Jump to content
MAINOS

"Keikalle" lähtö


Keep the faith

Recommended Posts

Viitaten toisaalla näkemääni kirjoitukseen ja mahd. tuleviin "keikkapäiviin" syksyn aikana:

miten tieto saapuu konkreettisesti työntekijälle?

Kyseessä siis osastotyö, mahd. aamuvuorot(alk. 07)/iltavuoro(alk. klo 13-14) , ....samana aamuna? Ed. päivänä?

Ilmotanko itse esim. Seureen, että tarvitsen aikaa sen ja sen, että ehdin työpaikalle(matkat, lapsen vienti, aamupala jne jne)?

Kiitos mahd. vast. ;)

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minulle esim Seure on paukuttanut koko kesän viestiä töistä jotka olisi samana iltana/seuraavana aamuna/seuraavina päivinä. Soitan jos kiinnostaa.

Tai sitten soitan itse jos haluan töihin ja kysyn mitä on tarjolla. Tai annan heille vuorot mitä voin tehdä, ja he soittavat sitten mitä niihin ilmaantuu ja joko otan tai en. Näin minulla. Lienee muilla samaan tyyliin  ;)

Ja jos annat nimesi viikonlopun keikkalistaan, niin varaudu siihen, että ne soittaa ihan mistä vaan ja ihan koska vaan, eli jos haluat esim nukkua niin känny äänettömälle  ;)

Tai sitten lisätiedoiksi soittoajat ja että mihin vuoroon voit tulla.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos annat nimesi viikonlopun keikkalistaan, niin varaudu siihen, että ne soittaa ihan mistä vaan ja ihan koska vaan, eli jos haluat esim nukkua niin känny äänettömälle  ;)

Erittäin hyvä vinkki. Ilmeisesti kokemuksen kautta tuleva?  ;) Minulle soittelivat lähes joka vapaa-aamu seitsemän aikaan siihen asti, kunnes en enää ilmoittanut itsestäni mitään.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Nostan aiemmin aloittamaani aihetta.

Lisäkyssäreitä pukkaa.

-Moneenko paikkaan olette rajannut keikalle menot? Siis ihan kpl-määrissä?

-Oletteko laajalla skaalalla, tyyliin kotihoito, osasto ja pk-koti? Vai riittääkö työ, jos rajaa vain esim.osastotyö?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viikonloppu/loma-ajan keikkoja itsellä. Ei rajauksia paikkojen lukumäärän suhteen, enemmänkin maantiede ja erikoisala vaikuttavat. Eli oma "filtteri" suodattaa jo lähdössä jotkut kapeammat erityis_erityis_osaamista edellyttävät paikat ja toisaalta pitkän matkan päähän (Jorvi, Peijas) ei helposti tule lähdettyä. Ja keikkakalenteri tietysti palkan kannalta mahd. suotuisaksi (pyhät, mahd. pitkät vuorot). Vasta näiden jälkeen matchaavien keikkakohteiden katsominen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Laitoin nyt sitten tänään Seurelle netin kautta ilm. vai työnhakuko se nyt on.

Laitoin sen ennen puolta päivää, sieltä oli soitettu klo 14.36 eli ei heitä voi hitaudesta ainakaan syyttää :(.

Soitan sinne huomenna ja käyn paikan päällä jossain konttorissa, sittepähän tuo tuleva kesä-08 rupeaa selkiämään, valmistumisen jälkeen.

Rajasin paikaksi nyt vain yhden talon, kuulen sitten onko se

-edes mahdollista

-kovin järkevääkään

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rajasin paikaksi nyt vain yhden talon, kuulen sitten onko se

-edes mahdollista

-kovin järkevääkään

Kyllä voit ja kannattaakin tehdä selväksi missä ja mihin aikaan olet valmis tekemään töitä. Itse olen kyseskellyt (harvakseltaan) ilta- ja yövuoroja ja aina on löytynyt muutamasta "lempitalostani". Kiltteyksissään tulee sitten suostuttua illassa ollessa usein seuraavaan aamuvuoroon kun osastolta suoraan kysyvät. Sitovampiin/pidempiaikaisiin kosimisiin on hyvä vastata kertomalla oman vakityön vaatimuksista ym. jos paikka ei ole kiinnostava. Ja seuraavana päivänä taas eri paikkaan...

--Oman Hoitonsa Asiantuntija!! --

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Seuren keikkanetti on tosi kätevä, sinne voi ilmoittaa minä päivinä ei tahdo työtarjouksia, eikä niitä sitten todellakaan tule. Sen sijaan jos itse ilmoittaa kiinnostuksensa jostain keikasta Keikkanettiin, niin sen varana ei kannata laskea mitään vaan kantsuu itse soittaa seureen eikä jäädä odottelemaan.

Henkilöstökonsultille (eli niille Seuren varaajille) olen kertonut missä sairaaloissa haluaisin työskennellä (kolme keskustan sairaalaa) ja millaisilla osastoilla (pitkäaikais- ja korkeintaan terveyskeskuksen akuuttiosastoilla ja tietyn sairaalan sisätautiosastoilla), eikä tarjouksia muihin paikkoihin sitten tulekaan PAITSI Koskelan sairaalaan tulee, vaikken oikeastaan sinne halua, koska olen sinne kuitenkin vuoroja tehnyt joskus kun ei ole ollut muuta tarjolla.

Olen huomannut, että ainakin näissä minun keikkasairaaloissani on paljon huonoammin aamuvuoroja kuin iltavuoroja tarjolla. Ihmeellistä.  Sunnuntaivuorot menevät aina tosi haipakkaa jos ikinä edes päätyvät keikkanettiin asti. Ymmärrettävästi.

Aamuvuoroihin kutsutaan väkeä viimeistään edellisenä iltapäivänä, eivät voi soittaa aamulla koska itsekin aloittavat työt vasta seitsemältä tai kahdeksalta :-)

Ainakin minulle, kun olen kohtalaisen satunnainen työntekijä ja vielä opiskelija, ei tarjota paikkoja kovasti etukäteen, vaan tekstiviestit tarjoavat töitä aina joko seuraavalle päiävlle tai kiorkeintaan muutamalle seuraavalle päivälle, esimerkiksi tyyliin: "hei! pääsisitkö töihin? Kivelän osastoilla 4,8,22 vuoroja 13.-15.1. soita mahd. pian nro......"

Minusta tämä systeemi on kerta kaikkiaan mahtava :-)

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymys seurelaisille keikkailijoille:

Onko teillä ihan vapaat kädet kun valitsette tarjottuja keikkoja? Jos ilmoitatte olevanne käytettävissä esim. jonakin viikonloppuna ja yhteystietonne on luettavissa Keikkanetissä, niin onko teillä oikeus laittaa luuri kiinni tai kieltäytyä keikasta?

Joskus tai aika useinkin ottaa pannuun kun viikonloppusijaisia ei saa: Keikkanettiin ilmoittautuneet eivät vastaa puhelimeen tai puhelin on suljettuna. Teidänkö ei siis tarvitse siihen Keikkanettiin laittaa etukäteen infoa, ettei teille kannata soittaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymys seurelaisille keikkailijoille:

Onko teillä ihan vapaat kädet kun valitsette tarjottuja keikkoja? Jos ilmoitatte olevanne käytettävissä esim. jonakin viikonloppuna ja yhteystietonne on luettavissa Keikkanetissä, niin onko teillä oikeus laittaa luuri kiinni tai kieltäytyä keikasta?

Joskus tai aika useinkin ottaa pannuun kun viikonloppusijaisia ei saa: Keikkanettiin ilmoittautuneet eivät vastaa puhelimeen tai puhelin on suljettuna. Teidänkö ei siis tarvitse siihen Keikkanettiin laittaa etukäteen infoa, ettei teille kannata soittaa?

Vapaaehtoisuuteenhan koko keikkailu perustuu. Ei voida velvoittaa olemaan tavoitettavissa jos siitä ei eri korvausta saa. Keikkalainen tekee keikkaa silloin kun itselle sopii. Niin se vaan on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu ymmärrän tämän, mutta jos on ilmoittanut olevansa käytettävissä jonakin viikonloppuna, niin eikö olisi korrektia sinne Keikkanettiin laittaa joku info jos ei olekaan käytettävissä jos niikseen tulee? En tiedä tarkalleen miten Keikkanettiä voi työntekijä käyttää, mutta luusis, että sinne voi keikkailija itse kuitata esim. pe-iltana, ettei ole käytettävissä la-aamuna jos tietää jo edeltä, ettei jaksa herätä tms.

Mulla on tietysti tässä kysymyksessä nyt oma lehmä ojassa, kun olen kyllästynyt soittelemaan keikkalistasta 30 nimeä läpi, joista keskimäärin 3 vastaa puhelimeen ja kieltäytyy asiallisesti keikasta, 4 lyö luurin korvaan, 5 ei vastaa lainkaan ja lopuilla on känny suljettuna. Varsinkin luurin korvaan lyövät v...ttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten keikkanet päivittyy, poistuuko sieltä automaattisesti varatut? Suljettu puhelin on usein merkki siitä, että on jo töissä.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten keikkanet päivittyy, poistuuko sieltä automaattisesti varatut? Suljettu puhelin on usein merkki siitä, että on jo töissä.

Tietääkseni siellä on jo töissä olevista ilmoitus, että ovat varattuja eli heille ei soiteta ollenkaan. Mekin jos saadaan sijainen, niin merkitään hänet varatuksi meille, jotta muut eivät hänelle turhaan soittele.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä onkin mielenkiintoista... Kun soitat viikonloppuun keikkalaista, niin pääsetkö näkemään heidän (meidän) nimensä (nimemme) jossain siellä netissä?? Minulle kerrotitin, että jos ilmottautuu "viikonlpopulistaan" niin siitä tulee sähköpostilla jaettava luettelo joka lähetetään osastoille.

Eihän tällaista luetteloa, joka on tehty perjantaina, tietenkään pysty mitenkään päivittämään enää sen jälkeen kun seuren toimisto on mennyt kiinni.

Kerro lisää, Inhi!

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä onkin mielenkiintoista... Kun soitat viikonloppuun keikkalaista, niin pääsetkö näkemään heidän (meidän) nimensä (nimemme) jossain siellä netissä?? Minulle kerrotitin, että jos ilmottautuu "viikonlpopulistaan" niin siitä tulee sähköpostilla jaettava luettelo joka lähetetään osastoille.

Eihän tällaista luetteloa, joka on tehty perjantaina, tietenkään pysty mitenkään päivittämään enää sen jälkeen kun seuren toimisto on mennyt kiinni.

Kerro lisää, Inhi!

Kyllä meillä on tiedossa nimi, titteli, paikka johon toivoo keikkaa, paikat joihin ei mene keikalle, puhnro ja ajankohdat jolloin voi keikalle tulla. Siinä sitten soitellaan listaa läpi joskus hyvinkin turhautuneina:( Kun saa keikkalaisen kiinni ja hän lupautuu tulemaan niin sitten vielä jännitetään, että tuleeko vai ei. On niitäkin, jotka sanovat tulevansa mutta eivät sitten tulekaan. Heistä kyllä oh usein ilmoittaa Seureen heti ensimmäisenä arkipäivänä. Jos keikkalainen tulee, niin se on nykyisin vähän kuin lottovoitto ja miljoonasumma silloin jos sama keikkalainen pääsee seuraavanakin päivänä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, niin, tietysti listassa pitää olla noitakin tietoja.

Mutta tarkoitin sitä, että miten sinä ajattelit, että sitä listaa voi päivittää jos on jo ottanut jonkun työn? Jos se lista tulee sulle sähköpostilla tai on jossain netissä luettavissa ja se on laadittu perjantaina niin eihän siihen enää mitenkään saa tietoa jos on jo ottanut jonkun työn!

Mutta joo, siitä olen samaa mieltä kanssasi, että on tosi kurjaa jos ihmiset haluavat tuollaiseen luetteloon mutta eivät suhtaudu siihen vakavasti (esim ajattelevat, että katotaan nyt jos mua sitten vaikka huvittaisi mennä töhin niin okei saa soittaa...).

Vai kootaanko se luettelo nykyään Seuren puolesta ilman, että ihmiset erikseen ilmottautuvat siihen? Sehän periaatteessa olisi mahdollista, koska Seurella on tiedot siitä, mtä päiviä ihmiset ovat ilmoittaneet "en keikkaile" -päiviksi ja loput periaatteessa olisivat mahdollisia. Silloin siellä on varmasti paljon ihmisiä jotka eivät oikeasti ole vapaita töihin enää lyhyellä varoitusajalla. Ei hyvä. Parempi olisi, jos keikkalaiset edelleen itse saisivat ilmottautua perjantaina "viikonloppulistalle" jos haluavat.

Tietääkö joku, miten se menee?

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en tiedä asiasta enempää. Olisi hyvä, että keikkalainen voisi itse päivittää listaa missä ikinä liikkuukin. Esim. pe-iltana voisi itse laittaa infoa, että on varattu vaikkapa la ja su ja se sitten näkyisi heti kun Keikkanetin avaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Meidän talon keikkalaiset ja sairaalan oman työvoimapalvelun varahenkilöt ja heidän varaukset /vapaana olemiset näkyvät talon intranetissä iltaisin ja viikonloppuisin. Osasto on velvollinen henkilön varattuaan, laittamaan listaan merkinnan osastosta jonne henkilö on varattu, näin vältytään turhilta soitoilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joillekin osastoille viikonloppulista tulee edelleen paperiversiona, jolloin käytettävyystieto ei poistu listasta. Tällöin puhelin pirisee normaaliin tapaan, vaikka työvuoro on jo sovittu. Mun mielestä olisi hyvä jos tuohon listaan voisi a) ilmoittautua keikkanetissä cool.png viikonlopun käyettävyyttä voisi itse muokata omalla sivulla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä olisi hyvä jos tuohon listaan voisi a) ilmoittautua keikkanetissä cool.png viikonlopun käyettävyyttä voisi itse muokata omalla sivulla.

AAMEN!

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...