Jump to content
MAINOS

sosiaalietuudet ulkomailla tyøskennellessa


eemmaa

Recommended Posts

Mietin tuossa etta onkohan taalla ketaan jolla on kokemusta sosiaalietuuksista jos tyøskentelee ulkomailla mutta asuu suomessa. Itse olen tøissa norjan puolella ja asun suomessa, verot maksan suomeen. Taman lisaksi maksan kylla jotain pirun maksua myøs norjaan ja olen kuullut huhuja etta nain siunatussa tilassa ollessani minun on mahdollista nostaa jotain aitiyspaivarahoja tms. norjasta. Mitenkahan mahtaa olla? ja miten kay sitten aitiyspakkauksen ja muiden suomen puolella? Aion kylla kayda selvittamassa asiaa tuossa paikallisessa kelassa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Sen verran on jo itselle selvinnyt etta olisi suomen kelan jostain kemin toimistosta pitanyt anoa rajankavijanpaatosta jo silloin kun aloitin norjassa tyøskentelyn, eli kaksi vuotta sitten  :-

Sen paatoksen jos saan niin se tarkoittaa sitten sita etta kaikki etuudet ja muut mitka lasketaan palkan perusteella, anon norjasta ja ne mitka asuinpaikan perusteella anon suomesta...

Nailla mennaan eteenpain...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen verran on jo itselle selvinnyt etta olisi suomen kelan jostain kemin toimistosta pitanyt anoa rajankavijanpaatosta jo silloin kun aloitin norjassa tyøskentelyn, eli kaksi vuotta sitten  :-

Vieläkö tuo muinaishistoriallinen laki on voimassa?? Itse käytin sitä 80-luvun lopulla kun asuin Suomessa mutta työskentelin Ruotsin puolella. Silloin muuten maksettiin vain 8% veroa Ruotsiin, Suomeen ei mitään. Oli mukava korvaus opiskelijalle.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo on se voimassa... jos sitä päätöstä ei hae, voi kayda niin ikavasti etta otetaan kelakortti ja kaikki pois jos joku paattaa etta olen niin paljon norjassa etta en ole enaa oikeutettu saamaan mitaan suomesta... hyva se on kuulla mokomasta kaksi vuotta myøhassa ;D Toivottavasti tuo paatos nyt tulee ja on mulle myønteinen niin sitten voin nostaa kaikki paremmat vanhempainetuudet norjasta :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...