Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Fiu

Firman omistaja oman firman työterveyshoitajana?

Recommended Posts

Fiu

Onko mahdollista että jos terveydenhoitajan koulutuksen saanut henkilö omistaa oman firman, niin hän myös toimii kyseisessä firmassa työterveyshoitajana?  ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-VF-

Laista en tiedä, mutta melkoinen eturistiriita siitä syntyy jos firman omistaja toimii työterveyshoitajana ja yrittää ajatella työntekijöiden parasta ja samalla miettii miten rahat riittää kun taas tää yksi on kipeänä.

Kovin vakaasti uskon, että ei taida onnistua.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Fiu

Laista en tiedä, mutta melkoinen eturistiriita siitä syntyy jos firman omistaja toimii työterveyshoitajana ja yrittää ajatella työntekijöiden parasta ja samalla miettii miten rahat riittää kun taas tää yksi on kipeänä.

Kovin vakaasti uskon, että ei taida onnistua.

Näin minäkin kaikella järjellä ajattelisin. Lienee myös aikamoinen luottamuskysymys. Mutta ajattelinpa kysästä, kun olen tällaiseenkin ehdotukseen kentällä törmännyt.  ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Pernasoppa

Olen yhden harjoittelun tehnyt yksityissairaalassa missä oli nimenomaan moinen järjestely. Omistajat olivat työterveyshoitaja ja työterveyslääkäri. Työntekijät eivät hirveästi järjestelystä diganneet, sanoivat että ainakin pälliloman hakeminen on käytännössä mahdotonta.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
-VF-

Olen yhden harjoittelun tehnyt yksityissairaalassa missä oli nimenomaan moinen järjestely. Omistajat olivat työterveyshoitaja ja työterveyslääkäri. Työntekijät eivät hirveästi järjestelystä diganneet, sanoivat että ainakin pälliloman hakeminen on käytännössä mahdotonta.

No näköjään kaikki on mahdollista!

No onhan toi omistajien kannalta erittäin hyvä järjestely, säästyy rahat kun ei tarvitse ostaa ulkopuolista työterveyshuoltoa, säästyy rahat kun ei hyväksytä kenenkään muun kuin työterveyshuollon sairauslomatodistuksia ja sitten ei anneta sairauslomaa kun itse toimitaan työterveyshuoltona. Ja taas rahat säästyy.

Todella vaikea uskoa, että järjestely olisi aivan laillinen.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Fiu

No näköjään kaikki on mahdollista!

No onhan toi omistajien kannalta erittäin hyvä järjestely, säästyy rahat kun ei tarvitse ostaa ulkopuolista työterveyshuoltoa, säästyy rahat kun ei hyväksytä kenenkään muun kuin työterveyshuollon sairauslomatodistuksia ja sitten ei anneta sairauslomaa kun itse toimitaan työterveyshuoltona. Ja taas rahat säästyy.

Todella vaikea uskoa, että järjestely olisi aivan laillinen.

Varsinainen noidankehä tuollaisesta syntyy  ::). Säästääköhän siinä loppupelissä ketään-yhtään-mitään?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: oppositio

Kyllä on mahdollista. Olen ollut paikassa, joka oli muotoa ry. Siellä hallituksessa istui työpaikkojen päälliköitä :) Eivät siis suoraan olleet johtamassa hommaa kentällä, mutta varmasti taustalla... Itsekin mietin aikanaan, että onkohan kovin reilua... Mutta mikä olisi?  ::)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
TexWiller

Eli siis tavoite oli saavutettu, eikö?

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille