Jump to content
MAINOS

sairaankuljetuksia


amb

Recommended Posts

Millaisia kokemuksia löytyy yksityisistä sairaankuljetusfirmoista? Lapin läänissä toimii tälläinen Simon sairaankuljetus oy, mihin ei missään nimessä kannata mennä töihin. Tietenkin sitten jos haluaa ettei ole vapaa-aikaa, olet firman orja, haluat huutoa ja haukkumista teet mitä tahansa, haluat olla yhteydessä liittoon kun joudut setvimään sinulle kuuluvia palkkoja. Jos tunnet että haluat tehdä mm. noita kaikkia niin silloin paikka on sinulle sopiva. Miksiköhän firmassa työntekijät vaihtuu hyvinkin tiheään.

Live now! Life is short! Time is luck!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Millaisia kokemuksia löytyy yksityisistä sairaankuljetusfirmoista?

Osa todella mukavia työpaikkoja joissa johto ajattelee myös renkien etuja, osa helvetin esikartanoita joita johtaa itseään jumalana pitävät narsistit. Paljon riippuu myös henkilökemioista, mutta niiden piikkiin on silti turha kaikkea laittaa...

Tässä lainaus yhdestä työpaikka ilmoituksesta:

Tärkeänä pidämme työyhteisössämme myös joustavuutta kaikkiin suuntiin.

Koskeekohan tuo myös työnantajaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huonoja kokemuksia työskentelystä niissä. Ihan hyviä kokemuksia kuitenkin välillä yhteistyöstä niiden kanssa.

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän se ole niin, että koska yksityisellä työrytmit ja resurssit hyvin erilaiset kuin pelalla, ei oikein voi verrata. Itse olen tehnyt työtä spr, yksityinen, pelastus ja kyllä pakko sanoa, että yksityinen näistä on voittaja. Yksityisellä ehkä palkkojen sun muiden kanssa saa olla tarkempana, mutta jos itse joustaa niin työnantajakin yleensä joustaa. Itse pystyy yksityisellä myös vaikuttamaan aikas paljon työasioihin ja vaikkapa laitehankintoihin. Pelalla jäykkyys oli mielestäni suurin ongelma. Jos olit lanssin hoitsu olit sitä sitten kokoajan jne. Spr:llä kaikki muuten ok, mutta pienen paikkakunnan ongelmat näkyivät myös ampparissa sisäänlämpiävyytenä. Yksityisellä olen ollut useammallakin ja kaikkiin olen ollut tyytyväinen, tai ainakin minua on kohdeltu hyvin ja oikeudenmukaisesti.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen ollut töissä yksityisellä ja spr:llä. Oikein tyytyväinen olin tuolla yksityisellä ja olen siellä keikkaa lupautunut jatkossakin tekemään. Spr oli muuten ok paikka, kunnes syrjintä alkoi. Ja se eteni omalta taholtani liittoon asti.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen tehnyt työtä spr, yksityinen, pelastus ja kyllä pakko sanoa, että yksityinen näistä on voittaja.

Omasta näkökulmastani yksityisellä on suurimpana kantona kaskessa se että päästäkseni samaan tulotasoon kuin pela/kunta minun on tehtävä ajallisesti 30-50% enemmän töitä. Palkan takia kun itse käyn töissä ja vapaa-aikaa arvostan yli kaiken niin se on huono juttu se..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite olen ollut töissä Pelalla, yksityisellä ja nykyään SPR:llä.  Pela oli ok ei mitään ongelmia. Yksityiselle en mene ellenkö oikeasti tiedä,että kannattaa (palkan maksu ongelmia ollut, ja liiton lakimiehen kautta niistä tapeltu). SPR on kyll hyvä vaihtoehto. Hyvä palkka, voi vaikuttaa paljon laitehankintoihin, vaatehankintoihin yms. Palkka alueen parhaimpia 8). Ainut miinus pitkät työputket, mutta vapaisiinsa saa vaikuttaa hyvin paljon, ja kaikki vapaatoiveet toteutetaan. Työporukka hyvä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SPR on kyll hyvä vaihtoehto. Hyvä palkka, voi vaikuttaa paljon laitehankintoihin, vaatehankintoihin yms. Palkka alueen parhaimpia 8)

Onks toi ihan totta? Meilläpäin spärrä maksaa sakutessin mukaista palkkaa ja siinäkin palkkaluokkien häntäpäätä... Hoitotasosta saat satasen lisää ja olet onnellinen...

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Saku Tessin mukaan tulee (kun kaikki spärrät lasketaan yksityisiks (ainakin oon niin ymmärtänyt...)), mutta palkka luokka tällä koulutuksella kehuttava  ;D. Yksityisillä ollut se SK3:n tähän menneessä.  Hoitotasosta nousis palkkaluokka pari vielä ylemmäs..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Saku Tessin mukaan tulee (kun kaikki spärrät lasketaan yksityisiks (ainakin oon niin ymmärtänyt...)), mutta palkka luokka tällä koulutuksella kehuttava  ;D. Yksityisillä ollut se SK3:n tähän menneessä.  Hoitotasosta nousis palkkaluokka pari vielä ylemmäs..

Mä sain kyllä spärrällä ollessa SK4, samoin myös yksityisellä. Spärrällä tosin paikkakunnasta johtuen kalleusluokka kakkosta ja yksityisellä paikkakunnan sijainnista johtuen kalleusluokka ykköstä. Kun kesätyöntekijänä ensin olin spärrällä, ni sillon sain SK3.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen tehny hommia yksityisellä SK6:lla... Enkä alemmalla liikahtais. SK4 on **ttuilua

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut töissä yksityisellä ja spr:llä. Oikein tyytyväinen olin tuolla yksityisellä ja olen siellä keikkaa lupautunut jatkossakin tekemään. Spr oli muuten ok paikka, kunnes syrjintä alkoi. Ja se eteni omalta taholtani liittoon asti.

Syrjinnästä ja ns. kiusaamisesta olen kuullut monelta ja ikävä kyllä itsekin joutunut sen kohteeksi. Liiton lakimiehen kanssa ne asiat kyllä selvisivät oikein nopeasti.  En oikein ymmärrä kuinka sairaankuljetusyrittäjillä on varaa kohdella työntekijöitään huonosti. Sana leviää ja työntekijöiden saanti alkaa olla vaikeaa, niinkuin muutamissa paikoissa on.

Live now! Life is short! Time is luck!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Sana leviää ja työntekijöiden saanti alkaa olla vaikeaa, niinkuin muutamissa paikoissa on." Joo vielä kun tuo työntekijöiden saanti vaikeus olis tottakin....Aina löytyy ja tulee löytymäänkin näitä innokkaita pillikuumetta potevia vastavalmistuneita jotka tekevät vaikka ilmaiseksi töitä kunhan saavat ajaa ambulanssia..Siinä ei paljoa firman maine tai palkat paina ;D

Born to be wild..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut hommissa niin pelalla kuin yksityisillä ja ihan kivasti hommat menivät kaikissa paikoissa. Yhdessä firmassa joutui painimaan kyllä lisien maksun kanssa, mutta muuten voi sanoa, että molemmissa "laitos-malleissa" on ollut hyvä työskennellä. Yksityisillä toki on tämä "jousto toivomus", mutta kun työstä tykkää, niin on helppo joustaa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän yksityisellä työnsitovuus on eri luokkaa kuin pelalla, mutta joustavuuskin on yleensä eri luokkaa. Pelalla kaikki vaan tuli eikä niihin voinut vaikuttaa. Yksityisellä ainakin itse olen aina voinut  vaikuttaa työvuoroihin (joskus niitä itse tehnytkin), tehdä ylimääräistä tai pitää ns. omia lomia (vapaata, kun on ollut jotain menoa tai järjestellä vuorojaan niin, että meni vapaapäivistä), jos oon ajoissa ilmoittanut. Laite/tarvikehankintoihin on voinut vaikuttaa ja työpaikan keikkojenodotteluaikojen ohjelmaan. Palkkojen kanssa ei ole juuri ongelmia ollut. Ainakin ne ovat tulleet ajallaan ja sopimusten mukaan. Tietenkin aina parempia saisivat olla, mutta tes on tes.

Spr koin, että homma oli "spr-aktiivien" omaa. Palkat kyllä sai, mutta muuten olisi voinut olla paremminkin, ainakaan paikkaan jossa olin. Liian raskas hallinto ja näin hommat eivät toimineet tai toimivat hirveällä viiveellä. Työ sitoi kuin yksityiselläkin paitsi, että kämppää ei ollut vaan itse piti vuokrata joku luukku, missä päivysti. Sehän tiesi taas menoja.

Pelalla homma kulki ja palkat tuli ja riitti, kun teit työsi. Ei varallaoloja ym, mutta ei sitten mitään vapauksiakaan.

Yhteenvetona, kaikilla palkka oli suurin piirtein saman tasoista, spr/yksityinen sitoivat eniten. Kannatan edelleen yksityistä, kunhan vielä saataisiin vuorokausirytmi sinnekin.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...