Jump to content
MAINOS

Arvot


Ativan5mg

Recommended Posts

Onko muita joilla on arvot vuosien mittaan muuttuneet hoitotyön myötä?  En tiedä olenko minä vai yhteiskunta ja ihmiset yleensäkin muuttuneet niin paljon esim. 15 vuoden sisällä, mutta pakko myöntää että esim. mielenterveystyössä on alkanut pikkuhiljaa tympimään asiakkaiden vaatiminen, laiskuus ja itsetietoisuus. Vai onko tämä vain työhön väsymistä?  Tuntuu, että ihmiset joilla on oikeasti ollut elämässään vaikeata, selviävät paremmin kuin persoonallisuushäiriöiset asiakkaat ja he tuntuvat olevan lisääntyvä määrä yhteiskunnassamme.  Mitään vikaa ei nähdä itsessään ja hoitohenkilökuntaa pidetään lähinnä palvelijoina.  Toinen porukka on nuoret, jotka on paapottu pilalle. Vaikea tukea ihmistä, joka ei edes halua ottaa tukea vastaan mutta silti syyttävät hoitohenkilökuntaa kaikesta. Omat oikeutensa tiedostavat mutta eivät velvollisuuksiaan. Missä ovat ne mielenterveys asiakkaat joilla on oikeasti ollut elämässään vaikeuksia ja ovat niistä pääsemässä voittoon. 

Itse olen menettämässä uskoni tässä nyky-yhteiskunnassa ihmisyyteen. Itsekkyys ja pinnalliset arvot valtaavat.  Suoraan sanoen ei enää kiinnosta hoitaa ihmisiä jotka ylimielisesti suhtautuvat sinuun. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä luulen, että ne arvot muuttuu ja muokkaantuu matkan varrella melkolailla kaikilla, ammatilliset kriisit kasvattaa ja mahdollisesti myös kovettaa ja väsyttääkin. 

Onko teillä mimmonen työporukka? Oon kuullut, että mielenterveyspuolen hoitajille on tarjolla (työn rankkuudesta riippuen myös velvoitettuna) terapiaa/jotakin nollausapua. Mun mielestä toi sun aloitus on vähä semmonen mikä ois hyödyllisempi käsitellä irl luotettavassa ja ymmärtävässä porukassa :) 

Tsemppiä ja jaksamista kuitenkin täydestä sydämestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...