Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest Redimor

Miksi ?

Recommended Posts

Guest Redimor

Heitän kunnon provon aikani kuluksi tänne jota voisi alkaa pohtimaan.

Kun nyt on näitä 'tieteitä' niin monenlaisia ja suurin osa niistä perustuu empiiriseen tutkimiseen. Niin...

Miksi ihmeessä pitää olla hoitotiede? Emmehän me toki empiirisesti tutki ja testaa ihmiskokeilla että kuinkahan olisi parempaa?

Mehän periaatteessa toteutamme toimintoja jotka joku toinen on mahdollisesti (suurimmassa osasta aikaa ei?) katsonut viisaammaksi.

Kritisoin tässä samalla sitä mikä aiheuttaa nykykoulutuksissa niitä 'tyhjäntäyttö' tunteja. Oli niitä aikanaan opistoasteellakin kun kahlasin siellä, mutta kuullostaa että yhä enenemässä määrin nykyään.

Ja nyt on sitte kenenkään turha tulla vääntämään 'fiksua' juttua Florencesta...

sehän oli pyrkyri joka halusi vain omaa menestymistään ja tämänhän kaikki jo tietävät.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest medi

Florence oli erittäin käytännön läheinen hoitaja jonka metodit sopisivat hyvin nykyaikaan jolloin tehdäöän hoitotiedettä naurettavuuksiin asti.

Älä sekoita kunnon hoitsua näihin hoitotiede-pelleihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jio

Itse olen miettinyt miten se hoitotieteen mukanaan tuoma hyvä/parempi hoito oikein näkyy kentällä. Paitti kaikkina s**tanan lippusten, lappusten ja lisääntyneiden kirjoitusvelvoitteiden tekemisenä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TTP HUS

Lääketiedettä on kun p*ska on suolistossa, hoitotiedettä kun se on vaipassa ja siivoustiedettä jos se tipahtaa lattialle  ;) Eli, kyllä hoitotieteellä on oma tärkeä paikkansa elämän kiertokulussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest medi

kyllä hoitotieteellä on oma tärkeä paikkansa elämän kiertokulussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hoitopoika

Arvelisin roskapussin olevan oikea paikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...