Jump to content
MAINOS

Sairausloman ajalta palkkaa?


miiruliini

Recommended Posts

Hei,

olen lähihoitajaopiskelija ja teen nyt kesätöitä Tampereen kaupungilla potilasavustajana, lähihoitajan palkalla. Olen ollut nyt viisi päivää sairauslomalla keuhkoputkentulehduksen ja muiden syiden takia ja mietin tässä, että saankohan tältä ajalta palkkaa? Ehdin oleen työsuhteessa ennen sairauslomaa kolmisen viikkoa, yhteensä olen viisi viikkoa. Ei kai vaan laissa ole jotain määritystä, että pitää olla tietyn ajan työsuhteessa ennen kuin saa sairausloman ajalta palkkaa?

Menee kesäsuunnitelmat aivan uusiksi, jos palkkaa ei tule, kun tämä työsuhteen kesto on alunperinkin näin lyhyt... minusta johtumattomista syistä kuten tämä sairastuminenkin. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

KVTES kertoo sairausloma-ajan palkasta luvussa V, 2. pokaleen 2 mom., notta

Edellytyksenä sairausajan palkan saamiselle on, että palvelussuhde

on välittömästi ennen sairauslomaa jatkunut vähintään 60 kalenteripäivää.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, luinkin siitä... mutta mitä sitten tarkoittaa se jatko, 3mom.

Jos viranhaltijan/työntekijän palvelussuhde ei ole jatkunut 2 momentissa

edellytettyä aikaa ennen sairauslomaa, hänellä on oikeus saman

kalenterivuoden aikana saman palvelussuhteen perusteella saada

sairausloman ajalta varsinainen palkka 14 kalenteripäivän ajalta,

jonka jälkeen ei suoriteta mitään palkkaetuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kun mulle mielestäni sanottiin, kun kysyin, mitä tehdä jos tuun sairaaksi, että osastonhoitaja voi antaa 3vrk loman ja sen jälkeen pitää mennä lääkäriin... ja mun mielestä siihen lisättiin lause, että saa sitä palkkaa.

Mutta en oo täysin varma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille