Jump to content
MAINOS

Milloin lakko aikaisintaan alkaisi?


Tuuvi

Recommended Posts

Jos tähän kysymykseen löytyy jostain alla olevasta viestistä niin laittakaa linkki. En löytänyt ainakaan.

Viimeksi lakko oli kevät puolella talvea -95?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä olen kyllästynyt koko lakkopuheisiin. Viimeksi ainakin mm. kaikki yliopistosairaalamme sisusten osastot oli pakkotyössä... Samoin käy varmaankin nyt ja ei kai henkarihoitajatkaan saa lakkoilla.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos lakko tulee, alkaa se aikaisintaan käsittääkseni joulukuun alkupuolella.

Ja minun käsittääkseni se alkaisi viimeistään joulukuun alkupuolella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja minun käsittääkseni se alkaisi viimeistään joulukuun alkupuolella?

Tuollaista ei voi kukaan tietään. Mitään päivämäärä ei voi sanoa koska lakkovaroitusta ei ole annettu, ja sehän tulee kaksi viikkoa ennen alkua. Työministeriö ja sovittelija voivat sitä viivästyttää parilla viikolla kumpikin, jos sellaista haluavat.

Nykyinen sopimus loppuu kuun lopussa ja sen jälkeen voidaan vielä ihan rauhassa neuvotella.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sopimus loppuu 30.9. Lakkovaroitus jätetään 15.10. Muistelisin, että kaksi viikkoa lakkovaroituksen jättämisestä voisi lakko aikaisintaan alkaa, eli 29.10.

Lakkoa voi siirtää Työministeriö 2 viikolla, virtariitalautakunta 1-2 viikolla, työministeriö 2-3 viikolla. Lakko alkaa viimeistään 7.12.

Näin  eräässä Tehyn tilaisuudessa asiasta informoitiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sopimus loppuu 30.9. Lakkovaroitus jätetään 15.10. Muistelisin, että kaksi viikkoa lakkovaroituksen jättämisestä voisi lakko aikaisintaan alkaa, eli 29.10.

Lakkoa voi siirtää Työministeriö 2 viikolla, virtariitalautakunta 1-2 viikolla, työministeriö 2-3 viikolla. Lakko alkaa viimeistään 7.12.

Pitääkö minun nyt toistaa tuo äskeinen viestini? Kukaan ei tiedä vielä milloin lakko alkaa. Lakkovaroituksen antamisella ei ole mitään kiirettä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Nyt kun tämä lakko on jo aika todennäköinen, niin onko ihmisillä yhtään parempaa tietoa milloin aikaisintaan ja viimeistään alkaisi? Pitäisi tuon synnäriharjottelun nimittäin alkaa 3 viikon päästä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukaan ei pysty sanomaan tarkkaa aikaa. 9.10 jälkeen olemme viisaampia siinä kysymyksessä.

Olisi hyvä jos se lakko alkaisi jo lokakuussa. Joulukuu olis huono aika aloittaa koska esim leikkurit vähentää elektiivisiä listoja joulun ajaksi. Joulun aika tois muutenkin ylimääräisiä paineita esim ruuan ja lahjojen suhteen. Eihän nää ruoka ja lahjat tietysti ole maailman tärkeinpiä asioita mutta miksi tehdä asiat turhan vaikeaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukaan ei pysty sanomaan tarkkaa aikaa. 9.10 jälkeen olemme viisaampia siinä kysymyksessä.

Olisi hyvä jos se lakko alkaisi jo lokakuussa. Joulukuu olis huono aika aloittaa koska esim leikkurit vähentää elektiivisiä listoja joulun ajaksi. Joulun aika tois muutenkin ylimääräisiä paineita esim ruuan ja lahjojen suhteen. Eihän nää ruoka ja lahjat tietysti ole maailman tärkeinpiä asioita mutta miksi tehdä asiat turhan vaikeaksi.

Mun laskujen mukaan lokakuu ei ole kovin todennäköinen lakon alkamiselle. Mut niitä joita joulu huolettaa, niin NYT kannattaa jo ostella lahjoja yms. Mä teen niin JOKA vuosi. Eipähän jouluna tarvi vikistä, ettei oo rahaa. Tänä vuonna aion muutenkin mennä suosiolla sukulaisten nurkkiin jouluksi.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...