Jump to content
MAINOS

hoitajan kello


mäykky

Recommended Posts

Ostin itelleni ns. hoitajan kellon. Ihmettelin aikani kellotaulun ulkoreunassa kiertäviä nuolia ja pieniä numeroita 110, 100, 92, 86, 80  jne... Googletinkin aikani,  liittyvät ilmeisesti (?) pulssin mittaamiseen jotenkin?!?

Osaisiko joku itseäni viisaampi kertoa, mitä ne nummerot ovat ja kuinka niitä voisi hyödykseen käyttää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mun kellossa ainakin käsketään laskea 10 "sykäystä" eli kun sekuntiviisari on 12 kohdalla, alat laskemaan 10 sydämenlyöntiä ja se pikkunumero siellä ulkokehällä kertoo mikä on pulssi.

Tokihan me kaikki tiedämme, että puoli minuuttia on minimiaika pulssin mittaamiseen tunnustelemalla...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh- markalla saa markan tavaraa.. ei mun "halppiskellon" mukana tullu mitään ohjeita (*kateudesta vihreenä*).

Yritin tossa iteltäni mittailla sykettä kellon avulla, oisin saanut paikkaa pitävän arvon silleen, että alotan nuolen alkukohdasta laskemaan 20 sykäystä ja sit katon, minkä pikkunumeron kohdalla viisari on (yritin sunkin ohjeella mitata, mut sain ihan liian hienoja lukemia  8) ). Onkohan näissä kellotaulujen pikkunumeroinnissa eroja, mulla alkaa nuoli tasalta ja puolelta ja nuoli loppuu 2 ja 8 kohalla ja sit alkaa ne nummerot juosta 110 alkaen 60 asti.

Taitaa olla turvallisempaa, että mittaan perinteisin menetelmin edelleenkin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kans tajuu siit kellosta yhtään mitään, siin menee samal taval jotku pulssit siel sivuil. Jos viel tietäis et miten niiitä käytetään ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enkä tajua minäkään... Pulssini olis nytkin 130 luokkaa kellon mukaan, tuskin  :(

Kaikki mikä saavutetaan helposti, ilman työtä, edustaa jo sinänsä hyvin epäilyttäviä arvoja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun kellossa ainakin käsketään laskea 10 "sykäystä" eli kun sekuntiviisari on 12 kohdalla, alat laskemaan 10 sydämenlyöntiä ja se pikkunumero siellä ulkokehällä kertoo mikä on pulssi.

Tokihan me kaikki tiedämme, että puoli minuuttia on minimiaika pulssin mittaamiseen tunnustelemalla...

no eikö samalla aikaa kun se sekunti viisari kiirii sinne 12 oo jo sen pulssin kerenny laskee ihan muutenkin  :P

ei muuten tuu enää ees kellosta aikaa katottuu kun pulssin kaavakkeeseen merkkaa, oon tullu siihen tulokseen et ei oo niin justiinsa  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ok, eli ei ihan aukee kaikille muillekkaan ton kellon salat.

Mä aattelin ihan samaa kun Teme, että eipä siinä kauaa nokka tuhise, kun pulssin laskee ihan ilman ton kellon kanssa temppuilua. Jännä vaan, että mitä tossa on ees ajateltu sitten, kun laitetaan kaikkee sässää kelloihin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...