Jump to content
MAINOS

Kotihoito ja koronavirus


Huolissaanolevahoitsu

Recommended Posts

Olen ihan pöyristynyt ja todella huolissani kotihoidon asiakkaista. Hoitajat levittävät itse tautia, jopa tietämättään, ei riittäviä suojavarustuksia eikä ohjeistuksia. Riskiryhmä jota meidän pitäisi suojella on nyt etulinjassa ottamassa koronaa vastaan. Yhdessä kaupungissa kotihoito ei ole pystynyt rajaamaan hoitajiaan niin, että tietyt hoitajat kiertäisivät infektio oireisten luona vaan kaikki joutuvat kiertämään kaikkien luona oli oireita tai ei..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei ole vielä julkisuuteen tullut tietoa, että kotihoidossa olisi ollut koronaa. Kotihoidossa sen leviämistä onneksi hidastaa se, että asiakkaat ovat etäällä toisistaan ja jos jollekin asiakkaalle tulee korona niin tod.näk. hän joutuu sairaalahoitoon.

Mutta kotihoidossa on mietittävä miten voidaan hoitaa asiakkaat siten, että osa hoitajista kävisi vain koronaan sairastuneiden luona ja että tarvittavat suojavälineet on heti saatavilla. Tämä kannattaisi tehdä siten, että kaupungissa olisi erikseen "koronatiimi", joka kulkisi laajalla alueella.

Jos minusta tulisi koronahoitaja niin vaatisin, että minulla on oma toimisto/tila, jossa voin vaihtaa työvaatteet erillään toisista hoitajista, jotka hoitaa koronattomia. En suostuisi kuljettamaan pöpöjä kotiini. Lisäksi haluaisin käyttööni talon auton.

Kotihoidossa on työvaatteita niukasti, joten mietittäväksi jää saisiko jostain laitoshoidosta vaatteita, jotka pestään pesulassa.

Muokattu - Kaste
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin erilaisia infektio-oireisia on kotihoidossa paljon, jotka eivät ole koronasta johtuvia. Näiden kohdalla käytetään hanskoja ja maskeja kuten muidenkin asiakkaiden kohdalla. Sitä yhtä maskia voi käyttää 2-3 h mikäli se ei kostu. Se on vaihdettava aiemmin esim. asiakkaan suihkutuksen jälkeen, hengitysoireisen asiakkaan jälkeen ja jos itse sen kostuttaa yskäisemällä siihen. Tämän lisäksi kotihoidossa on kiinnitettävä huomiota siihen, että ne kertakäyttöiset kenkäsuojat on käyttökelpoisia ja niitä ei jää lojumaan rikkinäisinä+likaisina asiakkaiden luo.

Jos jossain tilanteessa on tarvetta enemmän suojautua niin voi käyttää kertakäyttöistä pesuessua ja vaikka aurinkolaseja.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...