Jump to content
MAINOS

Rekkaprotesti


dino

Hyväksytkö rekkamiesten hidasteluprotestin?  

54 ääntä

  1. 1. Hyväksytkö rekkamiesten hidasteluprotestin?

    • En
      21
    • Kyllä
      36


Recommended Posts

Rekkamiesten hidastelumielenosoitus näyttäisi toteutuvan juhannuksen pyhinä: 

Juhannuksen menoliikenteen rekkaprotesti ei ainakaan keskiviikkona ollut peruuntumassa.

"Suunnitelmat eivät ole muuttuneet miksikään", kertoi hidasteluun kehottaneen tekstiviestin lähettäjä Simo Matikainen.

"On kuitenkin jokaisen oma asia tehdä päätös siitä, ajaako hiljaa vai ei. Torstaina sen sitten näkee, kuinka moni oikeasti siihen lähtee."

Joutsenolainen kuljetusvälittäjä Matikainen on tyytyväinen kampanjan saamaan julkisuuteen. Hän on saanut yhteydenottoja sekä tiedotusvälineiltä että muilta alan yrittäjiltä. Negatiivista palautetta on tullut yllättävän vähän, vain muutama kriittinen tekstiviesti.

"Ala on yhtenäinen, ja palautteen perusteella sanoisin, että varmaan torstaina jotain tapahtuu."

Hän arvioi, että mahdollinen hidastelu jumittaa ensimmäisenä Helsingin ulosmenotiet.

Kuljetusalan yrittäjät ovat pudottaa ajonopeutensa 20 kilometriin tunnissa. Hidastelu alkaisi torstaina puoliltapäivin. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Juhannuksen+rekkaprotesti+n%C3%A4ytt%C3%A4%C3%A4+toteutuvan/1135237289933

Asian ymmärrän mutta keinoja asian ajamiseksi en hyväksy millään tasolla, varsinkin jussina töissä olevana sairaankuljettajana asia mietityttää. Jos oikeasti toteuttavat uhkauksensa laajamittaisesti niin aivan varmasti onnistuvat lomalaisten matkanteon lisäksi hankaloittamaan myös poliisien ja sairaankuljettajien työtä - jopa potilaiden terveys saattaa olla uhattuna tuollaisilla toimilla.

Pitäisiköhän kerätä todistusaineistoa (rekkojen rekkareita, valokuvia..) jos kiirustehtävällä tulee todellista viivästymistä näiden "teiden ritareiden" takia...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei muutkaan ihmiset hyväksyny syksyllä Tehyn keinoja, kun ne ei sopinu omiin suunnitelmiin...  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Periaatteessa en. jos hidastellaan 10- 20 km/h nopeutta, niin siihen ei viranomaisilla pitäisi olla sanomista. toisaalta se aiheuttaa ruuhkia ja vaarallisia ohituksia.

siitä taas seurannee takuuvarmasti muutama onnettomuus lisää.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Poliisi on ilmoittanut puuttuvansa hidasteluun rankalla kädelle. Sakkoja ja kortin hyllyttämistä ainakin on suunniteltu. Jos aiheutuu konkreettista vaaraa, mm hälytysajojen suhteen, kolareita sattuu tms, voidaan hidastajaa pitää osasyyllisenä ja myös syyttää rikoksesta.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ilmeisesti koko protesti on jo peruttu. nopeusrajoituksethan määräävät suurimman sallitun ajonopeuden. Jos ajaa hieman alle ei siinä ole mitään laitonta. toki jos luvattu nopeus eli 20- 30 km/h olisi pitänyt paikkansa, olisi voitu rangaista liikenteen estämisestä ym. haitanteosta.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Nightmare74

Näillä näkymin protesti on toteutumassa ja sallittakoon se heille.

Ei muutkaan ihmiset hyväksyny syksyllä Tehyn keinoja, kun ne ei sopinu omiin suunnitelmiin...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ilmeisesti koko protesti on jo peruttu.

Niinpä näkyy; http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id93998.html

Hyvä näin, toteutuessaan se olisi kohdistunut täysin syyttömiin ihmisiin eikä poliitikkoihin joihin tällaiset mielenilmaukset kyllä pitäisi ensisijassa kohdistaa.

Eikö sairaanhoitajien joukkoirtisanoutuminen olisi kohdistunut syyttömiin ihmisiin (eli potilaisiin) ennemmin kuin poliitikkoihin? Toki molemmissa tapauksissa paine kohdistuu välillisesti politiikan päätöksentekijöihin, mutta vain välillisesti.

Pointti tässä on oikeastaan se, että äärimmäiset vaikutuskeinot kohtelevat aina joitain osapuolia kaltoin. Vaikka en lähtökohtaisesti olekaan tällaisten toimien vankkumaton kannattaja, niin suon rekkamiehille jarrunkäyttöoikeuden, kunhan se ei epidemiaksi asti yllä. Ja jos yhdelle kansanosalle suodaan näiden äärimmäisten keinojen käyttö, niin millä perusteella ne voidaan evätä toisilta?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos yhdelle kansanosalle suodaan näiden äärimmäisten keinojen käyttö, niin millä perusteella ne voidaan evätä toisilta?

Rekkamiehellä on oikeus olla sitä mieltä että hoitajien keinot olivat aikoinaan ylimitotettuja ja aivan samalla tavalla minulla on oikeus ajatella että rekkafirmojen kateprosenteista kiinnipitäminen ei ole pätevä syy pilata suomalaisten juhannusta ja vaarantaa ihmisten terveyttä. Osittain subjektiivisia asioita nämä tietysti ovat.

Tietysti tähän mielipiteeseeni vaikuttaa tämä nykyrekkakuskien (suuren osan, ei kaikkien) asenne liikenteessä joka kiltisti sanottuna on itsekäs ja omahyväinen. Rekkamiesten sukupolvi on valitettavasti vaihtunut..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En täysin hyväksy...

Siis rekkamiehillä ja kuljetusalalla on tosi tiukkaa. Oikeasti monella on todella tiukkaa. Alalla on paljon pieniä toimijoita, osa hinnoittelee kuljetukset aivan uskomattoman halvoiksi, ja markkinat ovat olleet ostajan markkinat. Vastaan on tullut rekkakuskeja, jotka kertovat, miten heille on suoraan saneltu ehdot ja hinnat, joilla töitä tehdään, tai sitten ei tehdä ollenkaan. Eräs kuski teki hommeleita eräälle suurelle ja tunnetulle yritykselle kotoa 150 kilometrin päästä, ja päivät eivät olleet edes 16-tuntisia.

Alan miehet sanovat kuitenkin itsekin, että vika on omassa kustannuslaskennassa ja tekijöissä, jotka hinnoittelevat hommat polkuhintoihin. Mielenilmauksella vaaditaan valtiovaltaa toimimaan keinoin (muutokset diesel- yms. verotukseen), joiden suuruusluokalla ei ole mitään merkitystä todellisen ongelman eli alihinnoittelun kanssa. Mielenilmaus kohdistuu tavallisiin kansalaisiin ja kuluttajiin, joilla ei ole asian kanssa oikein suoranaista tekemistä. Jos rohkeutta lähteä muuttamaan sopimuksia ei ole, tai mielenilmaus ei kohdistu kuljetusten ostajiin, niin vähän ohitse menee tuo mielenilmaisu.

Erona hoitajiin on lähinnä se, että yksittäisellä hoitajalla ei voi olla loputonta vastuuta koko maan terveydenhuollon toimivuudesta. Ihmisellä on myös vapaus valita, mitä töitä tekee. Silloin mesottiin kovasti, miten mielenilmaus kohdistuu viattomiin ja syyttömiin eli sairaisiin, puuhattiin kovasti pakkolakeja ja hätätyönä oltaisiin useissa työpaikoissa saatu paremmat vahvuudet kuin tavallisena arkena koskaan... Aika hurja ja ihmisen perusoikeuksiin puuttuva laki tuo pakkotyölaki olisi ollut, ja rahapulasta nyt ei ollut kuitenkaan kyse.

Rekkakuskeilla on oikeus mielenilmaisuun, mutta se voisi kohdistua hieman paremmin oikeaan osoitteeseen. Hoitajien mielenilmaisu oli mielestäni paremmin suuntautunut, kyllä sen tarkoitus oli kohdistua työnantajaan ja tehdä selväksi, miten loppu ja väsynyttä, alipalkattua moni hoitajista kokee olevansa. Muutosta tapahtui ainakin jonkin verran. Ei siinä hoitajilla enää oikein ollut syytä aloittaa itsensä tutkiskelua enempää. Kuljetusalalla ehkä olisi itsetutkiskeluun syytä, jonka jälkeen olisi järkevää miettiä vähän parempia vaikutuskeinoja.

Itse pienyrityksessä lukuisia tarjouksia tehneenä ihmettelen vähän hintakisoja, joissa tehdään turskaa tietoisesti, eikä riskejä ja muutoksia huomioida tarjouksissa ja sopimuksissa. Tietysti on pakkorakoja, jolloin on vain pakko tarjota alihintaan, mutta hyvin kilpaillulla alalla jäivät ne kyllä aika vähiin ne. Kaikki muutokset eivät ole aina helposti ennustettavissa, ja silloin isojen alojen ajautuessa kriisiin tarvitsee vähän yhteiskunnankin tulla apuun. Mutta miten yhteiskunta voi laittaa yrittäjät tekemään parempia sopimuksia paremmalla kustannuslaskennalla? SKAL ja AKT ovat tainneet jo irtisanoutua protestista oman pallinsa turvatakseen, tällä protestilla hankitaan myös vihamiehiä.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta on hienoa että ihmiset rupeavat nousemaan barrikaadeille, kuten Tehykin teki. Ja katteettomia lupauksia dieselveron suhteen oli tähänkin Katainen ja Häkämies antaneet etenkin kuljetusalan näkökulmasta.Oppositiossa ollessaan vinkuneet että kun hallitukseen päästään niin dieselvero poistetaan kokonaan-pa5kan marjat-"ei me mitää tollasta olla luvattu...."perussetti.....

'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'

Death thought about it.

'Cats,' he said eventually, 'cats are nice.'

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseinen mielenilmaisu on nyt kuulemma peruttu.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no musta ois ollu täysin oikeutettu. kyllähän meidän tehyläisten joukkoirtisanoutuminen oli paljon kraavimpi toimenpide kun liikenteen hidastelu.. molemmat huomion saamis keinot hyväksyn täysin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HYVÄKSYN ja minusta idea on hyvä.

On valitettavaa, että nykyinen hallitus  ei suostu mihinkään vapaa ehtoisesti, vaan aina on otettava kaikkein kovimmat jaalhaisimma aseet käyttöön. Ei tehynkään irtisanoutuminen olisi osunut vain ja ainoastaan politikkoihin, vaan kyllä siitä ensisijaisesti olisivat kärsineet aivan muut ihmiset. Valitettavasti meistä tavallisista kansalaisista täytyy tehdä pelinappuloita, sillä me ne "pässit" sinne tasaisin väliajoin valitsemme. Ei kallis deisel, korkeine polttoaineveroineen ole pelkästään kuljetusalanyrittäjien ja -yritysten ongelma, vaan kyllä tämänkin laskun loppusumman maksaa se antti kuluttaja keskioluen hinnassaan, kun sen rahtaaminen torniosta etelään on kallistunut niin, että oluen litrahinta alkaa jo muistuttaa viinin hintoja;)

Ei muuta kuin muiden lakkoa tukemaan, sillä pian on taas hoitajien aika pyytää lisää palkkaa. Ja kuljetusala muistaakseni uhkasi lähteä tukemaan tehyä tarvittaessa!!!

Apinakin voi oppia intuboimaan ja laittamaan tipan !!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rekkamiesten sukupolvi on valitettavasti vaihtunut..

Voi olla että on vaihtunut. Niin on vaihtunut hoitajasukupolvikin. Onneksi! Annan täyden tukeni kuljetusyrittäjille ja kuskeille. Risuja porvarihallitukselle, joka ei näytä pitävän edes yrittäjän puolia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rekkamiesten sukupolvi on valitettavasti vaihtunut..

Voi olla että on vaihtunut. Niin on vaihtunut hoitajasukupolvikin. Onneksi!

Hoitopuolella sukupolven vaihtuminen tuokin pääsääntöisesti positiivisia asioita mukanaan, onneksi on asian laita näin päin..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin sain saman tekstarin.

Rekkafirmayrittäjän tyttärenä (= ala välillisesti tuttu) ymmärrän, mistä rekkapuolen närä on noussut. En kuitenkaan kykene hyväksymään nyt onneksi jo haudattuja aikeita, koska hidastelut olisivat saattaneet johtaa vaaratilanteisiin. Niitä on teillä jo muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...