Jump to content
MAINOS

Miten aloittaa free lancerina?


eikku64

Recommended Posts

Nyt alkaa olla aika päättää palaanko entiseen työpaikkaani, josta olen toimivapaalla. Ei te yhtään mieli palata, mutta myöskään siellä missä olen nyt ollut kesäsijaisena ei ole heti mitään työtä tarjota. Lomilta palaavat ovat voimissaan:)

Olenkin siis miettinyt alkavani keikkailemaan kaupunkimme eri hoitoalan paikoissa. Lähetin jo viiteen paikkaan viestiä ja kyselin minkälainen sijais tilanne on.

Ei tässä ole muuta ongelmaan kuin uskallus. Asun noin 9000 asukkaan kaupungissa ja LUULEN, että täälläkin on töitä, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

Verokortista kysyisin teiltä viisailta. Eikös joku sellainen freelancer verokortti olisi hyvä, jos mulla tulis olemaan useampi työnantaja samaan aikaan? Yritin sellaista netistä tilata vero.fi sivulta, mutta ei siellä sellaista ollut mainittu. Pitänee soitella heille.

Kun nyt vaan uskaltaisi heittäytyä elämän vietäväksi :(

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Verokortista kysyisin teiltä viisailta. Eikös joku sellainen freelancer verokortti olisi hyvä, jos mulla tulis olemaan useampi työnantaja samaan aikaan? Yritin sellaista netistä tilata vero.fi sivulta, mutta ei siellä sellaista ollut mainittu. Pitänee soitella heille.

Sitähän nuo useampaan paikkaan keikkailevat tuntuvat käyttävän. http://vero.fi/nc/mainframes.asp?path=5,40,90,441&article=387&domain=VERO_MAIN
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellainen löytyy täältäkin. Ei voi ekalla kerralla tilata vero.fi:stä, mutta kun kerran on sellaisen soittamalla/käymällä hankkinut, on se vaihtoehto seuraavana vuonna vero.fissäkin.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo freelancer kortti on kyllä todella kätevä. On tärkeää vaan muistaa että pitää itse hyvin tarkat kirjanpidot että mistä on tullut tuloja minkäkin verran. Keikkalaisena tulot kun voi vaihdella hyvinkin paljon, niin veroprosenttia kannattaa tarkistella varsinkin loppuvuodesta.  :)

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...