Jump to content
MAINOS

Vauvan hetu


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Abortoidulla sikiöllä n. rv14 on hetu. Miksi? Mistä viikoista lähtien?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tulee nyt lähinnä mieleen sellainen (tää on ihan mun omaa ajatuksenjuoksua), että abortti on tehty lääketieteellisin perustein, sikiöllä todettu joku vakava anomalia tms. ja on annettu hetu sen takia, että voidaan tilata jotain patologisia tutkimuksia tms.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Abortoidulla sikiöllä n. rv14 on hetu. Miksi? Mistä viikoista lähtien?

Ei se ole oikea hetu, vaan sairaalahetu jotta saadaan sikiö=näyte yksilöidyksi.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Abortoidulla sikiöllä n. rv14 on hetu. Miksi? Mistä viikoista lähtien?

Ei se ole oikea hetu, vaan sairaalahetu jotta saadaan sikiö=näyte yksilöidyksi.

Eli siis "samasta" sotusta millä vastasyntyneitä hoidellaan ennen ku saadaan oikeasti rekisteriin?

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä käy monesti myös kuolleita, joilla on sellainen jänskä hetu ihan juuri tämän näytepolitiikan vuoksi.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Abortoidulla sikiöllä n. rv14 on hetu. Miksi? Mistä viikoista lähtien?

Ei se ole oikea hetu, vaan sairaalahetu jotta saadaan sikiö=näyte yksilöidyksi.

Just tämän takia se on annettu. Sairaalan järjestelmistä riippuen annetaan erilainen hetun loppuosa (esim tietyillä numeroilla alkavat mm.99).

Vastasyntyntyneet saavat tilapäisen hetun sairaalassa, samoin saavat sellaiset, joilla ei ole suomen kansalaisuutta.

Melkein kaikki eri järjestelmät vaativat potilaalle tunnistenumeron eli hetun.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikean hetun näköinen se on syntymäaika A ja loppuosa. Sairaalan rekisteristä löytyy nimellä sikiö Mäkinen, lähin omainen Maija Mäkinen. Osoite äidin osoite.

Abortti ei ole tässä tapauksessa tehty sikiön "viasta" johtuen, vaan muista syistä.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Abortti ei ole tässä tapauksessa tehty sikiön "viasta" johtuen, vaan muista syistä.

Itse naistentaudeilla hommissa ja harjoittelussa olleena tiedän, että melkein kaikista sikiöistä otetaan jonkin sortin näytteitä tai ainakin laitetaan tarkastettavaksi patologialle. Riippuu paljon paikan ohjeistuksesta ja lääkärin määräyksistä. Useasti tosin näytteet laitetaan raskaana olleen hetulla, mutta jos viikkoja on ollut enemmän, niin on saatettu antaa oma tilapäinen hetu näytteelle.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis tosiaanko esim. sos. syistä abortoitua sikiötä tutkitaan verovaroilla?  huh.gif

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis tosiaanko esim. sos. syistä abortoitua sikiötä tutkitaan verovaroilla?  huh.gif

Jos ajatellaan että tarvitaan joku näyte tai PAD esim. kaavinnan onnistumisen varmistamiseksi tai muusta perustellusta syystä, niin kyllä. Tai jos on esimerkiksi mukana jossakin tutkimuksessa (siis se sikiö otetaan tutkimukseen aineistoksi)

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Meillä tehdään myös jatkuvasti lääketieteellistä tutkimusta ja yhtenä tutkimusmateriaalina voi olla sikiökudos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...