Jump to content
MAINOS

Hoitajapula???


Ativan5mg

Recommended Posts

Nyt on oikeasti ihmeteltävä, mitä se hoitajapula oikein on? Olen kysellyt keikkalaisuutta ja sijaisuuksia eräästä sairaalasta pääkaupunkiseudun läheltä, mutta ei... ei ole tarvetta... alkaa jo huvittamaan koko hoitajapulasta lässyttäminen ja silti pelotellaan taas valmiuslailla jos hoitajia ei olekaan riittävästi.. ja jos ei ole autoa käytössä et kelpaa edes tiettyihin paikkoihin keikalle vaikka siellä autoa tarvitaan lähinnä kerran viikossa ruuan hakemiseen kaupasta...Filippiineiltä vaan hoitajia lisää paikkaamaan "pulaa". Mitä mieltä olette?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei ole siis vakansseja. Sitä se on. Ja yleensä useasti noi rekryt on hoidettu aika huonosti. Itsekin nyt ihan "väärässä paikassa" kun siihen missä haluaisin olla olisi kovasti tarvetta, mutta ei välttis halukkaita tai yhtä päteviä. Yleensä mulle napannut seurelaispalvelun kautta eli keikalle ja kun on hyväks havaittu puolin ja toisin niin tullut sitten kesäksi yleensä ensin pätkää

Muokattu - Torlohka
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä tuohon hoitajapulaan on yksi ratkaisu ja sen on raha. Edelleen yrittävät rekrytoida minimipalkoin ja aina se ei enää onnistu. Jos ongelma on kriittinen, niin euroja pöytään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haetko liian haastavaan ympäristöön ilman riittävää kokemusta? 

Koska alan osaajille on ihan huutava pula. Itselleni tulee mieleen, että oletko vielä shopiskelija tai sitten lähihoitaja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, HoitsuJ kirjoitti:

Haetko liian haastavaan ympäristöön ilman riittävää kokemusta? 

Koska alan osaajille on ihan huutava pula. Itselleni tulee mieleen, että oletko vielä shopiskelija tai sitten lähihoitaja?

Olen sairaanhoitaja ja haen paikkaan keikkailemaan  sairaalaan missä olin 10 vuotta töissä ja en polttanut siltojani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osasyynä on kun koko rekrytointi on osassa sairaaloista aivan sekaisin. Itse työskentelen keskussairaalassa ja ylemmän tahon toiminta aivan järjetöntä. Esimiehet vaihtuu ja yksiköiden esimiestoimintaa yhdistetään niin ettei esimiehillä ole aikaa olla ns kartalla missä mennään ja milloin tulisi rekrytoida lisää porukkaa kun siihen vihdoin tulossa mahdollisuus.. Sijaisten pitää itse kysellä moneen kertaan jatkuuko sijaisuus vai tarvitseeko etsiä muualta töitä. Työ olisi miellyttävämpää jos olisi tarpeeksi osaavaa ja motivoitunutta henkilökuntaa ympärillä. Kaikesta koitetaan nipistää ja työmäärä vaan kasvaa, koska ei saa palkata sijaisia vasta kun joku toinen jo lähtenyt.. Huoh toivotaan että tää joskus saatais parannettua eikä kokoajan toiminta huononisi ja hyvät sijaiset menetettäisi muualle. 

Muokattu - Niinap
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16 tuntia sitten, Ninap kirjoitti:

Osasyynä on kun koko rekrytointi on osassa sairaaloista aivan sekaisin. Itse työskentelen keskussairaalassa ja ylemmän tahon toiminta aivan järjetöntä. Esimiehet vaihtuu ja yksiköiden esimiestoimintaa yhdistetään niin ettei esimiehillä ole aikaa olla ns kartalla missä mennään ja milloin tulisi rekrytoida lisää porukkaa kun siihen vihdoin tulossa mahdollisuus.. Sijaisten pitää itse kysellä moneen kertaan jatkuuko sijaisuus vai tarvitseeko etsiä muualta töitä. Työ olisi miellyttävämpää jos olisi tarpeeksi osaavaa ja motivoitunutta henkilökuntaa ympärillä. Kaikesta koitetaan nipistää ja työmäärä vaan kasvaa, koska ei saa palkata sijaisia vasta kun joku toinen jo lähtenyt.. Huoh toivotaan että tää joskus saatais parannettua eikä kokoajan toiminta huononisi ja hyvät sijaiset menetettäisi muualle. 

Juuri näin... kuulostaa äärettömän tutulta... ja juurikin tuo, että pitää moneen kertaan kysellä jatkuuko sijaisuus vai ei... siksi raivostuttaa että valmiuslakia vilautellaan...ja hoitajia filippiineiltä... huoh. 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Sitäpä juurikin saa miettiä...että mikä ihmeen hoitajapula?  Moni kyselee töitä ja luvataan palata asiaan, eikä sitten kuulu mitään..eli tarvetta ei siis ole...???Vai mistä on kysymys....työntekijässä ei ole mitään " vikaa"...eli ammattitaitoinen, kymmenien vuosien työkokemus yms...ja työvoimatoimistossa on työttöminä työnhakijoina lähihoitajia ja sairaanhoitajiakin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitajapula on pelkkä myytti. Todellisuudessa alalla vallitsee vakanssipula sekä yksinkertaisesti liian huonot työtarjoukset.

Asiallinen työ asiallisessa työpaikassa ja työhön riittävällä korvauksella vakituisella toimella ja aina ollut reilusti hakijoita.

Johonkin heittopussin hommaan jollain tes minimillä tuskin kukaan juuri oikeasti odottaakaan hakijoita..

Muokattu - Gorsh
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...