Jump to content
MAINOS

Tarkista palkkasi oikeellisuus


Hopsu

Recommended Posts

Olen henkilökohtaisesti kokenut KOLMEN YKSITYISEN työnantajan pimittävän palkanmaksussa ja nyt alkaa riittää.Onneksi on liitto, kenen puoleen kääntyä.

Enää yksikään yksityinen työnantaja ei tule saamaan meikäläistä minkäänlaiseen työsuhteeseen, luottamus on mennyt. angry.png

Ehkä ei pitäisi yleistää, on kaiketi hyviäkin yksityisiä työnantajia, jotka hoitavat työsuhdeasiat kuten kuuluukin ?? ;D

Kehoitan kaikkia teitä tarkistamaan palkkanne oikeellisuus, mikäli etenkin teette töitä yksityisellä työnantajalla!!

Ilmoittaisin nämä kyseiset työnantajat heti ns.mustalle julkiselle listalle, mikäli sellainen olisi. :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minen tajuu siitä mitään enkä kehtaa joka kuukausi soittaa että kerropas täti..

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toden totta....voi kuinka paljon jääkään maksamatta siellä puolella esim arkipyhäkorvauksia, lomarahoja, lisiä yms, yms. ja osa ihan tietoisesti. Olen monta paikkaa myös kokenut ja kierrän ne nyt kaukaa. Pakkavierheitä toki muuallakin, mutta ne yleensä inhimillisä virheitä, jotka korjataan heti.

Lisäksi yksityiseltä (sos.puoli ainakin) saa odotella palkkakuittia ja työtodistuksia tosi pitkään. Parista paikasta en ole saanut ollenkaan. Onneksi niillä ei merkitystä esim. kokemuslisiässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minen tajuu siitä mitään enkä kehtaa joka kuukausi soittaa että kerropas täti..

Jos olet liitossa, kysy edunvalvonnasta.Laita vaikka sähköpostilla kysymystä, saatko oikeaa palkkaa. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toden totta....voi kuinka paljon jääkään maksamatta siellä puolella esim arkipyhäkorvauksia, lomarahoja, lisiä yms, yms. ja osa ihan tietoisesti. Olen monta paikkaa myös kokenut ja kierrän ne nyt kaukaa. Pakkavierheitä toki muuallakin, mutta ne yleensä inhimillisä virheitä, jotka korjataan heti.

Lisäksi yksityiseltä (sos.puoli ainakin) saa odotella palkkakuittia ja työtodistuksia tosi pitkään. Parista paikasta en ole saanut ollenkaan. Onneksi niillä ei merkitystä esim. kokemuslisiässä.

Inhimilliset virheet ymmärtää mutta tietoisia ei! Palkkavirheistä puheen ollen huvittavinta on se, että näiltä yksityisiltä työnantajilta löytyy jos minkinlaisia selityksiä selviin asioihin.Ei pidä ihan heti kaikkea uskoa, vaan ottaa selvää!  >:(Kierrän erittäin kaukaa minäkin. ;D

Palkkakuitti ja työtodistus ovat asioita, jotka kuuluu saada.Jos et saa, ilmoita siitä työsuojelupiiriin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Inhimilliset virheet ymmärtää mutta tietoisia ei! Palkkavirheistä puheen ollen huvittavinta on se, että näiltä yksityisiltä työnantajilta löytyy jos minkinlaisia selityksiä selviin asioihin.Ei pidä ihan heti kaikkea uskoa, vaan ottaa selvää!  >:(Kierrän erittäin kaukaa minäkin. ;D

Palkkakuitti ja työtodistus ovat asioita, jotka kuuluu saada.Jos et saa, ilmoita siitä työsuojelupiiriin.

Joo....tieto on, että sinne voi ilmoitella, mutta on niin mitätättömät kerrat kyseessä toisessa paikassa. Toisesta paikasta on luvannut laittaa, kunhanan ensin maksasi palkan joka on jo jokseenkin kauan kestänyt. Mutta luvassa on....Onneksi ne vaikuta kokemuslisiin, kun ne jo muutenkin täynnä ja työn haukaan kannalta niillä ei ole juuri merkitystä. Periaateesa kyllä haluan ne. Toinen asia mikä näissä kummastuttaa, että työsopimukset kestävät aivan pirun kauan ennen kuintulevat vakkareille. Saattaa olla ´, että aloitat kesäkuussa ja soppari kirjoitetaan elokuussa, kun on niin kiirettä. No suullinen sopimus pätee samalla lailla, mutta monet vain haluavat ihan kirjallisen sopimuksen. Itse en ole kolmesta paikasta saanut ikinä minkäänmoista sopimusta ja olen jo useita vuosia sinne tehnyt. Palkka on kyllä tullut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mariajohanna

Mulla kans kokemusta pääkaupunkiseudulta näistä yksit. palvelutaloista/dementiakodeista. Valitettavan usein on tarkoituksella maksettu palkka väärin-liian vähän tietenkin.

Kokemuslisät, lisät,tuntimäärät jne "unohtuneet" palkoista, tarkoituksella. Sen tietää siitä että kun yrittää asiaa korjata tai pyytä tarkennusta on vastaus ollut; tämä nyt on näin ja en voi korjata ja mitä ihmeellisimpiä selityksiä.

ONNEKSI on liitto josta saa jopa parissa päivässä vastauksia ja apua ongelmiin.

Ja ainahan liitto voi periä tai palkkaturva saamatta jääneet-siitähän sitä maksetaan että saadaan apua tarvittaessa.

Se ei vaan mene ymmärrykseeni että kun suomalaiset saavat jo peruskoulussa matematiikan ja äidinkielen opit niin kuinka ei osata laskea palkkoja niin palkanlaskija sekä työntekijät=hoitajat.

Osaahan hoitaja tehdä lääkelaskuja niin kyllähän sitä osaa oman palkkanauhansakin laskea    ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Todellakin myös minä olen sen oppinut tekemään yksityisellä työnantajalla. Ikävä kyllä se on pahasti vaikuttanut pärstäkertoimeni suosioon...

Mutta todella lisiä, ylityökorvauksia, luontoisetuja maksamatta, yövuorot ovat 16 tuntisia, eikä ylityökorvauksia makseta.

Yökaudet olen lukenut työsuhdelakia ja vuosilomalakia, mutta kuka ihme näitä lakeja kirjoittaa kun ei valvota noudattaako työnantaja niitä?  Periaatteen ihmisenä olen lähtenyt taistoon jotta tallainen laiton toiminta saataisiin loppumaan.

Tukena tietysti liitto ja työsuojelupiiri.

Aivan.Lakeja ja sopimuksia tehdään ja näyttää siltä, että etenkin nämä yksityiset työnantajat tahtovat rikkoa niitä mitä enenevässä määrin.

Sitten kun on työntekijä peräämässä palkkasaatavia, ei vastata vaan vetkutellaan..ja silloinkin kun liitto on jo mukana kuvioissa.Miksi?

Tällainen toiminta pitäisi saada loppumaan, olen samaa mieltä ja taistossa mukana.

Kuka sitten valvoo työnantajia näissä asioissa? On lääninhallitus, teo, työsuojelupiiri..jne.

Jokainen hoitaa jotakin, mutta mikä on lopputulos ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksityisistä työnantajista ei ole kokemusta, mutta kyllä palkanmaksussa on ollut virheitä ihan yliopistosairaalatasolla.

Jos teette tuntitöitä niin tarkistakaa lisänne. Itse olen huomannut että ATK systeemit ei aina siirrä tuntityöläisten palkkoja palkkatoimistoon, varsinkin niitä lisiä. Osastolla kone näyttää kaiken olevan kunnossa, mutta eipä sitten olekkaan.

Iselleni kävi juuri näin. Hyväksyin keikkalaisen tehdyt tunnit ja ATK ohjelma näytti kaiken olevan kunnossa. Keikkalainen otti yhteyttä muutaman viikon kuluttua ja ihmetteli miksi hän ei ollut saanut lisiään. Noh asia tarkistettiin ja ilmeni tuo edellämainittu virhe.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Monellekko tupsahtaa sähköisesti tuo palkkakuitti?

Löysin moisen palvelun viime yönä surffaillessa netissä duunista käsin ja tulin nyt tilanneeksi sen.

Metsää palaa senkin arkin verran vähempi ja voi jo 2-3pv aiemmin iloita tulevista rahoista ;D. Myös sähköinen asiointi palkkikseen päin luvattiin.

Kyseessä siis Hgin kaupunki.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monellekko tupsahtaa sähköisesti tuo palkkakuitti?

Löysin moisen palvelun viime yönä surffaillessa netissä duunista käsin ja tulin nyt tilanneeksi sen.

Metsää palaa senkin arkin verran vähempi ja voi jo 2-3pv aiemmin iloita tulevista rahoista :). Myös sähköinen asiointi palkkikseen päin luvattiin.

Kyseessä siis Hgin kaupunki.

Itseasiassa mulla on tupsahtanut jo jonkin aikaa sähköisessä muodossa palkkakuitti.

Nordeassa se näkyy (maksajana siis myös Hgin kaupunki) 4-5 päivää aiemmin.. ;D

Sieltä kautta tosiaan voi ottaa yhteyttä palkkikseen, mutta itse suosin enemmänkin sähköpostia tai soittoa ko. palkanlaskijaan..

" Vaikeuksien kohdatessa saa huomata, kuinka rikas sitä on monella tapaa ollut. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on postin netposti-palvelu.Saan palkkakuitin sinne ja se on tullut yleensä 2-3pvää ennen palkkapäivää.Normaali palkkalaskelma tulee postitse juuri palkkapäivänä.Kyseessä keikkafirma. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kummasti vaan tuntuu olevan palkanmaksussa ongelmia. Itse olen kokenut saavani palkan oikein laskettuna ja oikeaan aikaan. Nyt yksityisellä jopa etuajassa...

Kunnallisella puolella tyskennellessäni virheitä oli aina silloin tällöin, yleensä niihin oli joku perustelu... Ainoo tapaus jossa jäin ilman asianmukaista korvausta oli helsingin kaupungin palveluksessa ollessani. Tein pari tuplavuoroa ja esimies kävi hehkuttamassa että saan sitten molemmista ns. hälytysrahan summaksi mainittiin 50,- Muuten meni palkkanauhassa ihan OK mutta tuota hälytys rahaa ei koskaan tullut. Olin jo kuitenkin päättänyt työsuhteeni em. työnantajalla joten en ruvennu sen rahan perään ruikuttamaan.

Vaan yksityisellä olen tähän asti saanut palkan oikein laskettuna, ajallaan ja vielä työnantajalta ohjausta siihen miten vuorotyökorvaukset määritellään ja tarkistetaan palkkanauhasta, joka on kädessäni yleisimmin pari päivää ennen palkkapäivää. Lisäksi työnantajani suositteleekin että jokainen tarkistaisi palkkanauhansa, virheet ovat nimittäin inhimillisiä ja korjattavissa.... näin meillä  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kunnallisella puolella tyskennellessäni virheitä oli aina silloin tällöin, yleensä niihin oli joku perustelu...

Parinkymmenen vuoden aikana kaksi isompaa virhettä; toisessa palkanlaskuohjelman bugi meinas viedä minulta osan lisistä puolen vuoden ajalta ja toisessa virheessä työnantaja yritti maksaa triplapalkkaa yhtenä kuukautena. Voitte arvata että viimeisessä tapauksessa oli vaikeaa ottaa asiaa esille... :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Opiskelukaverilla meni kerran pasmat sekaisin, kun tutkiessaan tiliään, oli parin keikan jälkeen keikkafirmasta tipahtanut tilille järkyttävän iso summa rahaa. Rehellisenä tyttönä soitti heti palkanlaskentaan ja kävi ilmi, että kun joku oli tallentanut hänen keikkatuntejaan, niin oli sitten lipsahtanut 20 tunnin sijasta 200 tuntia, joten siihen oli sitten laskettu päälle ylityökorvausta jne. Ei ollut kuitenkaan kenelläkään tallennuksessa kellot soineet, että olipas siinä aika paljon työtunteja kahdelle viikolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, palkanmaksu on kyllä sujunut yksityisellä ennen, mutta nyt...

Olen aloittanut työsuhteen 11.8. ja sain ensimmäisen palkkani 2.9. eli kaksi päivää myöhässä. Palkkakuittia en ole edelleenkään saanut vaikka olen sitä useaan otteeseen pyytänyt...

Samoin en ole saanut työsopimusta. Työnantaja lupasi että tänään sen saisin, jääpä nähtäväksi. Vähän pelottaa ensinnäkin se, saanko palkan joka sovittiin haastattelun yhteydessä, nythän en voi tarkistaa minkä mukaan palkka on maksettu kun ei ole palkkakuittia. Ja sitä työsopimusta olen ruikuttanut vaan en ole saanut.

Asioista on paha lähteä riitelemään ilman työsopimusta. Tiedän, että on tyhmää tehdä päivääkään töitä ilman sopimusta, mutta luotin ilman muuta siihen että se tulee parin päivän päästä.

Liityin Tehyyn nyt, ennen kuuluin YTK:hon, koska aistittavissa pienoisia ongelmia näiden asioiden kanssa. Lisäksi uutta vuorolistaa ei ole tullut, vaikka lain mukaanhan sen pitäisi olla keskimmäisen viikon perjantaina työntekijällä? Sitä lupailtiin tiistaiksi.

Että tällaistakin tapahtuu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kehäkukka

Itse yksityisellä ollessani vaadin työhaast. yhteydessä työsopimuksen valmiiksi ja pari päivää ennen työsuhteen alkamista soitin/lähetin sähkistä esimiehelle onko työsopimukseni valmiina odottamassa? oli. Päivääkään en tee ilman kirjall. työsopimusta töitä ja työsopim. pitää lukea (palkkaluokka)+ summa euroina sekä palkanmaksun aikataulu työsuhteen päättyessä (yksit. 2 viikkoa aikaa maksaa loppupalkka).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Myös sähköinen asiointi palkkikseen päin luvattiin.

Kyseessä siis Hgin kaupunki.

Tämä nyt kokeiltu, vastaus tupsahti s-postiin.

Kaipaamani lisätyöt eivät tulleet tililleni kuten oletin, joten sitä kysymään.

Ne oli siirretty seuraavaan listaan, asia jota en ymmärrä eikä tiennyt palkkiksenkaan täti syytä siihen huh.gif

Eli odottelen taas lokakuun loppuun.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...