Jump to content
MAINOS

Virkavapaan jälkeen lopputilin otto


eikku64

Recommended Posts

Olen virka (tai työ-) vapaalla vakituisesta työstäni nyt yhteensä 3kk. Olen päättänyt ottaa lopputilin vaki paikasta ja kysyisin teiltä, jotka tiedätte, onko jotakin syytä miksi kannattaisi mennä vähäksi aikaa takaisin vaki paikkaan ennen irtisanoutumista? Esim. menetänkö jotakin etuuksia tms, jos sanon itseni irti tämän vapaan aikana. Eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Heippa, et menetä mitään vaikka et palaa virkavapaalta takaisin. Ennen oli, että loman jälkeen piti palata päiväksi töihin, että sai vanhan lomaltapaluurahan, mutta sekään ei enää päde vaan lomaraha ja lomakorvaus tyulevat vaikka ei palaisi  loman jälkeen töihin. Tämän vielä joskus sekoittaa ihmisiä. Määräaikaisessa työsuhteessa, jos työntekijä ilman yhteistä sopimusta lopettaa työsuhteen kesken työnantaja voi pidättää lomarahan eli vanhan lomaltapaluu rahan.

Työsuhteen päättyessä työntekijällä on oikeus saada lomakorvaus ja lomaraha niiltä päiviltä, jotka häneltä on jäänyt pitämättä vuosilomaa.

Toivottavasti sait vastauksen siihen mitä ajoit takaa....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Määräaikaisessa työsuhteessa, jos työntekijä ilman yhteistä sopimusta lopettaa työsuhteen kesken työnantaja voi pidättää lomarahan

Itseasiassa, työntekijä on silloin velvoitettu korvaamaan ne kulut, joita työnantajalta menee uuden työntekijän hankkimiseen. Eli käypä summa lienee jotain yhden pienen lehti-ilmon luokkaa, eikä koko lomarahaa voi siis pidättää.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeeee olen siis vapaa!!

Eikä tule mitään kuluja kun työsuhteeni on vakituinen eikä tuo määrä aikainen. elämä menee hyvin, mutta antaa mennä vaan :

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Määräaikaisessa työsuhteessa, jos työntekijä ilman yhteistä sopimusta lopettaa työsuhteen kesken työnantaja voi pidättää lomarahan

Itseasiassa, työntekijä on silloin velvoitettu korvaamaan ne kulut, joita työnantajalta menee uuden työntekijän hankkimiseen. Eli käypä summa lienee jotain yhden pienen lehti-ilmon luokkaa, eikä koko lomarahaa voi siis pidättää.

Kyllä vain on oikeutettu pidättämään lomaraha. Itse työanatajan puolella viime kesänä istuneena asian kanssa painin. Työntekijältä pidätettiin lomaraha ja super otti yhteyttä ettei se passaa, mutta kyllä vain passasi eli työnantajalla oli oikeus pidättää lomaraha.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli itselläni tuossa viime syksynä tilanne, että vuoden työloma oli lopuillaan, enkä aikonut palata ko. työpaikkaan, joten sitten irtisanouduin niiin, että parin viikon irtisanomisaika jäi työloman alle, ja sitten maksettiin vaan kaikki ihanat lomarahat =) Eli eikku, eikun menox vaan =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

irti vaan kahleista.. itse puolen vuoden virkavapaan loppu vaiheessa irtisanouduin, ja kaikki korvaukset loppu peleistä olen saanut... vaikkakin tulospalkkiosta jouduin vääntäämään kättä ex-työnantajani kanssa, kun eivät aluksi suostuneet sitä "rahapulan" ja "virkavapaan" takia minulle maksamaan vaikkakin siihen olin oikeutettu,  sen puolen vuoden osalta jolloin olin ollut supertehokkaasti töissä...  ;D

tähtitieteelliselle tulospalkkiolla maailmaa kiertämässä...

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kannustuksesta. Uuden paikan pomolle jo sanoin, että olen päätökseni tehnyt.

Ens kuussa sit pitää käydä vakipaikassa kertomassa ja jättää se eropaperi. Kai se saa olla vaan ihan tyyliin: eroan työstäni siellä ja siellä. Ja kun irtisanomisaikani on 2 vko niin kai se riittää kun käyn sen hoitamassa sen 2 vko ennen kuin työvapaa päättyy?

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kiitos kannustuksesta. Uuden paikan pomolle jo sanoin, että olen päätökseni tehnyt.

Ens kuussa sit pitää käydä vakipaikassa kertomassa ja jättää se eropaperi. Kai se saa olla vaan ihan tyyliin: eroan työstäni siellä ja siellä. Ja kun irtisanomisaikani on 2 vko niin kai se riittää kun käyn sen hoitamassa sen 2 vko ennen kuin työvapaa päättyy?

Riittaää, riitäää....mutta toki voit tehdä aikaisemmin. Itse tiesin syksyllä 2006, että lopetan edellisessä työssä. Irtisanoin itseni tyylin 18.1.2007 alkaen ja ilmoitin sen jo syys-lokakuussa. Työ oli hiemanerolaista ja hieno ajatukseni oli, että olisin voinut perehdyttää seuraajani. Pomoni ei vain tainnut oikein uskoa, että oikeasti lähden, koska ei hakenut sijaista vasta, kun lähdin. Mutta niinkin voi tehdä eli voit ajoissa ilmoittaa niin ei tarvitse ko. asiaa enää pohtia. Toki 2 vkoa riittaa. Muita ettei ilmoitus päivää lueta mukaan eli käytännössä 15 päivää menee. Onnea uuteen työhön.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suunnittelinkin, että vien sen eropaperin jo elokuun alussa, joten pomo ehtii hankkia seuraajan mulle sitten hyvissä ajoin.  Nyt on ollut helpottunut olo kun olen sen lähtö päätöken tehnyt. Saan jopa nukuttua paljon paremmin kuin ennen.

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...