Jump to content
MAINOS

Loman määräytyminen yssostes


Piipanen

Recommended Posts

Heippa. Aloitin uudessa työssä huhtikuun alussa 2021. Työkokemusta yli 10 vuotta.

Miten lomani siis kertyy tästä muutama vuosi?

Nyt minulla tulee 2 päivää/kk +3päivää työkokemuksesta?

Entäs ensivuonna kun työsuhteeni ei ole kestänyt koko vuotta (maaliskuun loppuun mennessä vuotta) niin kertyykö edelleen se 2 vai 2,5?

Aloitin työt 10.4. uudessa paikassa eli jääkö viikon loma nyt kiinni 10 päivästä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Näinhän se näyttää ysostessissä olevan, että maaliskuun loppuun mennessä pitää olla vuosi täynnä samalla työnantajalla, jotta saisi 2,5 lomapv/kk.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Niin lukee. Mutta en muista mistä luin että kun vuosi tulee työnantajalla täyteen niin sen jälkeen kertyy 2,5 ja yhden lomakerryttämiskauden aikana ei voi kertyä eri määriä niin että se muuttuisi sitten että vuoden työssäolon jälkeen kertyy se 2,5

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selittäkäähän tämmöinen...

Palkkanauhassani lukee että "tekn. ts.alkamispäivä 10.10.2020" aloitin tällöin keikkailun runkosopimuksella. Ja toinen merkintä että työ alkanut 14.4.2021 ja tällöin aloitin vakituisena. Olin heinäkuun palkattomalla eli ei kerry loma. Aluksi Minulla kertyi 2pvä/kk. Kuitenkin yhtäkkiä huomasin että joka toinen kk tullut 2 ja joka toinen 3 eli oletan että 2,5 pvä/kk. Ja yssostes tulee kai 3 lisäpäivää kun työkokemusta yli 10 vuotta ja minulla on.

Palkkanauhassa oli nyt 28 kertynyttä lomapäivää. Eli näyttäisi siltä että 2,5 kertynyt. Voiko palkanlaskija laskea väärin vai mitä ihmettä? Olenko vain hiljaa ja pidän lomat? 

Muokattu - Piipanen
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...