Guest Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 Miten rahoitetaan tulevaisuuden hoitotyö, kun nyt tulee nämä Sote-alueet? Kunnat ovat saaneet vuosittain rahapotin kaiken lain määräämän hoitamiseen valtiolta ja nyt siitä vähennetään sote-menot kahden viime vuoden keskiarvolla. Taktiset kunnathan ovat tämän ennakoineet ja vähentäneet/supistaneet toimintojaan minkä kerkeävät ja pistäneet koronahoitopiikkiin kaiken mahdollisen (niihin on saatu raha erikseen valtion koronarahoituksesta), eli menot olleet merkittävästi pienempiä kuin ennen tätä. Noh, saavat kunnat sitten pelirahaa kaiken maailman muuhun asiaan enemmän jatkossa, mutta sitten tullaan siihen, että kaikkeen tähän sote-rahoitukseen ei kunnilta jääneet osuudet riitäkään. Kaivakaamme kuvettamme veronmaksajat. Itse olen ollut iloinen veronmaksaja juuri siksi, että mielestäni on ollut tärkeää julkinen terveydenhoito. En siksi, että kunnat sitten pistävät sitä rahaa ties mihin, kun nyt ovat kikkailleet terveysmenoista sitä muuhun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kukkis. Posted February 18, 2022 Share Posted February 18, 2022 Tulevaisuutta kohti mennään suunnittelemalla, että jokainen maksaa itse ja tällä hetkellä näyttää siltä että myös hoitaa itse itsensä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts