Jump to content
MAINOS

Perehdytys

Ativan5mg

Recommended Posts

MAINOS
3 tuntia sitten, Ativan5mg kirjoitti:

Kenen vastuulla on kesäsijaisten perehdytys tai kun perehdytystä ei ole? 

Työnantajan.

Hei, samaa olen pohtinut. Aloitin Toukokuussa Esperillä työt vanhustenhoidossa. Vieläkään ei olla perehdytetty…sitten jaksetaan valittaa kun en tiennytkään jotain pientä juttua. Itku kurkussa saa aina tulla kotiin. Työlistatkin luokkaa ilta aamu ilta aamu… vapaa.. aamu ilta… vp. Yö yö yö yö yö… aivan ihastuttavaa olla ilman perehdytystä yökkönä yksin vastuussa 25 vanhuksesta… Ilmeisesti perehdytys on nykypäivänä kantapään kautta oppimista… kera valittamisen.

2 tuntia sitten, patriciaas- kirjoitti:

Hei, samaa olen pohtinut. Aloitin Toukokuussa Esperillä työt vanhustenhoidossa. Vieläkään ei olla perehdytetty…sitten jaksetaan valittaa kun en tiennytkään jotain pientä juttua. Itku kurkussa saa aina tulla kotiin. Työlistatkin luokkaa ilta aamu ilta aamu… vapaa.. aamu ilta… vp. Yö yö yö yö yö… aivan ihastuttavaa olla ilman perehdytystä yökkönä yksin vastuussa 25 vanhuksesta… Ilmeisesti perehdytys on nykypäivänä kantapään kautta oppimista… kera valittamisen.

Sorry mutta tuollaiset firmat pitää kiertää kaukaa!

Aina työpaikkaansa ei ole varaa valita. Harvemmin sitä tietää millainen työympäristö on jos ei ensin kokeile.

• 2 weeks later...

Mä oon tehny töitä keikkalaisena ilman perehdytystä ja nyt ekaa kertaa kesä sijaisena. Sain myös ekaa kertaa perehdytyksen työhöni, mikä oli aika jees. Monet kerrat minäkin poistunut töistä itku kurkussa kun en ole jotain tiennyt ja vieläkin näitä tapahtuu. Toisaalta olen vuosien varrella oppinut ottamaan palautteen vastaan ja vastaamaan siihen että "kiitos tiedosta, nyt tiedän tämän ensi kerralla". Jos vittuilu ja nalkutus on jatkunut, vastaan"toivottavasti sulla on sellanen päivä minkä ansaitset. Mun päivä tulee olemaan loistava". Usein menee suut suppuun näillä kommenteilla.

On työnantajan vastuulla jos perehdytystä ei ole ollut tai jos sen laatu on huonoa. Rohkeasti vaan pomon juttusille asian tiimoilta ja aina on mahdollista valittaa muutamia pykäliä ylöspäin jos lähipomo ei ota kuuleviin korviinsa. 

MAINOS