Jump to content
MAINOS

oletkos lähteny käveleen?


blauewunder

Recommended Posts

Mä olen aika lunki naisihminen, enkä ihan pikkasista kiihdy...mutta tänään oli lähellä se hetki, jolloin herra kirurgi olisi saanut selvitä ihan yksinään loppuleikkauksen ajan....on se muuten maailman kumma ihme: jos koneet ei toimi tai muuten tökkii, niin se on sen vieressä tönöttävän ihmisen vika...varmaan jotan psykologiaa, sano...

Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta. Ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuulin  että meidän talossa yksi vanhempi kirurgi oli heittäny instrumenttihoitajaa potilaan kusipussilla kun ei instrumentit tullu 'tarpeeksi nopeasti'. K.o hoitaja käveli salista ulos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin  että meidän talossa yksi vanhempi kirurgi oli heittäny instrumenttihoitajaa potilaan kusipussilla kun ei instrumentit tullu 'tarpeeksi nopeasti'. K.o hoitaja käveli salista ulos.

vetäisin  turpiin jos mua heittäis... onneks meillä on kaikki lääkärit mukavia.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ole salissa töissä, mutta jos minua kohdeltaisiin törkeästi ei asia jäisi siihen. Ehkäpä siksi en olekaan instrumenttihoitaja...  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräässä Suomen ykkössairaalassa on ollut lähellä ettei kahden eri osaston henkilökunta alkanut tappelemaan kesken yövuoron. Oli tullut kinaa jostain mitättömästä asiasta ja toisen osaston henkilökunta oli mennyt tilanteesta aivan sekaisin. Loppujen lopuksi oli herra isoherra kirurgi tullut möykkäämään ja huutamaan toiselle osastolle keskellä yötä. Helikopterikentälle oltiin sitten sopimassa treffit aamuksi jossa katsotaan kuka on kuka.  :P

Asia sitten ratkaistiin esimiesten toimesta kaikessa hiljaisuudessa arkena.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eräässä Suomen ykkössairaalassa on ollut lähellä ettei kahden eri osaston henkilökunta alkanut tappelemaan kesken yövuoron. Oli tullut kinaa jostain mitättömästä asiasta ja toisen osaston henkilökunta oli mennyt tilanteesta aivan sekaisin. Loppujen lopuksi oli herra isoherra kirurgi tullut möykkäämään ja huutamaan toiselle osastolle keskellä yötä. Helikopterikentälle oltiin sitten sopimassa treffit aamuksi jossa katsotaan kuka on kuka.  :)

Asia sitten ratkaistiin esimiesten toimesta kaikessa hiljaisuudessa arkena.

Ai että mä rupeen kaipaamaan takas stadiin :P

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Legenda kertoo i-hoitajasta, joka oli toteuttanut seuraavaa:

Kuten tiedetään, on olemassa kaksi instrumenttiä, eli "se" ja "ei se". Kirurgi oli pyytänyt jompaa kumpaa, mutta aina oli tullut jälkimmäinen. Muutaman instrumentin läpi käytyään, hoitaja oli ottanut koko kontin käteensä, kaatanut sisällön Mayon pöydälle ja tokaissut että "ota siitä". Ja lähtenyt kahville.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten tiedetään, on olemassa kaksi instrumenttiä, eli "se" ja "ei se". Kirurgi oli pyytänyt jompaa kumpaa, mutta aina oli tullut jälkimmäinen. Muutaman instrumentin läpi käytyään, hoitaja oli ottanut koko kontin käteensä, kaatanut sisällön Mayon pöydälle ja tokaissut että "ota siitä". Ja lähtenyt kahville.

*repee* Sen kirurgin ilme olis ollu näkemisen arvoinen  :P
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten tiedetään, on olemassa kaksi instrumenttiä, eli "se" ja "ei se". Kirurgi oli pyytänyt jompaa kumpaa, mutta aina oli tullut jälkimmäinen. Muutaman instrumentin läpi käytyään, hoitaja oli ottanut koko kontin käteensä, kaatanut sisällön Mayon pöydälle ja tokaissut että "ota siitä". Ja lähtenyt kahville.

Hehe.. tää oli hyvä juttu. Pitää kyllä olla aikamoinen pokka tehdä noin.. harmi vaa tossa että sinne joutuu menemään joku toinen i-hoitaja tilalle ja sietämään sitä possu kirurgia... kurgithan on ihan avuttomia ilman hoitajaa.. itsekki saanut neuvoa ihan simppeleit juttui.. vaik esim huuhteluputken yhdistämistä imuletkuun :P

sit seki et ne ei osaa nimetä instrumentei oikein.. sanoo esim anna "kone"..jea.. siitä rupeet sit arvaamaan et minkä koneen se haluu: kohheri, laippari, crafordi, craili yms yms..

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hehe.. tää oli hyvä juttu. Pitää kyllä olla aikamoinen pokka tehdä noin.. harmi vaa tossa että sinne joutuu menemään joku toinen i-hoitaja tilalle ja sietämään sitä possu kirurgia... kurgithan on ihan avuttomia ilman hoitajaa.. itsekki saanut neuvoa ihan simppeleit juttui.. vaik esim huuhteluputken yhdistämistä imuletkuun :P

En tiedä miten muualla, mutta meillä ainakin hoitajat sanovat varsin kärkkäästi mielipiteensä kirurgeille siitä miten homma toimii, tai lähinnä silloin kun se ei toimi. Yhdessähän niitä töitä pitäisi tehdä eikä toimia minään piikalikkoina.

Kirurgi: "What the fuck is that?"

Hoitaja: "It's the fucking prothesis."

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesäduunissa leikkurissa pääsi omakohtaisesti tutustumaan ilmiöön "kirurgin kärttyisyys"  ;D. Meikäläinen vasta-alkaja tietty on kokematon ja hidaskin mikä varmasti koettelee kärsivällisyyttä, mutta toisaalta on ne suurimmatkin virtuoosit aloittaneet itsekin joskus. Aika vaan taitaa joillakin kullata muistoja  ;)  Mulla on yleensä pitkä pinna työasioissa, mutta kesäduunissa ehti kieltämättä käydä pari kertaa mielessä että enpä taitaisi pitkällä tähtäimellä yhtä tyynesti kuunnella kirurgin toistuvaa huonoa käytöstä ja äksyilyä. Kaikkein ärsyttävintä kuitenkin mun mielestä oli se, että passarina ollessa piti vastata kirurgi(e)n kännykkään. Siinä oli sellainen tehtävä jossa saattoi useimmiten vain epäonnistua. Uugh.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

piti vastata kirurgi(e)n kännykkään. Siinä oli sellainen tehtävä jossa saattoi useimmiten vain epäonnistua.

Eikös se oo helppoa...

"Puhelimessa hoitaja se ja se. ... Juu hän on leikkaamassa, soitelkaa myöhemmin. ... Ai milloin? Ei hajua."

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

piti vastata kirurgi(e)n kännykkään. Siinä oli sellainen tehtävä jossa saattoi useimmiten vain epäonnistua.

Eikös se oo helppoa...

"Puhelimessa hoitaja se ja se. ... Juu hän on leikkaamassa, soitelkaa myöhemmin. ... Ai milloin? Ei hajua."

Tätä mä en ikinä oo tajunnu. Miks helvatassa hoitajien pitää toimia puhelinvastaajina jonkun kirurginplantun takia? Eikö ne puhelut vois kääntyä vaihteeseen tai vastaajaan, jossa kerrotaan herra/rouva kirurgin olevan varattu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

piti vastata kirurgi(e)n kännykkään. Siinä oli sellainen tehtävä jossa saattoi useimmiten vain epäonnistua.

Eikös se oo helppoa...

"Puhelimessa hoitaja se ja se. ... Juu hän on leikkaamassa, soitelkaa myöhemmin. ... Ai milloin? Ei hajua."

Tätä mä en ikinä oo tajunnu. Miks helvatassa hoitajien pitää toimia puhelinvastaajina jonkun kirurginplantun takia? Eikö ne puhelut vois kääntyä vaihteeseen tai vastaajaan, jossa kerrotaan herra/rouva kirurgin olevan varattu...

Juuri tämä oli mun pointtina. Tolleen MÄ vastaan puhelimeen, siis jos ehdin. Jos en ehdi niin antaa soida. Jos tulee huutoa kaaren takaa että "se on mun haku" niin sanon vaan että "joo joo". Jos ehdin vastata, en ala turinoimaan tuntikaupalla siinä, kun se potilaskin pitäisi hoitaa.

Sitä ei vissiin voi aina ohjata vaihteeseen, kun eräällä erikoisalallamme se, joka leikkaa päivystysleikkaukset on myös konsultti, jota sitten konsultoidaan ympäri taloa. Ja päivystysaikana taas parille kirurgille kuuluu heidän erikoisalojensa osastojensa potilaat myös. Sieltä sitten soitellaan epämääräisesti että "se xxx-leikatun hb on 65, mitä tehdään?"

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Legenda kertoo i-hoitajasta, joka oli toteuttanut seuraavaa:

Kuten tiedetään, on olemassa kaksi instrumenttiä, eli "se" ja "ei se". Kirurgi oli pyytänyt jompaa kumpaa, mutta aina oli tullut jälkimmäinen. Muutaman instrumentin läpi käytyään, hoitaja oli ottanut koko kontin käteensä, kaatanut sisällön Mayon pöydälle ja tokaissut että "ota siitä". Ja lähtenyt kahville.

Tuosta myöskin toinen versio: Kirurgi paiskoo instrumentteja seinille, johon hoitaja toteaa, että osaan minäkin tuon ja paiskaa koko korin lattialle...

Olen joskus järjestänyt itselleni ruokatauon kun on alkanut vituttaa kunnolla, mutta itse leikkauksesta en ole lähtenyt kävelemään kuin pari kertaa tupakille, mutta se on jo toinen juttu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri tämä oli mun pointtina. Tolleen MÄ vastaan puhelimeen, siis jos ehdin. Jos en ehdi niin antaa soida. Jos tulee huutoa kaaren takaa että "se on mun haku" niin sanon vaan että "joo joo". Jos ehdin vastata, en ala turinoimaan tuntikaupalla siinä, kun se potilaskin pitäisi hoitaa.

Sitä ei vissiin voi aina ohjata vaihteeseen, kun eräällä erikoisalallamme se, joka leikkaa päivystysleikkaukset on myös konsultti, jota sitten konsultoidaan ympäri taloa. Ja päivystysaikana taas parille kirurgille kuuluu heidän erikoisalojensa osastojensa potilaat myös. Sieltä sitten soitellaan epämääräisesti että "se xxx-leikatun hb on 65, mitä tehdään?"

Mä en tiennytkään että leikkurissa leikitään rikkinäistä puhelinta :). Hoitaja puhuu hoitajan kanssa ja lekurille päätyvä kuvaus tilanteesta voi olla aika mielenkiintoinen, varsinkin jos lekuri huutelee väliin lisäkysymyksiä ja sotkee sen kuvion jolla hoitajat on edenneet. Eiks niitä Handsfree -laitteita tai jotain muuta teknologiaa voisi käyttää siihen että se lekuri ottaa vastaan itse ne puhelut? Luulisi sen vaikuttavan myös keskittymisen tärveltymiseen vähemmän kuin se että joutuu hoitajalle huutelemaan et kysy siltä... Ja sitten saamaan jonkun epämääräisen vastauksen takaisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitaja puhuu hoitajan kanssa ja lekurille päätyvä kuvaus tilanteesta voi olla aika mielenkiintoinen, varsinkin jos lekuri huutelee väliin lisäkysymyksiä ja sotkee sen kuvion jolla hoitajat on edenneet.

Meidän firman kännyt on ostettu sieltä mistä halvimmalla saa, oma työkännynikin näyttää olevan myynnissä 29 eurolla Gigantissa. Eli ei paljon kaiutinominaisuuksilla snobbailla. Paras kirurgin antama ohjeistus kyllä oli että "Tää yks mummo on ihan hirveen kipee, tällanen 69 vee..." "Oxanestii 4 mg iv ja hoitajalle Stesolid 3 mg iv"

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

En ole leikkauspuolen hoitaja mutta ollessani harjoittelussa leikkurissa instrumenttipuolella pääsin kirurgin ja instrumenttihoitajan kaveriks leikkausta avustamaan. jossakin vaiheessa i-hoitaja siirtyi sivuun ja jäin kirurgin kanssa kahdestaan siihen pöydän äärelle. Kirurgi oli erittäin kokenut gastroenterologi, jonka olin tavannut kirran harjoittelussa aiemmin. Hän neuvoi asiallisesti mitä pitää tehdä ja heitteli huulta siinä leikkauksen lomassa, väliin meinas pokka pettää kun juttuja kuunteli :) Jäi oikein positiivinen kokemus ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin  että meidän talossa yksi vanhempi kirurgi oli heittäny instrumenttihoitajaa potilaan kusipussilla kun ei instrumentit tullu 'tarpeeksi nopeasti'. K.o hoitaja käveli salista ulos.

Eikös tuo ole periaatteessa rinnastettavissa työpaikkakiusaukseen?

Paha toki minun on tähän kommentoida kun ei ole kokemusta tällaisesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut aikaisemmin intoa täynnä kun ilmapallo tulevasta kirran jaksosta, jos vaikka sitten pääsis sinne leikkaussaliin hääräilemään instrumenttien kanssa ja kurkkimaan sisuksiin... Ennenkun rupesin lukemaan näitä viestejä, heh  ;D

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös tuo ole periaatteessa rinnastettavissa työpaikkakiusaukseen?

Totta kai. Juttuhan siitä olis pitäny nostaa.

Mulla ei vaan ehkä tilanteessa riittäis maltti nostaa juttua, vaan heittäisin takaisin...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

En ole salissa hoitajana, mutta eikohan niita kirurgeja ole joka lahtoon. Toisilla vaan on pidempi pinna kuin toisilla ja jos kirurgi on varma omasta osaamisestaan niin ei siina leikatessa tarvitse hoitajalle karttyilla. Hatatilanteita lukuunottamatta, vaikka niissakin tietysti maltti on valttia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helikopterikentälle oltiin sitten sopimassa treffit aamuksi jossa katsotaan kuka on kuka.  :P

Asia sitten ratkaistiin esimiesten toimesta kaikessa hiljaisuudessa arkena.

Takavuosina eräässä eteläisessä kaupungissa ei käsirysyt todellakaan kauaksi jääneet ensihoidon saralla tilanteissa, joihin osallistui "kilpailevien" toimijoiden väkeä.... Kiistaa saattoi syntyä siitä kuka saa potilasta hoitaa ja miten, puhumattakaan siitä kuka saa potilaan kuljettaa. Tilanne lienee nykyisin hieman parantunut.

Nopeasti sisään -- paareilla ulos

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...