Jump to content
MAINOS

Erokirja


Jaakko79

Recommended Posts

Jokos muut on saaneet erokirjan, Hus muisti tänään ak:ta erokirjalla. Kiitos siitä rakas ylihoitajni, on taas mukava suunnata takaisin työmaalle kun olet minua muistanut kirjeellä, jossa sinun allekirjoituksesi. Toki omakätinen, ei koneella kirjoitettu olisi ollut vielä mukavampia. Ja vielä kun rakas ylihoitaja oppisit sairaalamme jo useamman vuoden käytössä olleen nimen oikein etkä käyttäisi sairaalamme nykyistä nimeä, virallisessa kirjeessä. Tuhansittain haleja ja pusuja sinulle rakas ylihoitaja, että jaksat johtaa ja opastaa meitä tyhmiä rividuunareita päivästä toiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Joo kyllä tuli! Mua nauratti myös se, että ylihoitajattaremme ei ollut vaivautunut kirjoittamaan nimeään itse ja muutenkin tiedot paperissa oli päin persettä  >:D.

Toisaalta hyvä, että heilläkin on jotain puuhasteltavaa norsunluutornissansa.

"Niin gimis on Stadi,

ois toivomus snadi:

0 et tsiigaa sais sen vielä kerran"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUSchwitzin vs. osastonhoitaja toi ihan kätöseen vs. ylihoitajattaren valokopioiman erokirjan...osa jätti sen vastaanottamatta mutta päätin ottaa sen ja liittää muistoalbumiin, mikä koristaa mökin ulkohuusin kauhugalleriaa. Toki soitin ensin TEHYn palvelunumeroon ja sieltä samani ohjeen mukaan faksasin sen edunvalvontayksikköön saman tien.

Myötähäpeällä, mitä tunnen tätä Huusin henkilöstöpolitiikkaa kohtaan ei ole mittaa eikä määrää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ahaa, tuollainenkin on odotettavissa. Pitääkö se laittaa kopiona eteenpäin? Siis tehyyn? Kai se on mullekin sitten tulossa joku kaunis sateisen harmaa päivä, kun ei aurinko muutenkaan nouse  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YH saattaa yrittää saada tuohon allekirjoitusta irtisanoutuneelta. Siis jos on kaksi kappaletta, niin haluaa toisen takaisin allekirjoitettuna.

Ei kuitenkaan kannata allekirjoittaa.

Pistää vain talteen paperin ja myöhemmin sitten hoitaa asian sen suhteen mitä virheitä on paperissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUSchwitzin vs. osastonhoitaja toi ihan kätöseen vs. ylihoitajattaren valokopioiman erokirjan...osa jätti sen vastaanottamatta mutta päätin ottaa sen ja liittää muistoalbumiin, mikä koristaa mökin ulkohuusin kauhugalleriaa. Toki soitin ensin TEHYn palvelunumeroon ja sieltä samani ohjeen mukaan faksasin sen edunvalvontayksikköön saman tien.

Myötähäpeällä, mitä tunnen tätä Huusin henkilöstöpolitiikkaa kohtaan ei ole mittaa eikä määrää...

Ai, pitääkö se erokirja faksata Tehyyn? Onko erokirjan antaminen laitonta tms?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle tuli tänään. Täytyy laittaa kiitosviesti sähköpostitse ja pyytää samantien palvelustodistustakin.

muoks: eikös mulla ole myös oikeus pyytää todistusta ammattitaidosta jne?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tuli postissa työnantajalta kirje kotiin. Missä kiitetään hyvästä työpanoksesta potilaiden eteen. Kerrotaan koska maksetaan palkat pois.

Ja että viimeistään 20 päivä palautettava kaikki työnantajalle kuuluva omaisuus takaisin.

Eikun pyykkisäkkiin kaikki paskaiset vaatteet ja avaimet ja tavarat ja palautus pe aamuna kun yövuorot loppuu :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

muoks: eikös mulla ole myös oikeus pyytää todistusta ammattitaidosta jne?

On mulla

TYÖSOPIMUSLAKI

7 §

Työtodistus

Työsuhteen päättyessä työntekijällä on oikeus saada pyynnöstään työnantajalta kirjallinen

todistus työsuhteen kestosta ja työtehtävien laadusta. Työntekijän nimenomaisesta pyynnöstä

todistuksessa on lisäksi mainittava työsuhteen päättymisen syy sekä arvio työntekijän työtaidosta

ja käytöksestä. Työtodistuksesta ei saa ilmetä muuta kuin mitä sen sanamuodosta

käy ilmi.

.

Vastasin ylihoitajan kirjeeseen:

Hei

Sain lähettämänne erokirjan tänään, kiitos siitä. En tosin muista saaneeni sellaista viime kerralla kun irtisanouduin, eli lienee uusi käytäntö. Laittaisitteko saman tien tulemaan myös työtodistuksen, josta ilmenee työsuhteen kesto ja työtehtävien laatu. Haluan siihen myös arvionne ammattitaidostani ja käytöksestäni.

Ystävällisin terveisin....

Täytyy käydä kirjeenvaihtoa kun heilläkin näyttää siiihen aikaa ja energiaa rittävän.  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikeesti toi on niin herja. Pitääkin katsoa onko meidän sairaala muistamassa meitä lähtijöitä... vielä ei ainakaan ole tullut mitään postia. Pitääkin muistaa pyytää palvelutodistus yms. paperit ja laput.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

muoks: eikös mulla ole myös oikeus pyytää todistusta ammattitaidosta jne?

On mulla

TYÖSOPIMUSLAKI

7 §

Työtodistus

Työsuhteen päättyessä työntekijällä on oikeus saada pyynnöstään työnantajalta kirjallinen

todistus työsuhteen kestosta ja työtehtävien laadusta. Työntekijän nimenomaisesta pyynnöstä

todistuksessa on lisäksi mainittava työsuhteen päättymisen syy sekä arvio työntekijän työtaidosta

ja käytöksestä. Työtodistuksesta ei saa ilmetä muuta kuin mitä sen sanamuodosta

käy ilmi.

.

Vastasin ylihoitajan kirjeeseen:

Hei

Sain lähettämänne erokirjan tänään, kiitos siitä. En tosin muista saaneeni sellaista viime kerralla kun irtisanouduin, eli lienee uusi käytäntö. Laittaisitteko saman tien tulemaan myös työtodistuksen, josta ilmenee työsuhteen kesto ja työtehtävien laatu. Haluan siihen myös arvionne ammattitaidostani ja käytöksestäni.

Ystävällisin terveisin....

Täytyy käydä kirjeenvaihtoa kun heilläkin näyttää siiihen aikaa ja energiaa rittävän.  8)

Hmm.. vähän OT mut mä pyysin oh:lta kesätöitä lopettaessani kirjallista arviota mun työskentelystä, mutta yh ei sitä koskaan kirjottanu. Vähän tuli semmonen olo et arvostettiinkohan mua ollenkaan... *nolona*

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm.. vähän OT mut mä pyysin oh:lta kesätöitä lopettaessani kirjallista arviota mun työskentelystä, mutta yh ei sitä koskaan kirjottanu. Vähän tuli semmonen olo et arvostettiinkohan mua ollenkaan... *nolona*

Eipä siitä voi kieltäytyä. Laita sähköpostia menemään ja pyydä uudelleen.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ei kehtaa ku en oo yhtään keikkaa sinne tehny vaik sillon lupasinkin  8) Joulukski piti sinne mennä mutta kuullu sieltä nyt niin paljon shaissee et taidan äänestää jaloillani ja viettää vaik ihan oikeen joululoman  *nolona*

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole vielä saanut erokirjaa vaikka työnantaja ja talo on sama kuin Oskulla. Noh ehkä se sieltä vielä tulee  *nolona*

Riippuu miten aktiivinen yh sulla on... Meille luvattiin viime perjantaina että "Ylihoitaja JOUTUU lähettämään erokirjan kaikille irtisanoutuneille ensi (eli tällä) viikolla"

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmm.. vähän OT mut mä pyysin oh:lta kesätöitä lopettaessani kirjallista arviota mun työskentelystä, mutta yh ei sitä koskaan kirjottanu. Vähän tuli semmonen olo et arvostettiinkohan mua ollenkaan... 8)

Meillä ei ole yksilöinä mitään merkitystä suurissa sairaaloissa. Olemme numeroita osastojen tilastoissa. Tää on valitettavasti kylmää faktaa. Suurissa määrissä lähtijöitä TA vasta  hätkähtää, koska sen on pakko. Olemmem meren mutaa. Yksiköstäni on lähtenyt pois useita aivan mielettömän ammattitaidon omaavia hoitajia, joilla on vuosien ammattitaito ja suuri määrä erikois-osaamista ja lisäkoulutusta. lähtöpäivänä ei ole edes kiitosta sanottu kuluneista työvuosista osastonhoitajan tai ylihoitajan suusta. Kannattaa vain olla itsekäs ja katsoa omaan napaan. Kukaan muu ei pidä meistä huolta, kuin me itse ja tietty hyvät kollegat.

Muokkaus: Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ei kehtaa ku en oo yhtään keikkaa sinne tehny vaik sillon lupasinkin  8)

Se on aivan yhden tekevää onko tehnyt vaikka olisikin luvannut.

Yh on virkamies ja kun ei ole hoitanut tuota virkavelvollisuuksiinsa kuuluvaa asiaa, niin hänestä kannattaa tehdä valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Koska hän valvoo virkamiesten toimintaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yh on virkamies ja kun ei ole hoitanut tuota virkavelvollisuuksiinsa kuuluvaa asiaa, niin hänestä kannattaa tehdä valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Koska hän valvoo virkamiesten toimintaa.

No joku raja. Kai sitä sivistyneesti voi pyytää ja muistuttaa toiseen kertaan ennenkuin ryhtyy oikeusasiamiehiä yhden työtodistuksen takia vaivaamaan. Joku suhteellisuuden taju on hyvä säilyttää, vaikka työtaistelu onkin päällä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole vielä saanut erokirjaa vaikka työnantaja ja talo on sama kuin Oskulla. Noh ehkä se sieltä vielä tulee  ;D

Sama talo mullakin ja sama YH. Mulle tuli eilen postissa- pitääkö se faksata tehyyn?? Miksi??

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole vielä saanut erokirjaa vaikka työnantaja ja talo on sama kuin Oskulla. Noh ehkä se sieltä vielä tulee  ;D

Sama talo mullakin ja sama YH. Mulle tuli eilen postissa- pitääkö se faksata tehyyn?? Miksi??

Mä ainakin ajattelin pistää raameihin ton "oletko-varma-että-haluat-irtisanoutua"-kirjeen viereen. Komeahan paperi toi on, irtisanoutumisen syyksikin oikein merkitty "Työtaistelu."

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yh on virkamies ja kun ei ole hoitanut tuota virkavelvollisuuksiinsa kuuluvaa asiaa, niin hänestä kannattaa tehdä valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Koska hän valvoo virkamiesten toimintaa.

No joku raja. Kai sitä sivistyneesti voi pyytää ja muistuttaa toiseen kertaan ennenkuin ryhtyy oikeusasiamiehiä yhden työtodistuksen takia vaivaamaan. Joku suhteellisuuden taju on hyvä säilyttää, vaikka työtaistelu onkin päällä.

Tietysti kannattaa muistuttaa että on sen pyytänyt ja ettei sitä ole toimitettu.

En kuitenkaan näe mitään syytä ruveta kerjäämään. Mikäli ei hoida virkatehtäviään lain määräämällä tavalla, niin silloin  aihetta muistuttaa henkilöä siitä.

Yksi muistutus pitää riittää, ei tarvitse toista tai useampia.

Yksityispuolella ei ole edes tuota kevyempää vaihtoehtoa, vaan pitää oikeudessa vaatia työnantajalta todistusta jos sen haluaa eikä muuten saa.

Tuollaisia juttuja on joskus oikeudessa ollutkin, mutta en muista onko terveydenhoitoalalta.

Se onko työtaistelutilanne vai ei, on yhdentekevää tuon todistuksen suhteen.

Virkamiehen velvollisuudet ei poistu siksi että alaisilla ei ole työehtosopimusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tietysti kannattaa muistuttaa että on sen pyytänyt ja ettei sitä ole toimitettu.

En kuitenkaan näe mitään syytä ruveta kerjäämään. Mikäli ei hoida virkatehtäviään lain määräämällä tavalla, niin silloin  aihetta muistuttaa henkilöä siitä.

Yksi muistutus pitää riittää, ei tarvitse toista tai useampia.

...

Se onko työtaistelutilanne vai ei, on yhdentekevää tuon todistuksen suhteen.

Mä jäin siihen käsitykseen, että muistuttamista ei tässä tilanteessa oltu vielä tehty. Ja voi sitä toisenkin kerran muistuttaa - ei se keneltäkään ole pois. Itkuraivarien saaminen ja käräjillä uhkaileminen ei välttämättä aina ole se paras keino. Toki jos työtodistusta ei ala näkyä, niin lopulta se on se viimeinen keino saada liikettä niveliin.

Ja mitä tuohon viimeiseen lainattuun lauseeseen tulee, niin en kai mä missään vaiheessa väittänytkään että työtaistelu olisi peruste jättää työtodistuksen kirjoittaminen väliin?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastasin ylihoitajan kirjeeseen:

Hei

Sain lähettämänne erokirjan tänään, kiitos siitä. En tosin muista saaneeni sellaista viime kerralla kun irtisanouduin, eli lienee uusi käytäntö. Laittaisitteko saman tien tulemaan myös työtodistuksen, josta ilmenee työsuhteen kesto ja työtehtävien laatu. Haluan siihen myös arvionne ammattitaidostani ja käytöksestäni.

Ystävällisin terveisin....

Täytyy käydä kirjeenvaihtoa kun heilläkin näyttää siiihen aikaa ja energiaa rittävän.  O0

Nyt jälkeenpäin tuntuu että osoitin kritiikkiä vähän väärään suuntaan. Ylihoitajakin on vain pelinappula joka toteuttaa ylempää tulevia määräyksiä, tuskin nämä hänen ideoitaan ovat olleet. Vastasikin viestiini, lupasi toimittaa todistukset ja toivoi työtaistelun pikaista loppua.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

...

Se onko työtaistelutilanne vai ei, on yhdentekevää tuon todistuksen suhteen.

...

Itkuraivarien saaminen ja käräjillä uhkaileminen ei välttämättä aina ole se paras keino.

...

Ja mitä tuohon viimeiseen lainattuun lauseeseen tulee, niin en kai mä missään vaiheessa väittänytkään että työtaistelu olisi peruste jättää työtodistuksen kirjoittaminen väliin?

Juu ei ne raivarit mitään auta, eikä uhkailu.

Paras pitää oma pää kylmänä ja toimia vakaasti, vaikka toimisikin järeästi.

Niin paljon on tullut nähtyä häikäilemätöntä toimintaa ja käytöstä ylihoitajilta että en useinkaan näe mitään syytä anella mitään asiaa montaa kertaa. Jos ei kertamuistutus auta, niin sitten käytetään lain mukaista virkatietä.

Vaikka ylihoitajat on esimiestensä ohjauksessa, niin heillä ei ole oikeutta rikkoa lakia.

Varsinkaan pelkän esimiehen käskyn takia.

Siksi en pidä valitusta yh:sta ylilyöntinä missään tilanteessa.

Tarkoitin ensimmäisellä viestillä kaikkia tilanteita, työtaistelusta riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erokirja tuli ja tänään palkkanauha, jossa minulta otettiin pois viime kuussa saamani korotus 68 euroa.

Liityin Tehyyn 7.10, joten lähetin äsken sähköpostin ylihoitajalle ja palkanlaskijalle, jossa vaadin, että saan korotetun palkan 1-6.10 väliseltä ajalta ja odotan että se maksetaan lomarahojen yhteydessä. Katotaan mitä vastaavat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...