Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan palkka on hänen oma päätöksensä


Sanatrix

Recommended Posts

MAINOS

Hyvin ja varsin asiallisesti kirjoitettu. Käsi ylös ne, jotka eivät palkkauksen tasoa tienneet ennen alalle ryhtymistään. Vähän tulee mieleen sellainen henkilö, joka muuttaa esim. moottoritien tai lentokentän kupeeseen asumaan ja muutaman vuoden jälkeen alkaa kitisemään meluhaitasta.

Itseäni harmittaa, etten ryhtynyt esim Huonoksi Äidiksi tai huutokauppaa pitämään. Olis se nyt kissanpäivät, kun satatonnia olis poltettavana lähivuosien aikana. Siinä joutuis jo miettimään, mihin rahansa laittais kiinni.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minustakin tuo oli oikeinkin hyvin kirjoitettu juttu. Olen alaa opiskeleva ja tiedän kyllä missä luokassa palkkani pyörii.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskellessani tiesin, piti kuitenkin saada ammatti jolla varmistin että saan työtä.....kadun

Insinööri olis ollut parempi,  köyhänä en pystynyt kauas lähtemään opiskelemaan...kadun 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmastikin jokainen tietää palkkatason alalle hakeutuessaan. Mutta miten tuo väite, että hoitaja voisi muka itse vaikuttaa omaan palkkaansa tai kääntäen, että huono palkka on hänen omaa syytään?

Itsellä ei vielä ole varsinaista työkokemusta alalta, joten kaikki on vain kuulopuhetta ja mutua. Olen kuullut, että hoitajilla teetetään vaativia töitä (esim lääkärille kuuluvia) ja sitten palkkaa ei kuitenkaan makseta enempää, vaan sanotaan "tämähän kuuluu työnkuvaasi". Uusia työtehtäviä ujutetaan jo olemassa olevaan arvioon työn vaativuudesta.

Parantainen myös ehdottaa, että hankkimalla jonkin erityistaidon, voisi neuvotella itselleen paremman palkan. Onko näin? Vai meneekö se sittenkin vain taulukon mukaan, eli yksittäinen hoitaja ei pysty neuvottelemaan palkastaan? Näin itse kuvittelisin, mutta kertokaa toki kokeneemmat!  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäopinnoista ei makseta.... vastuu alueesta maksetaan omassa työpaikassani n. 30 euroa /kk.

Naurettavaa!

Olen omassa työssäni vastannut kysymyksiin omasta erityisalueen osaamisesta,  että minulta saa ostaa palveluita / tietoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21 minuuttia sitten, kukkis. kirjoitti:

Lisäopinnoista ei makseta.... vastuu alueesta maksetaan omassa työpaikassani n. 30 euroa /kk.

Naurettavaa!

Olen omassa työssäni vastannut kysymyksiin omasta erityisalueen osaamisesta,  että minulta saa ostaa palveluita / tietoa.

Ja monessa työpaikkailmoituksessa  varsinkin psyk. puolella luetellaan mitä työnhakijan lisäkoulutuksia arvostetaan: terapiat ja nepsyt ja muut. Kaikki kalliita koulutuksia. Mutta onko työnantaja valmis maksamaan lisäpätevyydestä extraa? Eipä ole. Harvoin on valmis myöskään maksamaan itse koulutusta. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Putkone kirjoitti:

Ja monessa työpaikkailmoituksessa  varsinkin psyk. puolella luetellaan mitä työnhakijan lisäkoulutuksia arvostetaan: terapiat ja nepsyt ja muut. Kaikki kalliita koulutuksia. Mutta onko työnantaja valmis maksamaan lisäpätevyydestä extraa? Eipä ole. Harvoin on valmis myöskään maksamaan itse koulutusta. 

Joooo! Hyg passi ym ovat ihan pikkujuttuja. Yhdessä rekryssä ilmoitin että olen tosi halukas kouluttautumaan ja valmis työaikana menemään vaikka minne ja tietty työnantajan piikkiin.

En saanut paikkaa.Olen päättänyt että en liikehdi enään minnekään omalla ajalla ja omalla kustanuksella.

Näitä asioita on työnantajien hyvä miettiä Koronankin jälkeen.Myöskin keikkafirmojen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...