Jump to content
MAINOS

Työllistyminen valmistumisen jälkeen?


Fiu

Recommended Posts

Aloin tässä miettimään, että millainen on mahdollisuus työllistyä (vakipaikka tai pidempiaikainen sijaisuus, eli pätkätöitä ei nyt lasketa) heti valmistumisen jälkeen? Monet kaverini valittavat, että tarjolla ei ole muita kuin päivän-parin keikkoja, eli pidempi aikaistakaan sijaisuutta ei ole saatavilla  huh.gif.

Itselläni tilanne on kuitenkin toinen: valmistun lähihoitajaksi torstaina ja aloitan työt lanssissa (pitkäaikainen sijaisuus) seuraavana päivänä...

Mitenkäs muilla täällä seikkailevilla? Kuinkas pian saitte pidempiaikaista hommaa valmistumisen jälkeen?

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itselläni ei vielä ole kokemusta asiasta, mutta puoli vuotta sitten valmistuneilla meidän koulusta oli kuulemma kaikilla paikka (tod.näk. pitempi sijaisuus).

Ja jos jatkuu samalla tahdilla eteenpäin, niin meillä on sitten parin vuoden päästä jo todella hyvät mahkut päästä melkein vaki duuniin !

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistuin nyt toukokuun puolessa välin sairaanhoitajaksi ja minulle on samassa työpaikassa tiedossa töitä 2 vuotta eteenpäin. Kieltämättä mukava ja turvallinen olo, kun ei tarvitse koko ajan miettiä, mistä seuraavaksi kehittelee töitä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloitin työt nykyisessä työpaikassani vuoden ennen valmistumistani. Silloin sijaisuuksia ja pätkätöitä, nyttemmin virassa. Harvemmin sitä nykyään pääsee suoraan koulunpenkiltä virkaan, kyllä ne kannukset on ensin ansaittava noilla pätkätöillä, valitettavasti.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistuin Turun Amk:sta sairaanhoitajaksi jouluna 2002, Turusta päin ei löytynyt muuta kuin kapisia sijaisuuksia (olisi pitänyt kusta hunajaa 2 kk:n perushoitajan sijaisuudesta)...joten pistin emailia HUS:n työhönottoon, jossa annettiin oikeen valinnanvaraa. Viikko mailin jälkeen olin pakannut ja muuttanut Helsinkiin, sain heti äitiyslomansijaisuuden ja kesäkuussa 2003 vakituisen toimen. Toisin sanoen pk-seudulla kyllä töitä riittää..Harva tänne pysyvästi haluaa muuttaa, mutta ainakin siksi aikaa että saa killeri-työkokemusta, jolla saa töitä lähes mistä vaan  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo itse valmistuin sh jo 2000 jouluna. Olin vikan puolivuotta tehnyt lähes kokoajan sijaisuuksia ja jatkoin tammikuun puoliväliin samaa mallia. Sitten loppui työt. Oman kotikunnan tk/sairaala ei tarvinnut sairaanhoitajia ja meillä ei sh saanut tehdä ph sijaisuutta. Olin helmikuun alkuun työttömänä ja mietin ratkaisuja sitten päätin lähteä maailmalle. Sakuun sain kk komennuksen ja siitä kehkeytyi sitten elokuulle asti oleva pesti, jota sittenkin olisi jatkettu, mutta kun menin ja lähdin opiskelemaan lisää. Piti vaan olla aktiivinen,että täältä periferiasta irtosi hommia. Sen jälkeen töitä on riittänyt, välillä liiaksikin asti. Nyt sitten on iskenyt ongelma...haluaisi tehdä muutakin kuin sh hommia ja ne on kiven alla. Mutta taistelen, eiköhän se siitä ja joskus se vakipaikkakin...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...