Jump to content
MAINOS

Esimiehen kommentista


Vieras: Eristyshoitaja

Recommended Posts

Vieras: Eristyshoitaja

Kysyisin sellaista että...kysyin pomolta lupaa käydä kesäkuun alussa työterveyshuollossa eräänä päivänä työajalla koska olin sitä mieltä etten ole työkuntoinen. Kyseisen vaivan takia en ole aiemmin saikulla ollut. No, aoh tokaisi sitten että mitenkäs se on pystytköhän sinä jatkossa sairaalatyössä olemaan jos et saa vaivaa kuntoon. Myös oh yritti etten jäis saikulle. Syy miksi saikkua hain on se että mulla on atopia ja se kukkii nyt aika tavalla käsissä ja en näe mitään järkeä olla sormet laastaroituna töissä tai olla hanskat kädessä kuten oh ehdotti.

Lähinnö mietin oliko esimiehen kommentti sinänsä oikeutettu kun olen kyseisen syyn takia ensimmäistä kertaa saikulla ja koko 6,5 vuotisen työhistorian aikana tuossa talossa olen tähän asti pitänyt 3 saikkupäivää.

Kiinnostaisi myös kuulla onko muilla hoitajakollegoilla, joilla on atopia tai joku muu sairaus, tullut esimiehen taholta vihjailuja siitä että onko kykenevä työhön

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä pätevä, näppärä sijainen kertoi (puhelimessa) menevänsä lääkäriin käden kipeydyttyä rasituksesta. Esimies kysyi, oletko ajatellut oletko oikealla alalla? Sijainen vastasi, etten ole ajatellut, mutta ajattelen nyt. Ja sanoi itsensä irti.

Vastaavantyyppisesti esimies on sanonut myös vakkareille. Eräs joutui perumaan sairaslomansa , koska pystyi miestäänkin hoitamaan. Ylirasituksen vuoksi sai sairaslomaa, hoiti miestään kotona yöt ja vapaat, töissä täysillä vanhuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aoh tokaisi sitten että mitenkäs se on pystytköhän sinä jatkossa sairaalatyössä olemaan jos et saa vaivaa kuntoon.

En tietysti ole ollut paikalla kuulemassa mihin sävyyn ja missä yhteydessä täsmälleen tämä on sanottu, mutta en minä näe tuossa mitään arveluttavaa.

Tietenkään et ole työkuntoinen silloin kun olet sairaslomalla (muutenhan ei sairaslomaa tarivttaisikaan!). Ja atooppinen ihottuma voi olla krooninen vaiva. Eli ihan on minusta loogista miettiä, pystytkö olemaan työssäsi jatkossa, jos vauvaa ei saa kuntoon. Olet varmaan itsekin miettinyt :-)

Voihan noin sanoa vaikka ihan aidosti huolissaan sinusta ja myötätuntoisena ja ihmetellen yhdessä?

***

Tietysti, jos hän puuskahti tuon jotenkin siihen sävyyn, että "mitä helvettiä täällä sitten olet jos sairastamaan alat" niin se on asia erikseen :-) Tai asiaTONTA pikemminkin.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja se työkuntoisuushan voi mennä  ihan milloin tahansa, vaikka ei olisi aikaisemmin sairastellut, esim. selkävaivoista joita aikaisemmin ei ole ollut mutta siirrossa niksahti selkä tms...mutta kuten sistah jo sanoi, se äänensävy on kaikkein oleellisin tässäkin, ja millainen persoona oh on...niitä asioita mehän emme voi tietää  8) mutta kaipa siinä äänensävyssäkin jotain on ollut kerta sua on jäänyt vaivaamaan...?

'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'

Death thought about it.

'Cats,' he said eventually, 'cats are nice.'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Esimies kysyi, oletko ajatellut oletko oikealla alalla? Sijainen vastasi, etten ole ajatellut, mutta ajattelen nyt. Ja sanoi itsensä irti.

Tälle pitää kyllä aplodeerata. Hieno veto :-P

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...