Jump to content
Sign in to follow this  
SN9

Koronapotilasta hoitaneet

Recommended Posts

SN9

Onko täällä joku hoitanut potilasta, jolla varmistettu koronavirus? Kotona vai osastolla? Millaiset suojaimet oli? Muita hoidon erityispiirteitä?  Saitteko itse tartunnan ja tuliko se todennäköisimmin työn kautta? 

Mame20

Erikoissairaanhoidossa olen hoitanut. Suojaimina lähihoidossa muovitettu täyspitkä hihoilla oleva essu, kasvomaski, hiussuoja, visiiri ja tietenkin hanskat. Tarkat ohjeet on niin suojaimien pukemiseen, riisumiseen sekä myös siihen omat  suojautumisohje jos vie esim. lääkettä mitä ei itse anna potilaalle tai muuta vastaavaa missä kontaktia ei tapahdu. Potilaalle ei saa antaa ibuprofeiinia eikä pulmonebillä lääkkeitä.

SN9
26.4.2020 klo 08.22, Mame20 kirjoitti:

Erikoissairaanhoidossa olen hoitanut. Suojaimina lähihoidossa muovitettu täyspitkä hihoilla oleva essu, kasvomaski, hiussuoja, visiiri ja tietenkin hanskat. Tarkat ohjeet on niin suojaimien pukemiseen, riisumiseen sekä myös siihen omat  suojautumisohje jos vie esim. lääkettä mitä ei itse anna potilaalle tai muuta vastaavaa missä kontaktia ei tapahdu. Potilaalle ei saa antaa ibuprofeiinia eikä pulmonebillä lääkkeitä.

Tätä ibuprofeiini juttua en tiennytkään, toki itse työskentelen kotihoidossa ja harvalla asiakkaalla sitä on käytössäkään.