Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan juhlallinen lupaus


Vieras: nurse-69

Recommended Posts

Ihmettelin itsekin tuota väitettä toisessa yhteydessä ja otin asiasta selvää. Se lupaus on nimenomaan juhlallinen eli sillä pyritään saamaan erityistä juhlavuutta sairaanhoitajien valmistumistilaisuuteen. Juridista sitovuutta sillä ei ole, mikä näkyy siinäkin, että sairaanhoitajaksi pääsee vaikkei lupausta antaisikaan.

En itsekään muista tuollaista lupausta antaneeni..Papin edessä taisin jotain joskus luvata, mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi..vai kuinka se onkaan..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

"-- (sairaanhoitajat) ovat ammattiin valmistuessaan antaneet juhlallisen lupauksen suojella elämää --" (Anu Kartovaara, Turun Sanomien mielipidepalsta)

Mä mitään oo antanu. Sairaanhoitajat valmistuu nykyään luokattomista ammattikorkeakoulusta eli käyvät joltain sihteeriltä kysymässä että voisko se kirjotella toikkarin ja pyytää siihen jonku reksin nimmarin. Hirveän juhlallista, joo o.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"-- (sairaanhoitajat) ovat ammattiin valmistuessaan antaneet juhlallisen lupauksen suojella elämää --" (Anu Kartovaara, Turun Sanomien mielipidepalsta)

Mä mitään oo antanu. Sairaanhoitajat valmistuu nykyään luokattomista ammattikorkeakoulusta eli käyvät joltain sihteeriltä kysymässä että voisko se kirjotella toikkarin ja pyytää siihen jonku reksin nimmarin. Hirveän juhlallista, joo o.

En muuten ole minäkään mitään antanut. Johtuukohan tämä meidän eettinen epäonnistuneisuus juuri tästä?

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä vakuuteltiin ja juhlittiin oikein hienosti. Reksi ojensi tokarin ja rekisteröinnin.

Sain sit parkkisakotkin kun oli niin pitkät juhlat.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valmistumispäivänä mentiin kirkkoon, seisottiin ojennuksessa työpukimissa alttarilla (valkoisissa, jotka oli kuka mistäkin pöllinyt/

lainannut/ostanut - jotkut peittivät kiireessä hyks:n leimoja valk. heftalla) ja lausuttiin tuo lupaus kuorossa. Sitten papin pälinät, rukoukset ,

joku yksinlauloi, virrenveisuuta ja siunaukset.

Keneltäkään ei kyselty kirkkoonkuulumisesta tai että pitikö tuota ylipäätään sopivana, vanhaa perinnettä haluttiin kuulemma vaalia.

(Oppilaitos fuusioitiin sittemmin amk-systeemissa Arcadaan. Tuskinpa harrastetaan enää...)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai että jotkut ovat olleet KIRKOSSAKIN? Todellakin mulla toi valmistumisrituaali oli sitä että tuli postissa kotiin todistus. Jee jee. Ketään en kätellyt tai halannut enkä ainakaan mitään luvannut. Grrr.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän valmistumistilaisuudessa lausuttiin tuo lupaus joka muuten löytyy Sairaanhoitajaliiton kotisivuiltakin mutta minä vain totesin etten koskaan lupaa mitään enkä varsinkaan tätä. Suurin osa ryhmästä kuitenkin lupasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmettelin itsekin tuota väitettä toisessa yhteydessä ja otin asiasta selvää. Se lupaus on nimenomaan juhlallinen eli sillä pyritään saamaan erityistä juhlavuutta sairaanhoitajien valmistumistilaisuuteen. Juridista sitovuutta sillä ei ole, mikä näkyy siinäkin, että sairaanhoitajaksi pääsee vaikkei lupausta antaisikaan.

En itsekään muista tuollaista lupausta antaneeni..Papin edessä taisin jotain joskus luvata, mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi..vai kuinka se onkaan..?

Missä moraali...?

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmettelin itsekin tuota väitettä toisessa yhteydessä ja otin asiasta selvää. Se lupaus on nimenomaan juhlallinen eli sillä pyritään saamaan erityistä juhlavuutta sairaanhoitajien valmistumistilaisuuteen. Juridista sitovuutta sillä ei ole, mikä näkyy siinäkin, että sairaanhoitajaksi pääsee vaikkei lupausta antaisikaan.

En itsekään muista tuollaista lupausta antaneeni..Papin edessä taisin jotain joskus luvata, mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi..vai kuinka se onkaan..?

Kyllä me mun muistaakseni se sairaanhoitajan lupaus siellä valmistujaistilaisuudessa lausuttiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmettelin itsekin tuota väitettä toisessa yhteydessä ja otin asiasta selvää. Se lupaus on nimenomaan juhlallinen eli sillä pyritään saamaan erityistä juhlavuutta sairaanhoitajien valmistumistilaisuuteen. Juridista sitovuutta sillä ei ole, mikä näkyy siinäkin, että sairaanhoitajaksi pääsee vaikkei lupausta antaisikaan.

En itsekään muista tuollaista lupausta antaneeni..Papin edessä taisin jotain joskus luvata, mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi..vai kuinka se onkaan..?

Kyllä me mun muistaakseni se sairaanhoitajan lupaus siellä valmistujaistilaisuudessa lausuttiin...

ite valmistuin myöhässä --> ei juhlia --> ei lupauksia..::)

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmettelin itsekin tuota väitettä toisessa yhteydessä ja otin asiasta selvää. Se lupaus on nimenomaan juhlallinen eli sillä pyritään saamaan erityistä juhlavuutta sairaanhoitajien valmistumistilaisuuteen. Juridista sitovuutta sillä ei ole, mikä näkyy siinäkin, että sairaanhoitajaksi pääsee vaikkei lupausta antaisikaan.

En itsekään muista tuollaista lupausta antaneeni..Papin edessä taisin jotain joskus luvata, mutta lupauksethan on tehty rikottaviksi..vai kuinka se onkaan..?

Kyllä me mun muistaakseni se sairaanhoitajan lupaus siellä valmistujaistilaisuudessa lausuttiin...

ite valmistuin myöhässä --> ei juhlia --> ei lupauksia..;D

Meitä on monta, jotka ilman sen ihmeempiä kinkereitä ollaan valmistuttu. Itse olin äippälomalla opiskelujen välissä ja valmistuin ryhmäni kanssa eri aikaan. Kirkossa ne oli jotain lupailleet ja niiden valmistujaisissa sen verran käväisin, että stipendin pokkasin. Omat valmistujaiset vietin opettajien kanssa kahvitellen ja todistuksen siinä samalla sain.

Pitäisikö meidän perustaa joku hoitajat.net lupauksettomat hoitajat-jaosto? Miten musta tuntuu että tällä selittyy niin monta asiaa?  ;)

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä me mun muistaakseni se sairaanhoitajan lupaus siellä valmistujaistilaisuudessa lausuttiin...

-Joku sellainen mekin annettiin; sanamuotoja en enää muista, mutta esitimme version missä ei ollut mitään hengellistä sanomaa mukana, koska sellainenkin olisi ollut mahdollinen. Saimme lukea ja valita nuo tekstivaihtoehdot ennakkoon.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän valmistujaisissa ihmiset pyhän florencen nimissä menivät lupauksen antamaan. Pidin suuni kiinni koska lupaus on todellakin aikansa elänyt. Joten luvaton myös täällä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse pidin silloin suuni kiinni. Etukäteen vitsailin että mulla on ihan omat lupaukseni. mm. se, että tulen parhaani mukaan haukkumaan töissä niitä, jotka eivät ole paikalla, ja että tulen kehittämään taitojani omaisten kanssa riitelyssä. No joo, tyhmiä juttuja sinänsä, mutta se "todellinen" lupaus oli aivan yhtä typerä.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minuun tuo valmistujaisissa annettu lupaus ei tehnyt sen kummempaa vaikutusta kuin intinkään vala, jossa lupasin tapattaa itseni Suomen puolesta tarvittaessa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, tällainen sairaanhoitajan lupaus on kuulemma tarkoitus antaa myös oman opinahjon valmistujaisseremoniassa ensi kuussa... Se nähdään kuka lupaa ja mitä ja uskaltaako ylipäätään koko kinkereihin osallistua  ;D 

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä lupaus... Mulle tuli todistus faxilla työpaikalle ilman sen suurempia seremonioita. Mitä nyt työkaverit keitti kaffit ;D

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Lupaan kunniani ja omantuntoni kautta auttaa lähimmäistäni, tervettä ja sairasta, kaikissa niissä toiminnoissa, jotka tähtäävät terveyden säilyttämiseen ja sen saavuttamiseen, ihmisyyttä kunnioittaen, rotuun, uskontoon ja asemaan katsomatta, vaitiolovelvollisuutta unohtamatta. Pyrin edistämään yhteistyötä eri ammattiryhmien kanssa, samoin kuin jatkuvasti kehittämään ammattitaitoani."

Lupaako sairaanhoitaja tehdä töitä pienellä palkalla? Ei. Lupaako hän huolehtia siitä, että terveyttä säilytetään ja saavutetaan myös tulevaisuudessa? No, niin sen voi tulkita. Sillä asiallahan tässä ollaan. Jollei alan arvostus nouse palkan myötä, niin se on hyvästi toimiva terveydenhuolto. Eli lupauksen antaneella on velvollisuus osallistua tähän työtaisteluun tuumaakaan periksi antamatta.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...