Jump to content
MAINOS

Pomo on paska jne


Gerdruht

Recommended Posts

Moikka. Haluan tuoda esiin omia mielipiteitä tämän päivän työelämästä. Omassa työpaikassani pääsääntöisesti on asiat hyvin, mutta tiedän että monessa muussa paikassa ei. Pomo on kusipää, joka ei ymmärrä mistään mitään. Tekee jotain ihme ohjeita, joita pitäisi noudattaa. Niin se on, mutta yleensä pomot eivät niitä vittuillakseen tee. Niissä on yleensä jokin tausta, esim laki tai määräys, ja toiminta edellyttää tietynlaisia toimintoja ja toimenpiteitä. Moni pomo tekee paljon töitä sen eteen, että työntekijöillä olisi mahdollisuus selvityä työstään sujuvammin. Tämä työ vaan harvoin on näkyvää työtä, vaan se on "siellä sitä  taas koneella istutaan"-työtä. Pomon niskassa on valtava vastuu ja huoli, tapahtuuko asiat potilasturvallisesti, riittävätkö resurssit. Nämä asiat seuraa usein myös kotiin, eikä niitä voi olla miettimättä vapaa-aikana. 

Kesän aikana olen useasti jättänyt pomon hommat tekemättä, ja tunkenut kädet kyynärpäitä myöten siihen samaan paskaan kuin hoitajatkin. Toiset tätä arvostavat, toisille ei mikään riitä. Olen viikonloppuvapaalla koittanut rekrytoida maanantai aamuvuoroon porukkaa, tehnyt kirjallisia töitä. No itsepähän olen hommani valinnut, mutta niin olette tekin. Hoidetaan siis työmme tunnollisesti.

Sitten on nämä saikuttajat. Niin, tämä ryhmä koostuu pääasiassa nuoremmasta sukupolvesta. Vanhanliiton jäärät painavat perse hiessä töitä lonkat paukkuen. Missä on arvostus omia työkavereita kohtaan? Aina joka paikasta löytyy se Ulla tai Maija, kun uhraa oman vapaa-aikansa siihen, kun JuuliaCharlotalla on taas hiukan tenniskyynärpää ärtynyt. On oikeasti saikkuja, ja sitten on taas niitä saikkuja, kun vakisaikuttajat ottavat joka listassa.

Seuraavan kerran kun avaat työpaikan oven, mieti mielessäsi miksi olen täällä. Onko se syy asiakkaat tai potilaat, vai olenko vaan kuluttamassa täällä aikaani. Omaa aikaani, josta joku minulle maksaa. No maksaa kyllä, mutta helvetin huonosti. Eikä useimmissa paikoissa työnantaja tarjoa edes aamukahvia. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kiitos sinulle että välität ja olet sitoutunut.Ei kuulosta hyvältä että joudut myöskin vapaa-ajalla tekemään töitä. Itse arvostaisin sinun laistasi pomoa kyllä! Itselläni on jo pitkän urani aikana kokemusta vaikka minkälaisista pomoista sekä myöskin työkavereista.Tasapuolisuus.Työryhmän hyvinvointi. Asenne ja arvot kohdallaan ovat esim näitä asioita joita arvostan.Saikuttajista en jaksa sanoa mitään.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen työpaikassani tasan siksi, että tarvitsen rahaa elämiseen. 

Joka päivä rukoilen, että löydän jotakin muuta työtä ja voisin sanoa hyvästit pomoille,  potilaille ja suurimmalle osalle työyhteisöstä.

Yhtään ei kiinnosta ylityöt eikä sijaispula. Eikä ennen kaikkea pomo kertomassa uhrautumisestaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 hours ago, kukkis. said:

Olen työpaikassani tasan siksi, että tarvitsen rahaa elämiseen. 

Joka päivä rukoilen, että löydän jotakin muuta työtä ja voisin sanoa hyvästit pomoille,  potilaille ja suurimmalle osalle työyhteisöstä.

Yhtään ei kiinnosta ylityöt eikä sijaispula. Eikä ennen kaikkea pomo kertomassa uhrautumisestaan.

Tee kaikille palvelus ja lähde sitten työpaikalta. Mene vaikka kouluun tai jotain. Musta on todella epäkunnioittavaa työtä ja työyhteisöä kohtaan, tulla töihin tollasella asenteella ja vielä myöntää se. Ihan oikeasti, lopeta rukoilu ja tee jotain oman elämäsi eteen ja lopeta tekosyiden keksiminen. 

  • Tykkää 4
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, kukkis. kirjoitti:

Olen työpaikassani tasan siksi, että tarvitsen rahaa elämiseen. 

Joka päivä rukoilen, että löydän jotakin muuta työtä ja voisin sanoa hyvästit pomoille,  potilaille ja suurimmalle osalle työyhteisöstä.

Yhtään ei kiinnosta ylityöt eikä sijaispula. Eikä ennen kaikkea pomo kertomassa uhrautumisestaan.

Toivottavasti löydät pian muita töitä. Varmaan valtaosa meistä tekee työtä rahan takia, myös minä. Ja pomotkin on ihmisiä, jotka ovat äitejä, isiä, jonkun lapsia, vaimoja, miehiä, läheisiä, joillekin rakkaita ja tärkeitä. Pomot ovat tärkeä osa työyhteisöä, myös siksi että aina on hyvä kaataa paska jonkun niskaan kun harmittaa ja ei kiinnosta. Ja ennemmin pomon niskaan kun potilaiden, sitäkin tapahtuu usein. 

  • Tykkää 3
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21.8.2021 klo 19.17, Bells kirjoitti:

Tee kaikille palvelus ja lähde sitten työpaikalta. Mene vaikka kouluun tai jotain. Musta on todella epäkunnioittavaa työtä ja työyhteisöä kohtaan, tulla töihin tollasella asenteella ja vielä myöntää se. Ihan oikeasti, lopeta rukoilu ja tee jotain oman elämäsi eteen ja lopeta tekosyiden keksiminen. 

Kiitos neuvosta. Oman elämäni eteen teen opiskelemalla tällä hetkellä toista alaa. Alaa jossa voi olla rehellinen ja kertoa suoraan epäkohdista ja olla mukana kehittämässä työtä niin työyhteisön, työnantajan kuin asiakkaidenkin hyväksi. Haluan tehdä merkityksellistä työtä jossa minua arvostetaan ja josta minulle maksetaan palkkaa. 

Hoitoalalla ei puhuta suoraan vaan piikitellään seläntakana. Minä en pyytele anteeksi rehellisyyttä, suoruutta enkä häpeä myöntää että hoitoalalla mättää moni asia, mille kukaan ei halua tehdä mitään, roskat lakastaan maton alle. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
21.8.2021 klo 17.13, kukkis. kirjoitti:

Olen työpaikassani tasan siksi, että tarvitsen rahaa elämiseen. 

Joka päivä rukoilen, että löydän jotakin muuta työtä ja voisin sanoa hyvästit pomoille,  potilaille ja suurimmalle osalle työyhteisöstä.

Yhtään ei kiinnosta ylityöt eikä sijaispula. Eikä ennen kaikkea pomo kertomassa uhrautumisestaan.

Ymmärrätkö myös sen, että saat olla työpaikassasi tasan siksi, että on hoitajapula. Kun se helpottaa, sinunlaisiltasi loppuu ensimmäisinä työt. Ja se tulee helpottamaan. Niin on aina käynyt ja tulee aina käymään. Sen huomaa niin selvästi teistä nuorista, joille tulee niin itsevarma ja kaikkivoipainen olo, kun satutte valmistumaan sillä hetkellä kun on paljon töitä tarjolla. Mutta aina tulee niitä kausia, ettei töitä niin olekaan. Ja tarjontaa hoitajista on enemmän. Se on myös työkavereille eduksi, koska teidänlaisenne tekevät työyhteisön raskaaksi ja aiheutatte työpahoinvointia koko yhteisölle. Toivotaan, että pääset pian eri alalle. Se on ihan kaikille parempi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Vanhanliiton jermu kirjoitti:

Sen huomaa niin selvästi teistä nuorista, joille tulee niin itsevarma ja kaikkivoipainen olo, kun satutte valmistumaan sillä hetkellä kun on paljon töitä tarjolla. 

Kiitos, erityisesti tästä.

Työvuosia takana yli 30 vuotta ;)

Mutta joo, kyllä mä silti tunnen olevani nuori edelleen, enkä ole lähiaikoina edes jäämässä eläkkeelle edelleenkään

Olen elänyt laman ja nousun, mutta koskaan ei ole työt loppunut,  päivääkään en ole eläissäni ollut työtön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...