Jump to content
MAINOS

Onko oikein nostaa kunnallisveroa hoitajien palkankorotuksen takia?


theino

Recommended Posts

MAINOS

Voi jösses mitä propagandaa. Huomaa kenen hallussa toikin lehti on. Ei sitä tarvi nostaa jos valtio kantaa vastuunsa tästä asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pistää vaan tuo sanamuoto tuossa silmään... Siis verojako korotetaan siis meidän palkkojen vuoksi (eli siis hoitajien ahneuden) vai sen että saadaan tasa-arvoa naisvaltaisille aloille sekä turvattua terveyspalvelut tulevaisuudessa  :P

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No - kuntahan se toki viime kädessä henkilökuntansa liksan maksaa - valtion suosiollisessa avustuksella tai ilman...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minustakaan ei ole oikein, että kunnallisveroa nostetaan hoitajien palkankorotusten takia. Oikein olisi, että hallitus pitäisi kiinni lupauksistaan ja ohjaisi kunnille rahaa koulutetun hoitohenkilökunnan tuntuviin palkankorotuksiin. Eikö se Jykä jotain tällaista ole lupaillut:

“- Mitä enemmän naisvaltaisille koulutetuille aloille maksetaan yli yleisen korotustason, sitä enemmän olemme valmiit nostamaan kuntien saamia valtionosuuksia. Esitämme, että valtio siis maksaa kunnille sen osuuden naisvaltaisten alojen palkankorotuksesta, joka ylittää yleisen korotustason.”

No, hallitus on luvannut ja vakuuttanut viime päivien aikana, että lisää rahaa ei tule tippumaan. No, sillekään lupaukselle ei kannata laittaa paljoa painoarvoa. Varsinkin ensi tiistain jälkeen saattaa mieli muuttua.  :P

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis ymmärtääkseni palkat ovat sopimuksen perusteella nousseet mm. opettajilla. Miksi otsikko ei ole "Onko oikein nostaa kunnallisveroa opettajien ja lastentarhanopettajien sekä lääkärien palkankorotuksen takia?"

Mehän olemme edelleen ilman sopimusta eli meidän korotuksemme eivät vielä ole nostamassa kunnalisveroäyriä. Sitä paitsi, paineet kunnallisveron korotukseen ovat olleet kovat jo ennen näitä palkkaneuvotteluja. Eikä unohtaa saa, että myös me olemme niitä veronmaksajia.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on hieno idea tähän kiistaan... Kun kerta valtiolta ei enää rahaa tule tippumaan eli he kokevat olevansa rahattomia, ehdotan, että hoitoalalla työskentelevien VERO prosentti pudotetaan (esim.puoleen), kunnes valtio löytää puuttuvat rahat ja korjaavat palkkatasomme vähintään Ruotsin tasolle....  ;D kai tästä vois tehdä jonkin lakialoitteen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukaan ei tunnu muistavan, että kyllä osa niistä palkakorotuksista palautuu aika näppärästi valtiolle tai kasvattaa kulutuskysyntää. Paremmilla palkoilla sisustetaan enemmän asuntoja, ostetaan enemmän kulutustavaroita ja parempaa ruokaa jne. Kyllä ne palkankorotukset tuo yleistä hyvää myös muille toimialoille kuin terveydenhuoltoon. Kukas tämän pistäisi numeroiksi?

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: msh -79

Kukaan ei tunnu muistavan, että kyllä osa niistä palkakorotuksista palautuu aika näppärästi valtiolle tai kasvattaa kulutuskysyntää. Paremmilla palkoilla sisustetaan enemmän asuntoja, ostetaan enemmän kulutustavaroita ja parempaa ruokaa jne. Kyllä ne palkankorotukset tuo yleistä hyvää myös muille toimialoille kuin terveydenhuoltoon. Kukas tämän pistäisi numeroiksi?

46% palkastamme palautuu takaisin veroina työnantajallemme.Kuka työnantaja saa takaisin maksamastaan liksasta 46% takaisin ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis ymmärtääkseni palkat ovat sopimuksen perusteella nousseet mm. opettajilla. Miksi otsikko ei ole "Onko oikein nostaa kunnallisveroa opettajien ja lastentarhanopettajien sekä lääkärien palkankorotuksen takia?"

Koska tuo äänestys on propagandaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aamulehti on niin Kokoomuksen talutusnuorassa ja kaukana vapaasta journalismista, että pitää varmaan irtisanoa tilaus.

Jos firma on maksavinaan niin minä olen tekevinään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitkä ihmeen hoitajien palkankorotukset??? Kyllä on kuntien talous heikoissa kantimissa, jos se kaatuu sen muutaman kympin takia, jotka hoitajat saavat muita enemmän. Kyllähän ne palkat nousevat kaikilla muillakin kuntapuolen työntekijöillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...