Jump to content
MAINOS

Hoitajapula Meilahden päivystyksessä


Jone

Recommended Posts

Tein aikani kuluksi kirjelmän jossa kirjoittelin epäkohdista a ehdotuksia henkilökunnalle miten meidän tulisi toimia. Yhden kappaleen printtasin ja pyysin ihmisiä kommentoimaan sitä. Ei mennyt kuin vähän reilu viikko, niin tuli sähköpostia osastonhoitajien kokouksesta. En tiedä miten tieto oli sinne saakka mennyt.  Siellä oli mm. käsitelty sitä, miten osastoilta tulee poistaa kaikki "yllytys- ja propagandatekstit" tms.

Eikös se ollut niin, että olet AM.OS.161 hallituksessa?

Tässä on taas loistava esimerkki, että joku yrittää tehdä sen eteen töitä, jotta saataisiin parempi työyhteisö/-olot. Eikös joku *ITUN vasikka mene laulamaan pomoille, et nyt mikko touhuaa sitä sun tätä! voi voi "eihän me saada tällä valittelulla mitään aikaan kumminkaan" just joo, joku oikeasti viitsii tehdä sen eteen asioita, niin eikös joku ole jo puukottamassa selkään...

En voi muuta todeta, kuin jaksamista valitsemallasi tiellä, propsit saat multa !

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Asswiper: Älätule ainakaan TAYSiin. Sama meininki täällä ja julkiseksihan asiaa on myös yritetty saada, hallintoyh sitten on kuitenkin antanut lausunnot ettei potilasturvallisuus vaarannu yms. Joten ei meillekään ole luvattu lisää porukkaa, etenkään kun tilastot sanoo että on riittävästi tai paljon hoitajia per potilas!! **TTU ne tilastot ei kerro, että potilaat on hoidollisesti huomattavasti raskaampia kuin 10 vuotta sitten! Meillähän ei ole mitään hoitoisuus luokitusta..

Itse jo harkitsin siirtymistä "takaisin" Meilahteen, mutta taitaa stadiin muutto jäädä..

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tein aikani kuluksi kirjelmän jossa kirjoittelin epäkohdista a ehdotuksia henkilökunnalle miten meidän tulisi toimia. Yhden kappaleen printtasin ja pyysin ihmisiä kommentoimaan sitä. Ei mennyt kuin vähän reilu viikko, niin tuli sähköpostia osastonhoitajien kokouksesta. En tiedä miten tieto oli sinne saakka mennyt.  Siellä oli mm. käsitelty sitä, miten osastoilta tulee poistaa kaikki "yllytys- ja propagandatekstit" tms.

Eikös se ollut niin, että olet AM.OS.161 hallituksessa?

Tässä on taas loistava esimerkki, että joku yrittää tehdä sen eteen töitä, jotta saataisiin parempi työyhteisö/-olot. Eikös joku *ITUN vasikka mene laulamaan pomoille, et nyt mikko touhuaa sitä sun tätä! voi voi "eihän me saada tällä valittelulla mitään aikaan kumminkaan" just joo, joku oikeasti viitsii tehdä sen eteen asioita, niin eikös joku ole jo puukottamassa selkään...

En voi muuta todeta, kuin jaksamista valitsemallasi tiellä, propsit saat multa !

Niin no meiltä kävi ihan firman lakimies ynnä muita silmää tekeviä puhumassa samanlaisesta postista. Yllytystähän se ei ole jos jokainen tekee omat päätöksensä esim. ylitöiden tekemisestä, mutta jos työporukka tekee päätöksen yhdessä "virallisesti", se on verrattavissa työtaisteluun. Eli kannattaa muotoilla ne postit hyvin, ja puhua tarkemmat detaljit sitten per os. Meilläkin tuollainen posti meni ylöspäin aina toimialajohtajaa myöten. Kyllä niillä niitä kettuja on.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin Meikun päivystysalueella aikoinaan sitä "vakiporukkaa" vuosikaudet ja täytyy vain ihmetellä, että huonompaan suuntaan voi vieläkin vaan mennä. Varsinkin tuo hoitotyön ylin johto on ollut aina ihan pihalla siitä, kuinka äärirajoilla hoitohenkilökunta joutuu koko ajan työtään tekemään. Siis ei mitään inhimillisyyttä, kaikki revitään selkänahasta...

Irtisanoin sieltä itseni v. 2003 ja päivääkään en ole sitä katunut. Loistavia työkavereita tulee välillä ikävä, mutta voin kertoa, että niitä loistavia työyhteisöjä löytyy muualtakin HUS:sta - paremmalla palkalla ja kohtuullisella työmäärällä.

Tsemppiä kaikille tutuille ja tuntemattomille Meikkuun!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin no meiltä kävi ihan firman lakimies ynnä muita silmää tekeviä puhumassa samanlaisesta postista. Yllytystähän se ei ole jos jokainen tekee omat päätöksensä esim. ylitöiden tekemisestä, mutta jos työporukka tekee päätöksen yhdessä "virallisesti", se on verrattavissa työtaisteluun. Eli kannattaa muotoilla ne postit hyvin, ja puhua tarkemmat detaljit sitten per os. Meilläkin tuollainen posti meni ylöspäin aina toimialajohtajaa myöten. Kyllä niillä niitä kettuja on.

Joo, siis toi oli hyvin neutraalisti muotoiltu kirjelmä josta printtasin yhden kappaleen luettavaksi ihmisille ja kommentoitavaksi, niin eikö se jo aiheuttanut haloota.  :)

Ei siinä ketään kehotettu tekemään yhtään mitään, kerroin vain mikä on talon kanta vuoronvaihtoihin, mitä mieltä olen talkoohengestä ja joustamisesta ja kuinka kenenkään ei ole pakko suostua vuoronvaihtoihin tai joustoihin. Se oli liikaa työnantajalle.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä on taas loistava esimerkki, että joku yrittää tehdä sen eteen töitä, jotta saataisiin parempi työyhteisö/-olot. Eikös joku *ITUN vasikka mene laulamaan pomoille, et nyt mikko touhuaa sitä sun tätä! voi voi "eihän me saada tällä valittelulla mitään aikaan kumminkaan" just joo, joku oikeasti viitsii tehdä sen eteen asioita, niin eikös joku ole jo puukottamassa selkään...

Muuten hyvästä porukasta (tai se mitä siitä on jäljellä) löytyy aina muutama selkään puukottaja. Yritäpä nostaa kissa pöydälle, niin olet negatiivinen pahan lietsoja joka savustetaan nopeasti ulos. Lipomalla ansaitaan natsat ja pomot nauraa partaansa kun väki on sekaisin.  Nyt nähdään tulos, porukka on vaihtunut kertaalleen mutta ongelmat vaan jatkuu. Olisko jäljellä jääneille aika itsetutkiskeluun? Jos kaikki puhaltaiskin yhteen hiileen, niin asiat voisivat muuttua mutta pahalta näyttää. Syksyllä on tulossa työnantajan järjestämä virkistysretki tod.näk. Suomenlinnaan (kas kun ei Korkeasaareen). Halavaksi tulee, suurin osahan pääsee matkustamaan kuukausilipulla ja Alepasta voi ostaa pussikaljaa ja makkaraa. Eipä sitten muuta kuin "virkistymään" niin taas jaksaa painaa peräsuoli pitkänä seuraavan vuoden

Muokkaus: Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt itse 2 vuotta Meilahden päivystysalueelta 22:lta ja CCU:sta poissaolleena olen seurannut hyvin läheltä tuota tilannetta. Polilla naamat vaihtuneet äärimmäisen tiheään, ja yhden entisen työkaverin kanssa laskettiin tuossa muutama päivä sitten pikaisesti päivystysosaston tilanne. Heittämällä saatiin aikaan 25:n ihmisen nimilista, jotka ovat lähteneet enemmän tai vähemmän "parempiin" hommiin viimeisen 3:n vuoden aikana pelkästään päivystys-ja valvontaosastolta. Aikajana on pitkähkö, mutta kertoo kuitenkin kansan vaihtuvuudesta jonkin verran. Itse en enää ikävöi takaisin, kun elämän prioriteetit on muualle kääntyneet...

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muuten hyvästä porukasta (tai se mitä siitä on jäljellä) löytyy aina muutama selkään puukottaja. Yritäpä nostaa kissa pöydälle, niin olet negatiivinen pahan lietsoja joka savustetaan nopeasti ulos.

Itsehän tuo asianosainen oli lappunsa pöydälle jättänyt. Ei tarvinnut kenenkään edes puukottaa selkään  :nauraa:

Lipomalla ansaitaan natsat ja pomot nauraa partaansa kun väki on sekaisin.

Olen tähänkin ilmiöön törmännyt - olen siis keskustellut asiallisesti esimiesten kanssa ja saanut perseennuolijan maineen, natsat jäi kylläkin saamatta  >:D

Nyt nähdään tulos, porukka on vaihtunut kertaalleen mutta ongelmat vaan jatkuu. Olisko jäljellä jääneille aika itsetutkiskeluun?

Vanha vakiporukka saatta hyvinkin olla niin sisäänpäinlämpiävää ja itsekeskeistä ja klikkiytynyttä kyttääjätyyppiä, ettei kukaan uusi viihdy yhtä tai kahta määräyskirjaa pitempään. Asiaa ei auta HUS:n johdon toiminta yhtään: paskaa lentää hoitohenkilökunnan niskaan jatkuvasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, koko klinikka on täydellisessä rappiotilassa josta se ei toivu ilman radikaaleja muutoksia esimiestasolla. Tein aikani kuluksi kirjelmän jossa kirjoittelin epäkohdista a ehdotuksia henkilökunnalle miten meidän tulisi toimia. Yhden kappaleen printtasin ja pyysin ihmisiä kommentoimaan sitä. Ei mennyt kuin vähän reilu viikko, niin tuli sähköpostia osastonhoitajien kokouksesta. En tiedä miten tieto oli sinne saakka mennyt.  Siellä oli mm. käsitelty sitä, miten osastoilta tulee poistaa kaikki "yllytys- ja propagandatekstit" tms.

Missähän tämän kirjelmän voi nähdä?

Mä en ymmärrä että mitä hvetin propagandaa meillä ketään harrastaa. Ai sekö, että mielipidekirjoituksia leikataan lehdistä jääkaapin oveen? On kyllä pomot pihalla ja epätoivosia. Sääntöjä ja ohjeita pitää keksimällä keksiä. Ei kannata kyykistää kun on jo paskat housussa. Ottaa vaan päähän mennä ja olla töissä kun aina kuulee jonkun lähtevän ja sähköposti on täynnä "tärkeitä" sähköposteja pomoilta. Työkaverien takia sitä jaksaa...jos niitäkään nyt enää kohta on. Pitänee katella taas jotain muuta.  *huoh*

Mä oon ainakin ylpeä Mikosta. Se on varmaan ainut joka jaksaa vielä yrittää asioiden eteen tehdä jotain! Mä itse kannatan avointa keskustelua, mutta jos tämä ko kirjelmä on vasta ollut kommentoitavana, niin pitäisi kyllä kaikkien ymmärtää että sitä ei johdolle vielä ole tarkoitettu. Kaikki aikanaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Hoitaja80

Huh Huh :D Hurjalta tuo touhu alkaa kuulostaa että hoitajapulaa ei ole ja turvallisuus ei vaarannu ja sitä rataa.. Täällä meilläpäin ei niinkään ehkä tuo hoitajapula ole se kuumin peruna mutta meidän talossa leikitään työntekijän turvallisuudella ja terveydellä toisesta näkökulmasta. sairaala homeessa (olen alkanut oirehtia poskiontelotulehduksilla joita on viimeks ollut lapsena) vartijan tarpeellisuus kyseenalaistetaan johdon taholta, ja muutenkin turvallisuudesta tingitään. Ei paljoa enää nämä hommat nappaa  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesä tuli tuolla päivystyksessä nyt vietettyä ja täytyy kyllä sanoa että kiireestä huolimatta ei jääny mitään hampaankoloon. Oikeesti odotan että pääsee keikkailemaan. Oon ollu ilonen siitä, että vaikka kaikilla on kiirettä ja pinna tiukalla, niin uusi työntekijä (varsinkin kun kyseessä vain kesätyöntekijä) otettiin musta tosi hyvin vastaan.

Mielenkiintosta on nähdä tuleeko mimmosia muutoksia kun oh vaihtuu

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tupun läksiäiset tais olla 19.9. uus astuu virkaan marraskuun alussa.

Oh:t astuu Meikussa toimeen, ei virkaan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tupun läksiäiset tais olla 19.9. uus astuu virkaan marraskuun alussa.

Oh:t astuu Meikussa toimeen, ei virkaan.

Ihan totta? Mä oon aina kuvitellu että oh:t on aina virassa, siihen oli joku syykin, en vaan muista nyt mikä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tupun läksiäiset tais olla 19.9. uus astuu virkaan marraskuun alussa.

Oh:t astuu Meikussa toimeen, ei virkaan.

Ihan totta? Mä oon aina kuvitellu että oh:t on aina virassa, siihen oli joku syykin, en vaan muista nyt mikä.

Monessa paikassa ne onkin virassa ja ihmettelin kovasti kun kuulin että hussissa ei ole. Jotenkinhan se olisi järkevämpää, saisi heille ne virkavelvoitteet eli ylityötä olisi tehtävä ja lomallakin voisi soitella heille. Nythän he ovat ihan rividuunareita. Kuulemma direktio-oikeus heillä säilyy, eikä sitä ole rivi-äshoolla vaikka vastaavaksi olisi merkittykin. Ylihoitaja ohjeisti soittamaan oh:lle jos sijaista ei saada, koska sh:lla ei ole oikeutta määrätä hätätöihin mutta oh:lla on. Ihmettelen miten oh:t tähän suostuu, en minä ainakaan toimipohjaisena välitä tuon taivaallista mitä työpaikalla tapahtuu silloin kun minä en siellä ole.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Direktio-oikeuksia ja työnjohtoa sinällään voidaan delegoida periaatteessa kelle tahansa työntekijälle.

Muistaakseni tuo kunnallisten osastonhoitajien virassaoleminen liittyi ns. viranhaltijapäätöksien tekokelpoisuuteen.

Sittemmin säännöksiä lienee tässä kohdin muutettu.

Kiintoisa kysymys on sitten, millainen osastonhoitajien vastuu osastoistaan voi heidän oman työaikansa jälkeen

ylipäätään olla. Kenenkään työsopimussuhteisen kun ei tarvitse todellakaan olla työnantajansa tavoitettavissa työvuorolistaan

vapaa-ajaksi suunniteltuna aikana, saati sitten valmiudessa lähteä työhön.

Noh, vapaaehtoistyö näyttää olevan hoitoalalla korkeassa kurssissa nykyään ihan muutenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Osaako joku kertoa millainen meno on nykyään Meikun päivystyksessä? Tilat on kuulemma coolit ja ilmeisesti viereinen kaupungin Haartmanin päivystys on hieman jarruttanu menoa? Olen miettinyt josko se olisi seuraava uravalloitukseni koska talo on tuttu, lomat yms. pysyy plakkarissa jos siirtyy Hus:in sisällä ja aina vaan akuutimpi työ kiehtoo mieltä 8)

Piikittämiseen tulee himo ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...