Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajana sosiaalipuolella, uran lopun alku?


Kuperkeikka

Recommended Posts

Onko sosiaalipuolen sairaanhoitajana työskentely uran lopun alku? 

Joka kerta kun minulta kysytään työstäni ja kerron työskenteleväni lastensuojelussa, minulta varmistellaan olenko tehnyt jotain muutakin, ns. "oikeita hoitoalan töitä". Erässä työhaastattelussa minulta kysyttiin onko työpaikassani sairaanhoitajien pakko olla 3-vuorotyössä, eikö päivävuorot riittäisi ja osaamistani kyseenalaistetaan, vaikka opiskelen vapaa-ajalla omasta mielenkiinnosta täydentäviä amk-opintoja työn ohessa ja minulla on laaja tietotaito-osaaminen, enkä voi vaikuttaa nykyisen työtehtäväni työnkuvaan tai työaikoihin. Sosiaalipuolella taas olen vähemmistöä ja paremman palkkatason vuoksi selkäni takana kyräillään ja mielipiteitäni vähätellään sosionomien toimesta, koska olen "vain sairaanhoitaja", siitä huolimatta että olen mielenterveys- ja päihdetyön ammattilainen sekä opintoihini on kuulunut lastensuojeluun liittyviä asioita. Olen kuitenkin parissa vuodessa integroitunut hyvin työyhteisööni, mutta sen hinta on ollut kyynistyminen ja oman ulkokuoren kovettaminen. Huomaan tämän kuluttavan henkilökohtaista ja ammatillista itsetuntoani, eikä työssäkäynti tuota minulle enää samanlaista iloa kuin ennen. Olen nykyään surullinen ja epävarma siitä kelpaanko enää tämän työpaikan jälkeen hoitoalan työtehtäviin ja mitä työnantajat ajattelevat osaamisestani? 

Minkälaisia kokemuksia muilla sosiaalipuolen sairaanhoitajilla on? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Voin samaistua sinun ajatuksiin. Vuoden ollut lastenkodissa ja voin todeta että järkyttävää p.a. 

Vähättelyä, syrjintää ja sinut ohitetaan kaikessa.  Joko alistut ja teet kuten käsketään tai... Lähdet

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, jos 2020 kirjoitti:

Voin samaistua sinun ajatuksiin. Vuoden ollut lastenkodissa ja voin todeta että järkyttävää p.a. 

Vähättelyä, syrjintää ja sinut ohitetaan kaikessa.  Joko alistut ja teet kuten käsketään tai... Lähdet

Sairaanhoitajan ei kannata mennä sos.puolelle tai ainoastaan sellaisiin työpisteisiin joissa oikeasti tarvitaan sairaanhoitajaa. Nyt ei kyllä tule oikein mieleen mikä voisi olla sellainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...