Jump to content
MAINOS

vanhuksista kirran puolelle


rollaattori-sussu

Recommended Posts

Moi!

Olen muutama vuosi sitten valmistunut sairaanhoitaja ja olen ollut töissä erilaisissa dementiakodeissa koko työurani ajan.

Ajattelinkin kysyä, että mitenköhän mahdollista olisi jossain vaiheessa vaihtaa mummoista kirurgiselle puolelle?

Olin joskus harjoitteluaikana Jorvin K6.lla ja viihdyin kovasti. Nyt vain tuntuu, että osaankohan enää muuta, kun pestä, pukea ja syöttää.

IV-lääkkeitä en ole valmistumiseni jälkeen käsitellyt ja i.m-pistoksetkin harvassa. Onko kellään kokemusta "alanvaihdosta"?

Oletteko saaneet hyvää perehdytystä, vai oletetaanko, että kun kerran on valmis sh on heti pärjättävä osastolla, kun osastolla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Riippuu kyl täysin osastoista, minkälainen perehdytys on . Entisellä kotiosastollani sh sai viikon-kolmen viikon perehdytyksen tehtäviin, ennen kuin sai tehdä vastuullista työtä itsenäisesti.

Sit taas todellakin on osastoja, jossa ei välitetä lainkaan uusien työntekijöiden perehdytyksestä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikkaehdokkaat kannattaa varmasti "kilpailuttaa" perehdytyksen suhteen. Viisas työnantaja/esimies takaa uusille hoitajille riittävän perehdytyksen työkokemuksen mukaan. Pääkaupunkiseudulla ainakin on huutava pula sairaanhoitajista kautta linjan, joten luulisi näiden perehsytysasioidenkin pikkuhiljaa petraantuvan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olin valmistumisen jälkeen lähes viis vuotta vanhainkodissa hommissa, vaihdoin sieltä tk:n vuodeosastolle. Erohan ei tietenkään vastaa erikoissairaanhoitoon siirtymistä, mutta voin kyllä omasta kokemuksesta vakuuttaa, että osastolla tarvittavat toimenpiteet muistuu kyllä tosi helposti mieleen, esim. just noi pistokset ja IV-lääkitykset. Mä en saanut varsinaista perehdytystä, mutta neuvoja ja apua sain aina kun vaan pyysin, esim. lääkelaimennokset ja ruiskuunvetämäni lääkemäärän pyysin aluksi aina kokeneemman kollegan tarkistamaan, noita juttuja kun ei vanhainkodissa harrastettu. 

Ei kannata kovasti pitkittää vaihtoaikeita, itse, jos en silloin olisi paikkaa vaihtanut, olisin luultavasti vieläkin mummoja pesemässä ja pukemassa. Toki joudun sitä vieläkin tekemaan ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...