Jump to content
MAINOS

Sieniä!


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Luin lehdestä, että Helsingin Naistenklinikan henkilökunnan pukuhuoneessa kasvaa komeita sieniä  ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

joo meil oli (NKL - LOS) tos yks aamu juttua.. kuulin muilta hoitajilta ohimennen et jossakin naistenpukuhuoneessa kaapin alla kasvaa tatteja :D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan NKL:n homeong. kait muutoinkin yleisessä tiedossa? Sen takia mm. arkisto muutti KOS:ille, eivät saaneet sitä sivua kuntoon rempasta huolimatta. Koko se sivu on kait melko huonossa kunnossa ja silti siellä on porukoitten  työskenneltävä.

Samoin Meikku on oma lukunsa...

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin Meikku on oma lukunsa...

Meilahtihan on iso sieni koko talo. Eipä siitä homeongelmasta juurikaan puhuta, vaikka kosteusvaurioita ja homeen syömiä paikkoja on talo täynnä. Joku infektiolääkäri kertoi, että Meilahden home tappaa x-määrän potilaita vuosittain.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin Meikku on oma lukunsa...

Meilahtihan on iso sieni koko talo. Eipä siitä homeongelmasta juurikaan puhuta, vaikka kosteusvaurioita ja homeen syömiä paikkoja on talo täynnä. Joku infektiolääkäri kertoi, että Meilahden home tappaa x-määrän potilaita vuosittain.

Niinpä. Itse olen sairastellut runsaasti ylähengitystieinfektioita, kun aloitin työt nykyisessä paikassa Meilahdessa. Nyt onkin edessä työterveyshuollossa tehtävät selvittelyt, onko kyseessä jokin työperäinen altistus. Tällä erää flunssa on kestänyt yli kuukauden ja pahenee aina kun on pari päivää töissä...

OT: Tietääkö kukaan, miten näitä altistusasioita tutkitaan? Sen tiedän, että työterveyshuollolla on käytössä tehdyn sisäilmamittauksen tulokset mutta miten muuten tutkitaan?

Mielestäni on uskomatonta, että Meilahden hometorni pidetään pystyssä Museoviraston päätöksellä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä. Itse olen sairastellut runsaasti ylähengitystieinfektioita, kun aloitin työt nykyisessä paikassa Meilahdessa. Nyt onkin edessä työterveyshuollossa tehtävät selvittelyt, onko kyseessä jokin työperäinen altistus. Tällä erää flunssa on kestänyt yli kuukauden ja pahenee aina kun on pari päivää töissä...

Itselläni on kans selvittämätön ylähengitystieninfektio jonka sain lyhyeen armeija ajan aikana (rakennuksessa oli vakava homeongelma jossa majailimme) . Itse rupean yskimään paljon jos asuntolassa on homeongelmia, muuten ei yskitä. Jorvissa tehty kaikkimahdolliset testit paitsi bronkoskopia eikä mitään löydetty.... home on vaarallinen terveydelle.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kasvaa niitä sieniä muuallakin HUS:n alueella!

Eipä muuta kuin muhennoksen tekoon... Varuillaan pitää kuitenkin olla näiden myrkkysienten suhteen.  Käytä ruoan valmistukseen siis vain sellaisia sieniä, jotka varmasti tunnet syötäviksi. Älä kokkaa jalkasienimuhennosta...

Uusimmasta Tehy- lehdestä (13/2007) löytyy onneksi opas myrkyllisistä sienistä ja sienimyrkytyksen hoidosta!  :)

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samoin Meikku on oma lukunsa...

Meilahtihan on iso sieni koko talo. Eipä siitä homeongelmasta juurikaan puhuta, vaikka kosteusvaurioita ja homeen syömiä paikkoja on talo täynnä. Joku infektiolääkäri kertoi, että Meilahden home tappaa x-määrän potilaita vuosittain.

Niinpä. Itse olen sairastellut runsaasti ylähengitystieinfektioita, kun aloitin työt nykyisessä paikassa Meilahdessa. Nyt onkin edessä työterveyshuollossa tehtävät selvittelyt, onko kyseessä jokin työperäinen altistus. Tällä erää flunssa on kestänyt yli kuukauden ja pahenee aina kun on pari päivää töissä...

OT: Tietääkö kukaan, miten näitä altistusasioita tutkitaan? Sen tiedän, että työterveyshuollolla on käytössä tehdyn sisäilmamittauksen tulokset mutta miten muuten tutkitaan?

Mielestäni on uskomatonta, että Meilahden hometorni pidetään pystyssä Museoviraston päätöksellä...

Käy katsomassa esim. täältä:

http://www.tyosuojelu.fi/fi/home-kosteusvauriot/90

http://www.ttl.fi/search/MsmGo.exe?grab_id=470&page_id=4400384&query=sis%C3%A4ilma&hiword=SIS%C3%A4ILMAA+SIS%C3%A4ILMAAN+SIS%C3%A4ILMALLA+SIS%C3%A4ILMALLE+SIS%C3%A4ILMAN+SIS%C3%A4ILMAON+SIS%C3%A4ILMASSA+SIS%C3%A4ILMASTA+sis%C3%A4ilma+

Muokkaus:Lainaukset[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 08.09.07 - klo:17:46


Eikös tuo ole ala olemaan jo työsuojeluvaltuutetun asia ottaa hoidettavakseen?  Sieniä pukkarissa... Vau!

Kyllä pitäisi olla. Työsuojeluvaltuutetulla on asiasta ilmoitusvelvollisuus työsuojelupiiriin. Ilmoituksen/selvityspyynnön työsuojelupiiriin voi tehdä myös kuka tahansa työntekijä (myös nimettömänä), mutta ts-valtuutetulle se on velvollisuus. Veikkaisin, että tämän tasoinen homeongelma on jo työturvallisuutta vaarantavaa. Työsuojelupiiriä voi ilmoituksen kautta pyytää selvittämään asiaa ja etenkin sitä, rikkooko työolot työturvallisuuslakia 23.8.2002/738.

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...