Jump to content
MAINOS

Kummastuksen aiheita!


Vieras: inkeri 59

Recommended Posts

Vieras: inkeri 59

Mä katselin tänään Iltiksen palkkavertailuja ja kaksi seikkaa herätti kummastusta.

1.Miksi perushoitajan palkka on parempi kuin lähihoitajan.

2. Palkoissa oli n. 400e eroa siihen mitä minä saan. (noissa Iltiksen jutuissa voi tietysti olla lisät ja ikälisät?)

Mitä Helsingin kaupunki maksaa terveyskeskuksen akuutilla puolella alkupalkkana?

Mua on alkanut vähän mietityttämään kun kodinhoitaja saa kotihoidossa parempaa palkkaa ilman koulutusta kuin minä. Tiedän toki, että kotihoidossa on vähän paremmat palkat lähihoitajilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

1.Miksi perushoitajan palkka on parempi kuin lähihoitajan.

2. Palkoissa oli n. 400e eroa siihen mitä minä saan. (noissa Iltiksen jutuissa voi tietysti olla lisät ja ikälisät?)

Omasta mielestä palkat näytti olevan suhteessa muutenkin yläkanttiin... Oisko perushoitajilla keskimäärin enemmän kaikkia ikälisiä, yms. kun lähihoitajille, joiden tutkinto on suhteellisen tuore eli nimikkeellä toimivatkin ovat keskimäärin nuorempia?

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perushoitaja nimikkeellä voi olla niitä "kökkölisiä" joita aikoinaan jaettiin, oliko jotain 60 euro/kk? Lisäksi tossa vertailussa ei ilmene kuka on työantaja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Niin, johtuu varmaan niistä kökkölisistä.

Silti ei tollasella 16...alkuisella palkalla paljon juhlita Helsingissä. Luulin, että palkat olisivat olleet edes satasen suurempia kuin Lappeenrannassa mutta eivät olleet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, johtuu varmaan niistä kökkölisistä.

Silti ei tollasella 16...alkuisella palkalla paljon juhlita Helsingissä. Luulin, että palkat olisivat olleet edes satasen suurempia kuin Lappeenrannassa mutta eivät olleet.

Niinhän sitä aina muualla luullaan että pk-seudulla paremmat palkat.. Ei ole ei.. Töitä kyllä tekevälle löytyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Niinpä! Pitää sitten paiskia töitä. Lisiä ainakin tulee tammikuussa koska mut on pistetty Jouluksi ja Uudeksi Vuodeksi töihin angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, johtuu varmaan niistä kökkölisistä.

Silti ei tollasella 16...alkuisella palkalla paljon juhlita Helsingissä. Luulin, että palkat olisivat olleet edes satasen suurempia kuin Lappeenrannassa mutta eivät olleet.

Niinhän sitä aina muualla luullaan että pk-seudulla paremmat palkat.. Ei ole ei.. Töitä kyllä tekevälle löytyy.

Niinpä, ellei palkalle elä, voi aina heittää keikkaa.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Voishan sitä tehdä niinkin mutta se ei ole mua varten.En ole sinkku ja harrastuksiakin löytyy joten keikkoja en kerkeä tekemään työn ohessa.Seure ei kiinnosta jne. Minulla on nyt osasto jossa viihdyn palkasta huolimatta. Ehkä  tilanne korjautuu kun Tammikuussa tulee ekat vuorolisät..jee

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä katselin tänään Iltiksen palkkavertailuja ja kaksi seikkaa herätti kummastusta.

1.Miksi perushoitajan palkka on parempi kuin lähihoitajan.

2. Palkoissa oli n. 400e eroa siihen mitä minä saan. (noissa Iltiksen jutuissa voi tietysti olla lisät ja ikälisät?)

Perushoitajilla on suurella osalla kaikki lisät, mukaan lukien homelisä.

Sitten vielä se että lähihoitajia on suhteessa enemmän ns huonosti palkatuissa töissä, kuin perushoitajia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua on alkanut vähän mietityttämään kun kodinhoitaja saa kotihoidossa parempaa palkkaa ilman koulutusta kuin minä. Tiedän toki, että kotihoidossa on vähän paremmat palkat lähihoitajilla.

Ennen kuin alettiin kouluttaa lähihoitajia, sosiaalipuolella oli 2,5-vuotinen kodinhoitajan koulutusohjelma. Silloin ainakin koulutetun kodinhoitajan ja perushoitajan lähtöpalkka oli sama, jos en ihan väärin muista. Kouluttamattomat, joita edelleen tuolla avopuolella runsaasti tapaa, ovat asia erikseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...