Jump to content
MAINOS

Listojen muuttaminen


Verticia

Recommended Posts

Olenko mä nyt ymmärtänyt ihan väärin?!? .. Mut eikö työvuorolistat pidä olla seinässä vähintään viikkoa ennen listan alkua ja niihin vahvistettuihin listoihin ei saa enää tehdä muutoksia työntekijältä kysymättä? Ja jos tekee ja tietty aika kuluu niin pitäis saada hälytysraha..?!?

Vai eikö tämä sitten koske yksityisiä......  ;D

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

KVTESin mukaan vahvistettuun listaan ei saa tehdä muutoksia ilman työntekijän suostumusta. Eli sinun ei tarvitse suostua esitettyihin muutoksiin. Ja listat pitää olla työntekijöillä viikko ennen alkamista. Hälraha kuuluu saada jos sinut esim vapaalta hälyytetään töihin, tai sinulla olisi ilta mutta soitetaan aamuvuoroon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

KVTES ei koske yksityistä. Käsitin että kysyjä on yksityisen piirissä. Itse en tiedä mitä privaatin sopimukset asiasta sanoo. Ja privaattipuolella on useampia sopimuksia, minkä piiriin kuulut?

muoks:

Terveyspalvelualan työehtosopimus sanoo:

Työvuoroluettelon laatiminen

13. Työvuoroista laaditaan etukäteen vähintään kolmen viikon ajalle työvuoroluettelo, joka on saatettava työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin ja vähintään viikkoa ennen kunkin jakson alkua. Työvuoron muutoksista sovitaan työntekijän kanssa.

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus sanoo:

7. Työvuoroista laaditaan etukäteen tasoittumisjaksolle työvuoro-luettelo, joka on saatettava työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin ja vähintään viikkoa ennen kunkin luettelon alkua. Työvuoroluetteloa voidaan muuttaa vain sovittaessa tai työn teettämisedelly¬tyksissä ta-pahtuvan ennalta arvaamattoman muutoksen takia. Myös viimeksi-mainitussa tilanteessa muutoksesta on pyrittävä sopimaan ja siitä tu-lee ilmoittaa työntekijälle mahdollisimman varhain.

Eli aika pitkälle näyttäs privaattipuolellakin olevan sama pykälä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo.. Yksityisellähän mie.. Eli mun ei tarvii suostuu muutoksiin... Kun mulle mitn ilmoitettu  angry.png ..yht äkkiä vaan päivät piteni ja aamut muuttui illoiks ja illat aamuiks..  :-

"Synkältä näyttää, mutta onneksi valopilkkuja on näkyvissä." -Ihaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo.. Yksityisellähän mie.. Eli mun ei tarvii suostuu muutoksiin...

Eipä tartte - äläkä suostukaan!

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...