Jump to content
MAINOS

Katriinan sairaala Vantaalla


stabiili

Recommended Posts

Kertokaa hieman Katriinan sairaalasta, onko ollut hyvä ilmapiiri kun olette menneet uutena työntekijänä? Miten työvuorot, onko tasapuolista ja oikeudenmukaista? Miten työnjako toteutuu osastoilla, yksilövastuistahoitotyötä käsittääkseni ollaan siellä kehittämässä. Onko hyvin apuvälineitä käytettävissä (nosturit, suihkutuolit ym.) Entäs tilat onko remontoitu ja ovatko toimivat?

Olen menossa haastatteluun piakkoin ja kaavailen vakinaista paikkaa. :o

Tällä hetkellä työskentelen Kustaankartanossa enkä kaikin osin viihdy ja työmatkakin on hieman hankala, palkkakin on pienempi Helsingissä kuin Vantaalla :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olin siellä harjoittelussa opiskeluaikana vuosia sitten ja koko paikka oli niin hirveä etten ole sen jälkeen edes vilkaissut sinne päin. En tiedä onko edistystä tapahtunut mutta pelkästään pahaa olen kuullut muiltakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin siellä harjoittelussa opiskeluaikana vuosia sitten ja koko paikka oli niin hirveä etten ole sen jälkeen edes vilkaissut sinne päin. En tiedä onko edistystä tapahtunut mutta pelkästään pahaa olen kuullut muiltakin.

Mitäs hirveätä siinä oli? Itse olin 90-luvun lopulla siellä opiskelijana ja äitini oli siellä perushoitajana, kunnes pääsi eläkkeelle. Ei minun mielestäni mitenkään hirveä paikka ja nythän Vantaan kaupungin suunnitelmissa on muokata siitä vielä parempi (miten, milloin näihin ei kyllä Valvanne ole vielä vastannut.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä Katriinan sairaalaa pidetään kohtalaisen hyvänä paikkana. Tosin sairaala on aika pitkällä. Seutubusseilla pääsee onneksi aina nopsaan melkein nurkalle. Tikkurilasta on piiitkä matka...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Nostetaas hieman tätä aihetta takaisin esiin :)

Itse oon viihtynyt Katriinassa jo useamman vuoden ajan parillakin eri osastolla. Aika paljon oon kuullut kokemuksia siitä, että ns. isoilla osastoilla on epämiellyttävämpää olla ja osastonhoitajat ilmeisesti aika kypsiä työhönsä. Oon ollut ainoastaan näillä pienemmillä osastoilla, joissa jokaisella on tietty omat plussansa ja miinuksensa, toisilla keikkalaisiin suhtaudutaan positiivisemmin ja toisilla varsinkin vanhemmat hoitajat saattavat ottaa nuoren hoitajanalun silmätikukseen. Itse kuitenkin suosittelisin, varsinkin kesätyöpaikkana Katriinan sairaala on ihan mukava. Miinuksena tietysti se, että kulkuyhteydet on aika huonot (Tikkurilasta menee tasan yksi bussi), joten paljon helpommalla pääsee jos omistaa oman auton :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Rohkaisin mieleni ja kävin muutamalla osastolla keikalla ihan uteliaisuudesta. Oli kyllä kehitystä tapahtunut ja vuorot menivät ihan ok

Mitäs hirveätä siinä oli? Itse olin 90-luvun lopulla siellä opiskelijana ja äitini oli siellä perushoitajana, kunnes pääsi eläkkeelle. Ei minun mielestäni mitenkään hirveä paikka ja nythän Vantaan kaupungin suunnitelmissa on muokata siitä vielä parempi (miten, milloin näihin ei kyllä Valvanne ole vielä vastannut.)

Potilaiden kohtelu oli aivan ala-arvoista: heille huudettiin ja kunnioitus oli kaukana, työ otteet olivat raakoja ja usein tuntui pahalta katsoa kun hentoa vanhusta retuutettiin kuin säkkiä. Opiskelijaa ei viitsitty pahemmin opastaa/perehdyttää mutta mielellään kilpaa haukuttiin sitten kun ei jotain osannut ( olin 16-17 v. ja ensimmäistä kertaa sairaalassa) Kun jotain yritit kysyä kaikilla oli aina kiire tai asia ei kuulunut heille. Opiskelija ei myöskään saanut astua jalallaankaan taukohuoneeseen vaan ruokatauot vietettiin pukuhuoneen penkillä eväät sylissä. Sattui myös sitä että omaa ohjaajaa ei ollut ollenkaan ja aamuvuoroon tullessa ellet heti ensimmäisenä ehtnyt kysyä kenen mukana olet sait olla omillasi koko vuoron. Osaston hoitjalle kun yritti asiasta sanoa hän haukkui laiskaksi ja saamattomaksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se sen ihmeempi paikka ole kuin muutkaan kaltaisensa. Joka paikassa löytyy omat vanhat hapannaamansa jotka ovat ottaneet asiakseen kuitata nuorille tulokkaille kaiken omalle uralleen osuneen p*skan, toisaalta sekaan sopii myös ne tosi mukavat ja positiiviset ihmiset. Osastonhoitajilla on hyvät ja huonot päivänsä, niinku kaikkialla.

Hyvä nyrkkisääntö on (ei pelkästään Katriinassa), että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Toinen raaka fakta on, että homma on ihan herran haltuun, minkaiset henkilökemiat yhteen sattuu. Vaan näkemällä ja kokemalla tietää itse, viihtyykö paikassa.

Ja vaikka sinne kulkee vaan se yks bussi, niin se on aikataulutettu työvuorojen alkamis- ja loppumisaikojen kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun on pakko yhtyä Selinen kokemuksiin, oma ( ja kaverin) kokemus muutaman vuoden takaa. Kyseessä toinen harjoitteluni. Olimme kaverin kanssa yhtäaikaa osastolla ja kumpikin sai osakseen todella rankkaa vittuilua, ohjaaja ilmoitti, ettei vois vähempää ohjaaminen kiinnostaa, potilaille huudettiin ja heille naureskeltiin ja lisäksi lääkevirheitä sattui ja PALJON. Toisen vuoden sh- opiskelijana laitettiin usein yksin iv- lääkkeiden kanssa. Asioista kysyttäessä saatettiin huutaa naama punaisena todella rumasti niin opiskelijoille, kollegoille kuin potilaillekin. Hirvein harjoitteluni ikinä. Kahdeksasta harjoittelujaksostani täytyy sanoa, että kyseessä on AINOA paikka, minne en jalallanikaan astuisi. =Osastolla oli myös hirveän paljon puutoksia ja pulaa muutenkin ihan jo vakihenkilökunnasta.

Ja jos joku miettii, niin kyllä, annoimme palautetta niin ylihoitajalle, kuin opettajalle. Siitä, millainen paikka on nykyään, en osaa sanoa mitään. Kokemus on myös tosiaan ainoastaan yhdeltä osastolta ja olen kyllä kuullut muista osastoista jopa hyvääkin palautetta :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Olin Katriinassa vakinaisessa virassa ja toimessa. Kovin oli ikävä paikka. Juoruilijat ja lorvailijat olivat osastonhoitajan suosikkeja ja esimies asemassa olevatkin osallistuivat alaisten aloittamiin juorurinkeihin.

Työvuorot ja lomat annettiin pästäkertoimen mukaan. Koulutuksiin pääsi aina samat henkilöt. Ahkeria ja kunnollisia hoitajia ei juuri arvostettu.

Hoidon taso ei ollut kovin korkeaa ja potilaita kohdeltiin huonosti.

En ole olllut 6 vuoteen kyseisessä paikassa töissä, joten en tiedä nykytilannetta. Ylihoitaja näyttää ainakin vaihtuneen, toivottavasti myös hoito ja henkilökunta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
  • 3 kuukautta myöhemmin...

Olen keikkaillut 4A:lla ja B:llä, keikkailuun ihan hyvät osastot, muuten en tiedä. Yövuorot valvotaan aina yksin, kääntöapua saa toiselta osastolta. Talossa yks sairaanhoitaja, joten yövuoroon voin vaan suositella kokenutta hoitajaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 vuosi myöhemmin...
Vieras: Kesätyöntekijä

Millainen on katriinan sairaalan haavaosasto? Kesällä menossa sinne kesätöihin sh:n sijaiseksi (olen vielä opiskelija). Millaista on kys osastolla keikkailla tai sh:n sijaisena?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: seutulanhoitsukka

En ole 4B:llä, mutta talossa kuitenkin joten uskallan vastata! 4B on 28-paikkainen osasto. Henkilökuntamitoitus ei ole kummoinen mun mielestä, 5-7 potilasta per hoitaja? Haavan hoidot vievät paljon aikaa, plastiikkakirurgi kiertää käsittääkseni kolme kertaa viikossa (tosin en mene vannomaan kesäajasta!) GFS-potilastietojärjestelmä on helppo oppia jos ei ole ennestään kokemusta (nyt aletaan jo pikku hiljaa valmistautumaan Apottiin) Lääkkeet taitaa tulla vielä koneellisena annosjakeluna (eli pusseissa, sh tarkistaa -> josta ne jaetaan potilaille) Potilasmateriaali vaihtelee, osa täysin autettavia, osa toki omatoimisempia.. opit varmasti paljon ja kehityt hoitajana, joten tervetuloa Katriinaan vain. :D Sijainti on syrjäinen, joten oma auto on paljon plussaa. Yövuoroja tuskin teet jos olet sh-sijainen (yövuoroissa osastoilla valvoo lähihoitajat, sairaanhoitajat ovat aina "yliyökköinä" ja vastaavat kahdesta osastosta yön aikana.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kesätyöntekijä

Ok, kiitos paljon :) mitä kaikkea minun kannattaisi mahdollisesti kerrata? Onko kyseisellä haavaosastolla paljon akuutteja tilanteita ja potilaan tilan muutoksia? Tämä on ensimmäinen sh-sijaisuus minulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: seutulanhoitsukka

Hmm, en tiedä ihan varmaksi mitä lukea, haavakirjaa tms? VAC-hoidot, toukkahoidot ym ainakin mun mielestä siellä yleisiä. :) On varmasti akuuttitilanteita jokaisella Katriinan osastolla, kyseessähän on kuitenkin sairaala, ei kuntoutuslaitos. ;) Katriinassa osastonlääkärit toimivat ma-pe virka-aikana, viikonloppuisin käy päivystäjä, muuten puhelinkonsultaatio Peijaksen päivystäjälle, tai potilas ampparilla Peijakseen jos ei voida Katriinassa hoitaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Sen verran että tuolla 4B potilaat on raskashoitoisia haavojen hoidossa menee aikaa ja siihen päälle perushoito. Muuten varmaan samanlainen kuin mikä tahansa tk- sairaala osasto.

 

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Olin katriinassa opiskeluaikana pitkäaikaisosastolla ja oli kamalin kokemus ikinä.2 ohjaajaa joista toista en nähnyt kuin muutaman kerran ja toista ei ohjaaminen kiinnostanut pätkääkään.Sain aamuisin anella että pääsin jonkun muun matkaan.Osaston ilmapiiri oli todella huono.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...