OldOne Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Monet meistä käyttää auringonhattu-uutetta flunssan hoitoon vaikka sen tehosta ei tieteellistä näyttöä olekkaan. Nyt asia on tutkittu. MTV3:n poliklinikka sivut uutisoivat tutkimuksesta, johon oli osallistunut toista sataa flunssapotilasta. Tuloksien mukaan uutteella ei näytä olevan minkäänlaista tehoa flunssan nujertamisessa. Lue lisää: http://lyhytlinkki.net/?yh7wsw3i
Sini Posted July 14, 2004 Posted July 14, 2004 Sen teho perustuukin itsesuggestioon. Flunssaa on hauskempi sairastaa, kun on ottanut jotain "lääkettä". Itse kallistun Martellin puoleen..tai siis se kallistuu minulle... "Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki." - A. Hellaakoski -
OldOne Posted July 14, 2004 Author Posted July 14, 2004 Alkuperäinen lyhennelmä tutkimuksesta http://lyhytlinkki.net/?7fifesey
Jio Posted July 15, 2004 Posted July 15, 2004 Tai sitten uutteen sisältämään kaiken parantavaan mystiseen ainesosaan joka usein lyhennetään termillä spir. fort. :D My brain is stuck from shooting glue I'm not sorry for the things I do Carbona not glue
Guest Härveli Posted July 16, 2004 Posted July 16, 2004 Flunssasta en tiiä, mutta kuulemma auttanut koirilla nk. hot spoteissa... 8)
OldOne Posted April 7, 2005 Author Posted April 7, 2005 http://www.tohtori.fi/terveysuutiset/faq.php3?uutiset=1313
Stinde Posted April 7, 2005 Posted April 7, 2005 Ainaskin se kurkkukipuun auttaa kun ottaa vähän raakaana. Mutta toisaalta taitaa olla sama vaikuttava aine kuin konjakissakin. :- Aina saa hävetä ja kärsiä.
Guest inkeri 59 Posted September 26, 2007 Posted September 26, 2007 Kyllä se ainakin lauluääntä kirkastaa. Olen käyttänyt sitä ennen esiintymistä joskus kun ääni on ollut karhea. Monet ammattilaulajat käyttävät sitä ja tehoa on ainakin äänen kirkkauteen. En tiedä konjakin vaikutuksesta kun en moista myrkkyä saa kurkusta edes alas.
Serafinah Posted September 27, 2007 Posted September 27, 2007 Tehotonta tai ei, minulla ainakin auttaa usein. Sitä pitää vaan ottaa heti ensioireiden ilmaannuttua, jo päälle ehtinyttä flunssaa se ei paranna. Olen saanut monet flunssat vältettyä (tai siirrettyä eteenpäin?) auringonhattu-uutteen avulla. Itsesuggestiota tai oikeaa vaikuttavuutta, ihan sama. Toimii ja olen tyytyväinen eikä vaikutustavalla ole väliä. "Livet är ett äventyr, sa Snusmumriken förtjust." -Tove Jansson
*marja* Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Menneinä nuoruusvuosina tuli flunssaa usein sairastetuksi ja auringonhattua nautituksi. Luulin kyllä sen auttaneen. Flunssaa ei ole ollut vuosiin. Jospa syynä onkin auringonhatun pitkäaikaisvaikutus ;)
Guest WayUnderPayd Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Menneinä nuoruusvuosina tuli flunssaa usein sairastetuksi ja auringonhattua nautituksi. Luulin kyllä sen auttaneen. Flunssaa ei ole ollut vuosiin. Jospa syynä onkin auringonhatun pitkäaikaisvaikutus ;D Ei saa unohtaa lume-vaikutusta. Syötetäänhän niitä yhdelle jos toiselle ja kummasti auttaa
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.