Jump to content
MAINOS

Median puolueellisuus


Mimmu

Recommended Posts

Mistä johtuu että YLE:llä on hoitajien työtaistelua koskevat uutiset paljon neutraalimpia ja rivien välistä luettuna jopa työtaistelua tukevia? MTV3 on taas tuottanut suuren pettymyksen ja sieltä paistaa läpi hoitajia paheksuva kanta. Ei ne edes paljoa yritä sitä peitellä, etenkään tämä yksi toimittaja joka laukoo häpeilemättä uutisten sekaan henkilökohtaisia mielipiteitään. Jopa gallupit tuntuu olevan kolmosella hoitajavastaisempia kuin YLE:llä. Istuukohan maikkarin johdossa kokoomukselaisia  :-

Taidan ruveta boikotoimaan kolmoskanavaa.  :(

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ylen kanavat taitaa olla "vasemmalle kallellaan" (joten eivät ole ainakaan hallituspuolueiden asialla) ja toisaalta pyrkii neutraalimpaan viestintään... Maikkari taas on enemmän sensaatio hakuinen kanava, joten uutisointi sen mukaista... korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen asian ajatellut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HS on vähän neutaaliin suuntaan, mutta kyllä muutamien toimittajien henkilökohtaiset kirjoitukset ihmetyttävät välillä.

YLE on aika tasapuolinen, ottaa kantaa tutkimuksiin. Maikkari taasen käyttää tutkimuksia jotka näyttävät hoitajia syyllistävän.

Nelonen on ollut aika hiljaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aamulehti on selvästi Kokoomuksen lehti ja se paistaa läpi joka kommentissa. Ylen radiotoimittaja jopa kysyi eräältä hoitajalta että "Mitä mieltä olette Aamulehden uutisoinnista?" Oli ilmeisesti alkanut jo hävettää toimittajien ammattikuntaakin nuo Aamulehden jutut. Me sentään onneksi voimme ajatella omilla aivoilla, mutta Aamulehden toimittajan pitää kirjoittaa mitä käsketään.

Jos firma on maksavinaan niin minä olen tekevinään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Ihmettelin tossa kymmenen uutisia katsellessani maikkarin äänestystuloksia ja muutenkin uutisten sisältöä. Istuin ratikassa kun Tehyn porukka seisotti seiskan ratikkaa liikennevaloissa. En kuullut yhtään hoitajavastaista kommenttia. Kuljettaja vaan ilmoitti johonkin, että raitiovaunu myöhästyy marssijoitten takia.

Eikös uutiset pitäisi olla totuudenmukaisia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me sentään onneksi voimme ajatella omilla aivoilla, mutta Aamulehden toimittajan pitää kirjoittaa mitä käsketään.

Ilmeisesti Pitko on ainoa Aamulehdessä joka uskaltaa/haluaa kritisoida hallitusta asiassa. Toistuvasti on pakinoissaan pitänyt Tehyläisten puolia, säilyttänyt linjansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan Aamulehti ana ollut kokoomuksen lehti. sen tietää jokainen tamperelainen. parempi sekin kun populistiset iltapäivälehdet jotka vaihtaa suuntaa sen mukaan mistä mainosrahat tulee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmeisesti Pitko on ainoa Aamulehdessä joka uskaltaa/haluaa kritisoida hallitusta asiassa. Toistuvasti on pakinoissaan pitänyt Tehyläisten puolia, säilyttänyt linjansa.

Kyllä Pitko pitää hoitajien puolta ja olen jopa kuullut, että olisi yrittänyt puhua muille Aamulehden toimittajille järkeä päähän.  ;D

Jos firma on maksavinaan niin minä olen tekevinään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Näinhän se näyttää olevan, että poliittisuus ja raha ratkaisee. MTV3 ja Aamulehti ovat Alma Mediaa molemmat :P :unsure: , joten onkos ihme, jos linjakin on samalainen. Aamulehden kanta hoitajiin on ollut paljonpuhuva ja läpinäkyvä. Ei uskottava.

Tämän päivän Aamulehdessä nauratti juttu "Toimittajien pitää hankkia tiedot hienotunteisesti". JSN on uudistanut toimittajien eettiset ohjeet, joissa korostetaan avoimmuutta, uskottavuutta ja hienotunteisuutta. Miten näitä mitataan? Toimittajan ja lukijan avoimuus ja uskottavuus kun ei ole samalla asteikolla.

Aamulehti kehoittaa toimimaan mm. näin, jos media kohtelee kaltoin: "Muista, että jutun sävyyn tai tyyliin ei voi puuttua." Kuinka tämä tulkitaan? "Unohda käräjät, se tulee todennäköisesti kalliiksi." Uhkaus?

Onhan se toki hienoa Tampereen tiettyjen päättäjien taholta, että toimittajat eivät edes kyseenalaista mitään toimintaa vaan ovat suoranaisia ääntorvia. Avointa, tasapuolista, uskottavaa ja kriittistä journalismia? Aamulehden mielestä. Yes.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko laittaa tämä viite:

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Paakirjoitukset/1194659790525/artikkeli/journalistin+ohjeet+tarkentuvat.html

Eli tämä kait sitten tarkoittaa, että kaikki Hoitajat.net-jututkin on täyttä roskaa. Journalistihan sen tietää. :P

Mun mielestä tämä palsta on yksi internetin asiallisimmista. Kiitokset siitä iso-O:lle ja hänen ruoskimalleen valvojatiimille.

Mutta käyppä tsekkaamassa vaikka suomi24:n keskusteluja tai iltalehti.fi:n keskustelupalstaa niin ymmärrät mistä tuossa artikkelissa puhutaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko laittaa tämä viite:

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Paakirjoitukset/1194659790525/artikkeli/journalistin+ohjeet+tarkentuvat.html

Eli tämä kait sitten tarkoittaa, että kaikki Hoitajat.net-jututkin on täyttä roskaa. Journalistihan sen tietää. :P

Mun mielestä tämä palsta on yksi internetin asiallisimmista. Kiitokset siitä iso-O:lle ja hänen ruoskimalleen valvojatiimille.

Mutta käyppä tsekkaamassa vaikka suomi24:n keskusteluja tai iltalehti.fi:n keskustelupalstaa niin ymmärrät mistä tuossa artikkelissa puhutaan.

Ehdottomasti! :peukku: Hoitajat.net on mahtava! Sehän melkein kuin hyvä ystävä, jonka kanssa voi jakaa viimeisimmät juorut ja purkaa vähän paineitakin. Ihan asiallinen tiedon lähde. Julma,olen pahoillani, jos annoin väärän kuvan asiasta.

Viitaukseni oli Aamulehden toimittajan aliarvioivan ja halveksivan kommentin aiheuttama närkästys nettikirjoittelua vastaan ja vastalause Journalistien uusittuja ohjeita kohtaa. Eihän niistä saa erkkikään selvää, kun tulkintavaraa on joka tilanteen mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Taas hoitaja mokannut. Eikö me osata tehdä mitään oikein?

Kainuun Sanomissa

http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Kainuu/1194660891815/artikkeli/+aitini+ei+saanut+apua+valvotussa+hoitokodissa+.html

ja sama juttu Aamulehdessä

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194660919837/artikkeli/soita+mulle+apua+oli+aidin+viimeinen+pyynto+hoitokodista.html

Miksei meistä kirjoiteta mitään positiivista? :itkee:

Jep - hoitajat ovat kyseenalaistaneet päättäjien touhuja ja siitä kirjoitettu positiivisessa sävyssä. Jee.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Paakirjoitukset/1194661489647/artikkeli/pohotauti.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...