Jump to content
MAINOS

Tehyyn kuulumattomat


Millamagia

Recommended Posts

Onko tosiaan nyt niin että Tehyyn kuulumattomat sairaanhoitajat eivät saa ko. korotusta? Jos on niin miten sen työnantaja voi määritellä, lakihan ei määrää työntekijää kertomaan mihin liittoon kuuluu tahi ei kuulu jos on itsemaksava?

Onnittelut kuitenkin kaikille tehyyn kuuluville, upea taistelu:)

Ongelmat on tehty ratkaistaviksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Onko tosiaan nyt niin että Tehyyn kuulumattomat sairaanhoitajat eivät saa ko. korotusta? Jos on niin miten sen työnantaja voi määritellä, lakihan ei määrää työntekijää kertomaan mihin liittoon kuuluu tahi ei kuulu jos on itsemaksava?

Onnittelut kuitenkin kaikille tehyyn kuuluville, upea taistelu:)

Senhän ei pitäis olla vaikeeta, kun TEHYltä saa sellaisen jäsenkortin jota voi työnantajalle näyttää.  :o Ne joilla sitä ei ole, ei ole oikeutettuja korotuksiin.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja pitää muistaa, että hyvin se työnantaja onnistui maksamaan jo neuvotellut korotukset 1.10 alkaen niille sairaanhoitajille, jotka eivät kuulu Tehyyn...

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja pitää muistaa, että hyvin se työnantaja onnistui maksamaan jo neuvotellut korotukset 1.10 alkaen niille sairaanhoitajille, jotka eivät kuulu Tehyyn...

Nimenomaan. Työnantaja itse aloitti tämän tien!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo työnantaja onnistunut maksamaan Tehyn jäsenmaksutkin palkasta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo työnantaja onnistunut maksamaan Tehyn jäsenmaksutkin palkasta.

Mutta eikös mun ite pitänyt joku lomake lähettää TEHYyn jotka karhuaa ne työnantajalta tj.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo työnantaja onnistunut maksamaan Tehyn jäsenmaksutkin palkasta.

Mutta eikös mun ite pitänyt joku lomake lähettää TEHYyn jotka karhuaa ne työnantajalta tj.

-Oli se vissiin niinkin, mutta kaipa tuo työnantaja tietää kuka niitä jäsenmaksuja, palkollisen luvalla, karhuaa?

Ainakin mun tilinauhani mukaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo työnantaja onnistunut maksamaan Tehyn jäsenmaksutkin palkasta.

Mutta eikös mun ite pitänyt joku lomake lähettää TEHYyn jotka karhuaa ne työnantajalta tj.

-Oli se vissiin niinkin, mutta kaipa tuo työnantaja tietää kuka niitä jäsenmaksuja, palkollisen luvalla, karhuaa?

Ainakin mun tilinauhani mukaan.

ellet ole sitten valinnut mahdollisuutta maksaa itse jäsenmaksut...

Ongelmat on tehty ratkaistaviksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka monta uutta jäsenkaavakkeen täyttäjää on hakemassa tehyn jäsenyyttä NYT kun taisteltiin nämä korotukset?!?!?

Jos oikein rumasti kirjoittaisin niin "tulevat haaskalle nokkimaan kun eläin on jo tapettu"...

Kiitos kaikille tehyläisille!!

The Iron is the best antidepressant I have ever found. The Iron never lies to you. I have found the Iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

Henry Rollins

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo työnantaja onnistunut maksamaan Tehyn jäsenmaksutkin palkasta.

Mutta eikös mun ite pitänyt joku lomake lähettää TEHYyn jotka karhuaa ne työnantajalta tj.

-Oli se vissiin niinkin, mutta kaipa tuo työnantaja tietää kuka niitä jäsenmaksuja, palkollisen luvalla, karhuaa?

Ainakin mun tilinauhani mukaan.

ellet ole sitten valinnut mahdollisuutta maksaa itse jäsenmaksut...

sama kai se maksaako itse jäsenmaksun vai meneekö suoraan palkasta. kai ne voi palkoista soittaa tehyyn ja varmistaa, että kuuluu Tehyyn jos ei vielä ole tiedoissa..

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En suinkaan ole tulossa haaskana nokkimaan saati edes liittoa vaihtamassa. Kun aika tulee että palaan työelämään en kuitenkaan aio samoja töitä tehdä huonommalla palkalla kuin kollegani.

Koskee tämä asia muitakin, kuten niitä jotka ovat esim. yksityisellä sektorilla töissä, tuskin ainuttakaan alalle kouluttautunutta kiinnostaa tehdä samoja töitä kuuluvat he mihin liittoon tahansa.

On useita jotka ovat tehyn edellisen työtaistelun jälkeen irtisanoutuneet ja vaihtaneet liittoa.

Vaikutukset tulevat luultavammin olemaan laajat (superin ym. selviytyminen jne).

Ja niin tai näin olen kuitenkin todella onnellinen voitosta, koska korotus on ollut ansaittu ;D

Ihmettelen asiaa vain laajemmalta kannalta

ja ei kait se minusta huonompaa hoitajaa tee kuulun mihin liittoon tahansa

Ongelmat on tehty ratkaistaviksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites muuten on opiskelijoiden laita?Valmistun joulun alla, olen tällä hetkellä opiskeijajäsen ja aion liittyä varsinaiseksi jäseneksi sitten kun valmistun. Saanko mäkin ton korotuksen vai täytyykö tyytyä johkin muuhun?Tuntuis vähän oudolta, että olisin karenssissa kun en tuolle jäseneksi liittymisen ajankohdalle voi mitään..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maksettuani 15 vuotta Tehyn jäsenmaksuja, erosin liitosta 2003 vastalauseeksi silloista neuvottelupäätöstä kohtaan. Vuonna -95 ei tullut mieleeni syyllistää liittoon kuulumattomia työkavereitani, jotka kävivät täydellä palkalla töissä kun itse seison oven suussa lakkovahtina. Olen sitä mieltä, että kaikille samaa työtä tekeville hoitajille maksetaan sama palkka mutta en ala vikistä, jos näin ei ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin tässä ihmettelen että miten käy Tehyn ulkopuolisille. Olin kyllä koko ajan täysillä mukana ja mielenilmauksissakin, vaikka en tehyyn kuulunutkaan. Tässä mietin, että ei minun varmaan hyödytä tehyyn vieläkäään liittyä, opiskeluja kun on vielä puoli vuotta edessä. Korotukset kun ei koske keikkalaisia, kun yksityisen puolen sopimus on jo tehty aikaisemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin tässä ihmettelen että miten käy Tehyn ulkopuolisille. Olin kyllä koko ajan täysillä mukana ja mielenilmauksissakin, vaikka en tehyyn kuulunutkaan. Tässä mietin, että ei minun varmaan hyödytä tehyyn vieläkäään liittyä, opiskeluja kun on vielä puoli vuotta edessä. Korotukset kun ei koske keikkalaisia, kun yksityisen puolen sopimus on jo tehty aikaisemmin.

Aina kannattaa liittyä opiskelijajäseneksi ja sitten valmistumisen jälkeen varsinaiseksi jäseneksi. Opiskelijajäsenyyshän ei maksa mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin tässä ihmettelen että miten käy Tehyn ulkopuolisille. Olin kyllä koko ajan täysillä mukana ja mielenilmauksissakin, vaikka en tehyyn kuulunutkaan. Tässä mietin, että ei minun varmaan hyödytä tehyyn vieläkäään liittyä, opiskeluja kun on vielä puoli vuotta edessä. Korotukset kun ei koske keikkalaisia, kun yksityisen puolen sopimus on jo tehty aikaisemmin.

Aina kannattaa liittyä opiskelijajäseneksi ja sitten valmistumisen jälkeen varsinaiseksi jäseneksi. Opiskelijajäsenyyshän ei maksa mitään.

Mites jos lukee jo toista alan tutkintoa? Eikös silloin tule jotain maksuja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin tässä ihmettelen että miten käy Tehyn ulkopuolisille. Olin kyllä koko ajan täysillä mukana ja mielenilmauksissakin, vaikka en tehyyn kuulunutkaan. Tässä mietin, että ei minun varmaan hyödytä tehyyn vieläkäään liittyä, opiskeluja kun on vielä puoli vuotta edessä. Korotukset kun ei koske keikkalaisia, kun yksityisen puolen sopimus on jo tehty aikaisemmin.

Aina kannattaa liittyä opiskelijajäseneksi ja sitten valmistumisen jälkeen varsinaiseksi jäseneksi. Opiskelijajäsenyyshän ei maksa mitään.

Mites jos lukee jo toista alan tutkintoa? Eikös silloin tule jotain maksuja?

Itse tein niin, että jatkoin Superin (anteeksi kiroilu) jäsenyyttä valmistumiseeni saakka, ja vaihdoin sitten Tehyyn. Toki vaihdon voi tehdä jo aiemmin, ja kannattaakin ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen sitä mieltä, että kaikille samaa työtä tekeville hoitajille maksetaan sama palkka mutta en ala vikistä, jos näin ei ole.

Uskoisin, että näin tulee myös käymään. Eikö työehtosopimukset ole kuitenkin yleissitovia. No, lienemme kaikki viisaampia viimeistään huomenna.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TTyösopimuslaissa (2001/55), sen 2 luvun 2 §:ssä on yleinen syrjintäkielto ja velvoite tasapuoliseen kohteluun.

"Työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan iän, terveydentilan, vammaisuuden, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen, kielen, uskonnon, mielipiteen, vakaumuksen, perhesuhteiden, ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi."

Myös rikoslain 47 luvun 3 §:ssä on kriminalisoitu työsyrjintä:

"Työnantaja tai tämän edustaja, joka työpaikasta ilmoittaessaan, työntekijää valitessaan tai palvelussuhteen aikana ilman painavaa, hyväksyttävää syytä asettaa työnhakijan tai työntekijän epäedulliseen asemaan

---

2) uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava työsyrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

Ongelmat on tehty ratkaistaviksi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkin tässä ihmettelen että miten käy Tehyn ulkopuolisille. Olin kyllä koko ajan täysillä mukana ja mielenilmauksissakin, vaikka en tehyyn kuulunutkaan. Tässä mietin, että ei minun varmaan hyödytä tehyyn vieläkäään liittyä, opiskeluja kun on vielä puoli vuotta edessä. Korotukset kun ei koske keikkalaisia, kun yksityisen puolen sopimus on jo tehty aikaisemmin.

Aina kannattaa liittyä opiskelijajäseneksi ja sitten valmistumisen jälkeen varsinaiseksi jäseneksi. Opiskelijajäsenyyshän ei maksa mitään.

Mites jos lukee jo toista alan tutkintoa? Eikös silloin tule jotain maksuja?

Itse tein niin, että jatkoin Superin (anteeksi kiroilu) jäsenyyttä valmistumiseeni saakka, ja vaihdoin sitten Tehyyn. Toki vaihdon voi tehdä jo aiemmin, ja kannattaakin ;D

Näin voi tehdä jo aiemminkin, ennen valmistumista. Jos sinulle on kertynyt aiempaan liittoon etuja niin silloin vaihdos kannattaa tehdä "keikan" yhteydessä eli silloin kun sinulla on voimassa oleva määräyskirja. Muuten edut jäävät edelliseen liittoon ja aloitat nollasta niiden kartoittamisen..

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sopimuksessa prosentit jäivät vain vähän superien yläpuolelle. Mutta ehdottomasti parasta on se, että tehyläisten tasa-arvo tupo korotukset koskevat vain tehyn ammattiliittoon kuuluvia. Voi siinä huomenna olla monella superilla vähän naama happamana töissä.

;D  :o  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites muuten on opiskelijoiden laita?Valmistun joulun alla, olen tällä hetkellä opiskeijajäsen ja aion liittyä varsinaiseksi jäseneksi sitten kun valmistun. Saanko mäkin ton korotuksen vai täytyykö tyytyä johkin muuhun?Tuntuis vähän oudolta, että olisin karenssissa kun en tuolle jäseneksi liittymisen ajankohdalle voi mitään..

Tätä Ezakin on miettinyt, vaikka ei vielä tänä jouluna valmistukkaan, seuraavan neljän vuoden aikana kuitenkin... Osaako joku viisas vastata?  huh.gif

"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Mua ei puhuttele kumpikaan." -Raid-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TTyösopimuslaissa (2001/55), sen 2 luvun 2 §:ssä on yleinen syrjintäkielto ja velvoite tasapuoliseen kohteluun.

"Työnantaja ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa työntekijöitä eri asemaan iän, terveydentilan, vammaisuuden, kansallisen tai etnisen alkuperän, kansalaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen, kielen, uskonnon, mielipiteen, vakaumuksen, perhesuhteiden, ammattiyhdistystoiminnan, poliittisen toiminnan tai muun näihin verrattavan seikan vuoksi."

Myös rikoslain 47 luvun 3 §:ssä on kriminalisoitu työsyrjintä:

"Työnantaja tai tämän edustaja, joka työpaikasta ilmoittaessaan, työntekijää valitessaan tai palvelussuhteen aikana ilman painavaa, hyväksyttävää syytä asettaa työnhakijan tai työntekijän epäedulliseen asemaan

---

2) uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan tai muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava työsyrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."

-Syrjinnästä tms. on kyse, koska muut liitot ovat hyväksyneet itselleen vastaavan sopimuksen jo aiemmin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kovasti olen yrtittänyt lukea ja ymmärtää...

Suht selvä on että jos olen kuulunut/kuulun esim. Superiin tai muuhun liittoon joka aikaisemmin sopimuksen hyväksynyt en saa etuja vaihtamalla liittoa näin "jälkikäteen". Mutta jos en ole kuulunut mihinkään ammattiliittoon ja liityn nyt TEHYyn niin miten sitten?

"Mikäli työntekijä tai viranhaltija on tai on ollut oikeutettu KVTES:n allkirjoitus pöytäkirjan  6 §:ssä tarkoittettuun kertaerään, häneen ei sovelleta tämän pöytäkirjan  2 §:n 1 momentissa tarkoitettua 1.2.2008 maksettavaa palkkatarkistusta"

- eli +4%

Mutta mitenkä ne muut korotukset sitten jatkossa? Sekä olenko loppuelämäkseni "tuomittu" huonompaan palkkaan vaikka liittyisinkin TEHY:n jäseneksi takaisin? No tuota kinkku rahaa en ainakaan tule saamaan,tässä tunnissa ei oikeen ehdi jäseneksi liittyä.

Tuli luvattua että jos yli 16% tulee korotusta niin ilomielin liityn takaisin jäseneksi, koska se palauttaisi minun uskoni, mutta onko turha homma...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...