Jump to content
MAINOS

Onko mahdollista?


Turmis

Recommended Posts

Olen määräaikaisena työntekijänä kaupungilla. Tämän hetkinen työsopimus on 9.3.2009 asti jonka jälkeen on sovittu, että jatkan helmikuun loppuun 2011 asti. Nyt minulle tarjottiin naapurikunnasta unelmaduunia (siihen mihin oikeasti olen kouluttautunut) ajalle 1.3.-30.6.2009. Onko minulla mahdollisuutta ottaa palkatonta vapaata tuolle ajalle vai mitä pitäisi tehdä? Suunnitellut kesälomat minulla on toukokuun 1. viikko ja heinäkuussa 3 viikkoa.

Auttakaa jos joku tietää. Tympii jos menettää tuon arvokkaan työkokemuksen... huh.gif

Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Voit hakea palkatonta vapaata, mutta työnantajan ei ole pakko myöntää sitä. Perustele asia anomuksessasi hyvin (eli miten pitkäaikainen työntantaja hyötyisi työkokemuksestasi). Tai sitten sopparit voidaan pätkiä, eli jatkat kaupungilla 30.6. jälkeen "uutena" työntekijänä, jolloin lomat valitettavasti maksetaan pois, ellet saa sovittua, että ne säästetään.

Niin tympii, jos menetät arvokkaan työkokemuksen, ja samoin tympii, jos lomat palaa. Saat ehkä kaiken mitä haluat, tai sitten joudut valitsemaan, ja päättämään mikä on sinulle tärkeintä. Elämä on valintoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No se ongelmahan tässä on, että lapset on kesälomalla hoitopaikasta heinäkuussa jolloin perheen toinen vanhempi joutuu olemaan kotona lasten kanssa. Eli meillä ei ole korvaavaa hoitopaikkaa koska lapset on yksityisellä hoidossa. Tämä olisi siinä mielessä erinomainen tilaisuus esimerkiksi jollekin toiselle sairaanhoitajalle jos itse saisin pitää lomani ja olisin tuon em. pätkän palkattomalla, jonka jälkeen jäisin vuosilomalle 4 viikoksi. Eli palaisin töihin (nykyiseen paikkaan) vasta heinäkuun lopulla.

Pitää huomenna keskustella pomon kanssa, että mitä mieltä hän on. Vai kannattaisiko soittaa Tehyyn ja kysäistä sieltä?

Kaiken lisäksi tässä on sellainenkin juttu, että ehkä saattaisin saada viran/toimen tässä keväällä (siis jos asiat menee niinkuin aavistellaan ja toivotaan) yksityiseltä puolelta, joten taas menisi pakka sekaisin... Ehkä tämä asia kuitenkin kannattaa jättää hautumaan niin kauan kun siitä jotain selkoa tulee.

Onko kellään muuten vastaavanlaisia kokemuksia minun tilanteestani?

Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Turmis täysin mahdollista saada työlomaa ajalle 1.3-9.3 jos työnantaja suostuu. Vaikka sinulle onkin luvattu jatkoa ja sinulla ei ole siitä työsopimusta niin tilanne mutkistuu. Uuden työsopimuksen alkaessa 10.3 sinun täytyisi olla fyysisesti töissä, valitettavasti en usko, että työnantaja tekee työsopimuksen työlomaa varten.

Joskus valinnat ovat vaikeita, tietenkin voit sopia uuden työsuhteen alkamisesta 1.7 ja siitä eteenpäin. Asioistahan aina voi sopia joten pomon puheille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Selvittelinpä asioita ja nyt näyttäisi siltä, että täytyy tämä sijaisuus jattaa käyttämättä vaikka arvokas olisikin, sillä sen ottaminen olisi liian suuri riski menettää kokonaan tämä työpaikka missä nyt olen.

Toisekseen minulla on aina vain kasvavat mahdollisuudet päästä siihen unelmaduuniin vielä jopa alle 2kk:n kuluttua. Pidetään siis sille peukkuja.

Soittelin liittoon tosiaan ja kyselin, että miten minun kannattaisi nyt toimia, kun määräaikainen sopimukseni uusitaan 10.3. alkaen aina tuonne vuoteen 2011 asti, niin kertoivat että kannattaa pyytää irtisanomisaikaa. Sen tosiaankin ajattelin tehdä. Mitä mieltä muut? Teenkö oikein?  huh.gif

Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelen samaa kuin Vapaa, eli kysymään määräaikaisuuden perustetta, jos töitä kerran on tarjolla ko. pisteessä koko ajan.

Ja pyydä määräaikaiseen työsopimukseen kirjattavaksi selkeästi irtisanomisaika. Se on sun oma turvasi jos päätät lähteä kesken sopimuksen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen siis hoitovapaan sijaisuutta. Eli toimen haltija on päättänyt olla palaamatta töihin vasta kun lapsi on 3v. Mutta irtisanomisajan pyydän ehdottomasti. Nyt varsinkin kun tunnelin päässä näkyy ehkä hitusen enemmän valoa kuin aamusella.

Se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...