Jump to content
MAINOS

Valmistuin, keikkailen, mites mun tehyasiat?


Sukunajo

Recommended Posts

Eli siis olen jokseenkin pihalla.

Täytyykö mun nyt jotenkin uudelleen liittyä tehyyn, kun valmistuin (olin opiskelijajäsen). Teen keikkaa, eli en ole missään vakituisessa tai sen sorttisessa suhteessa, eli miten menee noi maksuasiat?

Help help help.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos haluat olla jatkossakin Tehyn jäsen, mitä suosittelen lämmöllä, sinun tulee liittyä varsinaiseksi jäseneksi. Keikkailevalle paras maksujenhoitotapa on maksaa itse jäsenmaksut. Liittyessäsi saat tilisiirtolapun, jolla maksat jäsenmaksun kuukausittain tulojesi perusteella.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no juuri lähinnä tätä ajattelin. Kävikös se nopeesti netissä se liittyminen. Entäs jos tulee aikoja, jolloin en työskentele terveydenhuollon palveluksessa? Maksanko mä sillon jostain?

Kun niitä aikoja on kyllä tulossa, mutta ajattelin edelleen keikkailla, ihan tuntuman säilyttämiseksi.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kuukaudessa on minimi jäsen maksu...

joko maksat jäsen maksuina summan tai suoraan sen summan, niiltä kuukausilta jolloin se ei tule täyteen. En muista summaa, mutta se on niissä kaavakkeissa mitkä tulee niiden viitenumeroiden kanssa.

Kaikesta tekemästäsi palkkatyöstä maksat jäsenmaksut siihen liittoon mihin kuulut... kuulut sitten Tehyyn, Pamiin tai metalliliittoon ja riippumatta mitä työtä teet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näköjään minimi on 6e/kk.

Vähän hassua, eli jos keikkailen vaan muutaman kerran niin maksanko sitten siltä kuulta erotuksen jos annan sen valtakirjan tms työanantajalle velottaa palkasta. Huhheijjaa.

Ja siis ylläolevaan viitaten, vaikka tekisin työtä ihan eri tutkinnolla paikkaan jossa ei tiedetä mitään terveydenhuollosta, joutuisin maksamaan niistäkin sen rosentin ja risat Tehylle? Hiukan outoa, koska heitä tuskin kiinnostaa auttaa esim mahdollisissa lakiasioissa liittyen tohon toiseen alaan jossa en toimi siis minkään sortin hoitsuna.

Joo-o, liittymispaketti on nyt sitten tilattu. Luulisi että oisivat vähän tehokkaammin rekrynneet ja lähettäneet ton liittymispaketin sen onnittelukortin kyljessä, joka tuli valmistumisaikaan. Ois tääkin homma jo hoidettu.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulisi että oisivat vähän tehokkaammin rekrynneet ja lähettäneet ton liittymispaketin sen onnittelukortin kyljessä, joka tuli valmistumisaikaan. Ois tääkin homma jo hoidettu.

Tehyssä on ilmeisesti vieläkin kova liittymisruuhka  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näköjään minimi on 6e/kk.

Vähän hassua, eli jos keikkailen vaan muutaman kerran niin maksanko sitten siltä kuulta erotuksen jos annan sen valtakirjan tms työanantajalle velottaa palkasta. Huhheijjaa.

Ja siis ylläolevaan viitaten, vaikka tekisin työtä ihan eri tutkinnolla paikkaan jossa ei tiedetä mitään terveydenhuollosta, joutuisin maksamaan niistäkin sen rosentin ja risat Tehylle? Hiukan outoa, koska heitä tuskin kiinnostaa auttaa esim mahdollisissa lakiasioissa liittyen tohon toiseen alaan jossa en toimi siis minkään sortin hoitsuna.

Joo-o, liittymispaketti on nyt sitten tilattu. Luulisi että oisivat vähän tehokkaammin rekrynneet ja lähettäneet ton liittymispaketin sen onnittelukortin kyljessä, joka tuli valmistumisaikaan. Ois tääkin homma jo hoidettu.

Juu, erotuksen maksat sitten. jos vaikka kolme eri työnantajaa on maksanut jäsenmaksuja, lasket ne tilinauhoista yhteen ja maksat sitten erotuksen. mitä jää kuudesta eurosta vajaaks.

Mitä tohon liitolle jäsenmaksun maksamisesta vaikka olisikin toisen alan paikassa töissä tulee, niiin voin kertoa että tiedän muutaman hoitsun jotka kuuluu es. metalliliittoon... Jos et maksa kaikesta tekemästäsi työstä jäsenmaksua niin päiväraha on pienempi jos jäät työttömäksi. Olitko ajatellut maksaa jäsenmaksuja eri liittoihin, jos teet eri alojen töitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulisi että oisivat vähän tehokkaammin rekrynneet ja lähettäneet ton liittymispaketin sen onnittelukortin kyljessä, joka tuli valmistumisaikaan. Ois tääkin homma jo hoidettu.

Tehyssä on ilmeisesti vieläkin kova liittymisruuhka  huh.gif

On.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulisi että oisivat vähän tehokkaammin rekrynneet ja lähettäneet ton liittymispaketin sen onnittelukortin kyljessä, joka tuli valmistumisaikaan. Ois tääkin homma jo hoidettu.

Tehyssä on ilmeisesti vieläkin kova liittymisruuhka  huh.gif

On.

Mä kehtasin kuvitella, että se tulis automaattisesti sieltä suunnalta, kun olen tosiaan ollut opiskelijajäsen. Jokunen viikko tässä lomailtu ja katseltu muita elämän aloja niin nyt pitäisi alkaa jonkin verran raahautua töihin, niin mun mielestä on kiva että on noi vakuutusasiat sun muut kunnossa...

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Soita Tehyn jäsenrekisteriin, sieltä saat parhaiten selvitettyä kaikki maksuasiat ym.

Jos on aiemmin ollut Tehyn opiskelijajäsen, pitää varsinaiseksi jäseneksi liittyä kaavakkeella, jonka saat Tehystä. Yksi osa tästä kaavakkeesta menee Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan, sitä varten että jos joskus jäät työttömäksi, saat ansiosidonnaista päivärahaa.

Jos olet päätoimisesti jollain muulla alalla töissä, ja maksat jäsenmaksua myös johonkin muuhun liittoon, selvitä maksut ym. erityisen tarkkaan suoraan Tehystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vakuutusten takia kannattaa olla ripeä. Valmistumisen jälkeen on kuukausi aikaa liittyä ammattiosastoon Tehyn varsinaiseksi jäseneksi , jotta vakuutusturvaan ei tule karenssia.  Aikaa on tammikuun loppuun asti, jos joulukuussa valmistuit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vakuutusten takia kannattaa olla ripeä. Valmistumisen jälkeen on kuukausi aikaa liittyä ammattiosastoon Tehyn varsinaiseksi jäseneksi , jotta vakuutusturvaan ei tule karenssia.  Aikaa on tammikuun loppuun asti, jos joulukuussa valmistuit.

Täh? No mä olen kyllä sitten jo tsäänssinit menettänyt, koska tänään on kuukausi valmistumisesta. Kuullostaa oudohkolta. Mä kun sivuilta käsitin, että jäsenyys on voimassa siitä, kun lähetetty hakemus on allekirjoitettu ja sillä selvä.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikaa on tosiaan tammikuun loppuun asti, vaikka olisitkin ennen joulua paperit saanut.  Jos liittymispaketti on jo tulossa niin eipä tässä mitään hätää, paperit täyttöön ja heti paluupostiin vaan ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...