Jump to content
MAINOS

Irtisanoutuminen opintovapaan aikana


Diablo

Recommended Posts

Elikkäs, menetänkö muuta kuin työni jos sanon itseni opintovapaan aikana irti?

Aloitin opintovapaan tammikuun alussa ja se kestää ensi joulukuun 23 päivään asti. Nyt kuitenkin olen sata varma, etten halua palata entiseen työhöni (sairaanhoito-huolenpito, työpaikkana dementia hoivakoti) vaan etsisin työtä uuden suuntaavani alalta (mielenterveys-päihde).

Ensin liitosta sanoivat mulle, että opintovapaan ajalta kertyy normaalisti lomat, mutta nyt työn antaja on jostain saanut tietoonsa, että tän vuoden aikana mulle kertyisi kokonaista 5 päivää lomaa. Älkää kysykö minkä matikan mukaan. En ymmärtänyt selitystä.

Eli siis jos mie nyt sanon itseni irti, saanko pitämättömät lomat rahana? Vai onko siihenkin joku sanktio pykälä että ei tarviis maksaa jos kesken opintovapaan sanon itseni irti??

Opintovapaa laissa on vain että työnantaja ei saa sanoa irti työntekijää opintovapaan aikana...

Tietääkö kukaan? Help...

-Kohtuus on köyhien keksintö-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei sun mun mielestä kannata itseäsi irtisanoa. Keräät rauhassa niitä lomapäiviä, ja mietit sitten lähempänä valmistumista mitä haluat tehdä. Ja jos toimessa/virassa olet, niin ihan vapaasti saat sanoa itsesi irti opintovapaankin aikana, jos niin haluat. Ei siinä mitään sanktioita tule, normaali irtisanomisaika vain. Työnantajan kanssa käsittääkseni voit sopia, otatko sitten lomat lomana vai rahana.

Itse tein niin, että sanoin itseni irti valmistumisen kynnyksellä. Pidin opintovapaan päälle loman ja loman päättyessä loppui työsuhde ja uusi alkoi samassa organisaatiossa heti perään, ja näin ollen lomaedut säilyivät. Itse olin muuten loppupuoliskon opiskeluajasta opintovapaalla, kesän vain olin töissä eli 3 kk, lomapäiviä kertyi 12, millä sai hyvin sen 2½ viikkoa siis lomaa. Nyt onkin lomapäiviä sitten 25  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...