Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Satu

Vanhustyön erityiskysymyksiä?

Recommended Posts

Satu

Pitäisi essee aiheesta kirjoittaan äin yömyöhällä yövuorossa ja ei tuu mieleen muuta ku ravintokysymykset ja sosiaalinen puoli?

Auttakkee ;)

- Satu

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
holbs

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen vanhusten lääkehoito.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
huolenkantaja

Mulle taas vanhuksen oikeus määrätä omasta asuinpaikastaan toimintakyvyn heikentyessä. Toteutuuko vanhuksen itsemäärämisoikeus vai omaisten tahto vai yhteiskunnan tahto? Pääseekö laitokseen niin halutessaan? Saako sairaanhoitoa ja hoivaa kotiin, sellaista mikä olisi muutakin kuin lääkehoitoa ja pesuapua? Saako vanhus itse määrätä kuolinpaikkansa vai viedäänkö väkisin sairaalaan? Pääsevätkö puolisot samaan laitokseen?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Annastiina

Pitäisi essee aiheesta kirjoittaan äin yömyöhällä yövuorossa ja ei tuu mieleen muuta ku ravintokysymykset ja sosiaalinen puoli?

Auttakkee >:D

- Satu

Eivät oo sitten keksineet yhtään laajempaa aihetta... Tuossahan vois käsitellä ihan noita muutoksia mitä vanhuus tuo kehon toimintaan ja mitä on psyykkisesti vanheneminen, lääkehoitoa, ravitsemusta, toimintakykyä ylläpitävää hoitotyötä, hyvää kuoleman lähestymistä, yms.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Hoistu

oikeus ihmisarvoiseen elämään... tjt. oikeus hoitoon, itsemääräämisoikeus, oikeus kieltäytyä hoidosta. 

nää tuli mulle ekana mieleen otsikosta...

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Naina

Päihde, maahanmuuttajat, mielenterveys.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille