Jump to content
MAINOS

Vuodepotilaan marevan hoito


Annastiina

Recommended Posts

Kertokaas miten menetellään muualla...

Olen ollut kesän töissä erään tk-sairaalan vuodeosastolla ja hoitava lääkäri lopetti marevanit kaikilta vuodepotilailta. On kuulemma aivan samanlainen riski saada sisäinen verenvuoto marevania syödessä kuin ilman marevania tukoksia. Miten lie?

Tähän asti kaikissa työpaikoissa on marevanit mennyt normaalisti vuodepotilaille ehkäisemään tukoksia...

Samoin lääkäri lopetti samalla kaikki sydänlääkkeet kerralla potilailta, vaikka pharmacassa lukee isolla että yhtäkkistä lopettamista on syytä välttää.

Mitä mieltä olette, onko linjaukset oikeita vai mitä ajatuksia nämä lääkemuutokset herättäähuh.gif??

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eutanasialääkäri.

Eipä tuosta nyt muutakaan tule mieleen.

Tokikin on järkevää tarkistaa vanhusten lääkitystä ja tarvittaessa vähitellen "tarpeettomia" lopetella listoilta, mutta ei kenenkään kroppa kestä, jos muutokset tehdään kerralla.

Niin -  ja miten voi rutiinisti lopettaa lääkityksiä?? huh huh!  huh.gif

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kertokaas miten menetellään muualla...

Olen ollut kesän töissä erään tk-sairaalan vuodeosastolla ja hoitava lääkäri lopetti marevanit kaikilta vuodepotilailta. On kuulemma aivan samanlainen riski saada sisäinen verenvuoto marevania syödessä kuin ilman marevania tukoksia. Miten lie?

Tähän asti kaikissa työpaikoissa on marevanit mennyt normaalisti vuodepotilaille ehkäisemään tukoksia...

Samoin lääkäri lopetti samalla kaikki sydänlääkkeet kerralla potilailta, vaikka pharmacassa lukee isolla että yhtäkkistä lopettamista on syytä välttää.

Mitä mieltä olette, onko linjaukset oikeita vai mitä ajatuksia nämä lääkemuutokset herättää?

No tuskinpa nyt teki kerralla kaikkea mainitsemiasialääkkeiden lopetuksia ??

On totta että kannattaa miettiä vuodepotilaan vuosia kestävää Marevan hoitoa, siilä ASA hoidolla päästään varmaan yhtähyviin tuloksiin. Esim. meillä hemipotilailla(yli 3 v sairastanut) lopeteaan marevan hoito ja siirrytään ASAan. Noista muista "pumppu"lääkkeistä tulee niidenkin käyttöä varsinkin vuodepotilailla miettiä mitä pidenmän päälle syötetään. Täytyy ottaa huomioon potilaan kokonais tila eli hyödyt ja haitat.

P.S en lähtis Ketorin lailla antamaan lääkärille vielä Eutanasia lääkärin titteliä.

Itsellä on kokemusta nimittäin em. mainituista lääke hoidoista. Meillä ei ole ainaskaan kuollut sen enenpää potilaita. Järkeä tulee tottakai käyttää, kun suunnitellaan potilaan lääkehoitoa.

Ja vielä loppu kommentiksi: Lääkäri voi muuttaa lääkkeiden antoa tai annostelua siten kun sen käytöstä on ohjeet Pharmaca Fennicassa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esim. meillä hemipotilailla(yli 3 v sairastanut) lopeteaan marevan hoito ja siirrytään ASAan.

Lienee kuitenkin väliä sillä onko hemiplegian aiheuttaja vuoto, ruhje vai infarkti?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omassa työpaikassani lääkäri lopetti kahdelta vuodepotilaalta marevan hoidon 3kk embolian jälkeen...Pari viikkoa kummallakin uudet... :- Kesä pilalla, mutta minkäs teet...Kaipa ne TKn tohtorit (euro asteiset) tietää mitä ne tekee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

Omassa työpaikassani lääkäri lopetti kahdelta vuodepotilaalta marevan hoidon 3kk embolian jälkeen...Pari viikkoa kummallakin uudet... :- Kesä pilalla, mutta minkäs teet...Kaipa ne TKn tohtorit (euro asteiset) tietää mitä ne tekee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylläpä luulen, että nekin mummut oisivat viettäneet kesäänsä mieluummin palvelutalossa, siis kotona josta ulkoilutamme päivittäin oli vuodepotilas tai ei, jossain hikisessä sairaalassa... angel.png Sehän on niin miten sen itse haluaa ajatella...Vuodepotilaat on ihmisiä siinä missä muutkin ja päivät varmasti mielekkäämpiä omassa kodissa...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

meilläkin vaihdetaan erään asukkaan Marevan Primaspaniin, kun marevan ei pysy hoitovasteessa. mut kiinnostais tietää, et jos jollain olis tietoo Primaspanin vaikutuksen seuraamisesta, miten usein? Ja onko kenelläkään kokemusta...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mut kiinnostais tietää, et jos jollain olis tietoo Primaspanin vaikutuksen seuraamisesta, miten usein? J

Eipä Aspiriinin vaikutuksia ainakaan kokeilla seurata  :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...