Jump to content
MAINOS

Bachelor of Nursing


Vieras: motti

Recommended Posts

kiinnostas tietää että millasia kokemuksia kyseisestä linjasta? voikohan sillä hakea/päästä helpommin töihin ulkomaille?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

joo no lähinnä että puhutaanko tunneilla ja koulussa kokoajan englantia? onko muut oppilaat "suomalaisia" eli osaavatko suomea vai millasia oppilaita sinne menee?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tallaista meinikia Norjassa: (Kaikkihan osaa kielen :D )

"Bachelorutdanningen i sykepleie er lagt opp slik at det veksler mellom teoretisk og praktisk undervisning.

Innholdet i Bachelorutdanningen utgjör 180 studiepoeng. Det vil si at et tre-årig heltidsstudium tilsvarer 60 stp per år.

En innholdsdel på 30 stp, som er felles for barnevernspedagog-, ergoterapeut-, fysioterapeut-, radiograf-, sosionom-, sykepleier- og vernepleierutdanningen er lagt inn i programmet.

Programmet er lagt opp slik at kunnskapene bygger på hverandre fra en årsenhet til den neste. Det betyr at studentene ikke er €ferdige med € fagstoffet etter avsluttet årsenhet, men at de forventes å bruke fagstoffet aktivt i neste periode.

Spesielt i 1. og 2.studieår benyttes övelsesrom for å trene inn praktiske ferdigheter.

"

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoh hoijaa kohta alkaa nukuttaa.

P.S Mitä toi em. juttu tarkoitaa (Bachelor of Nursing)

valistakaa junttia ja tietämätöntä hoitsua

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Spesielt i 1. og 2.studieår benyttes övelsesrom for å trene inn praktiske ferdigheter.

Norjassa siis korostetaan käytännön taitojen saavuttamista, hoitotieteestä ei mainittu sanaakaan :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heippa Motti!

Valmistuin sairaanhoitajaksi Turun amk:sta ja samaan aikaan aloittaneesta Nurse ruhmästä suurin osa oli ihan suomenkielisiä, joukossa aina muutamia vaihto-opiskelijoita milloin mistäkin. Samat asiat ja harjoittelupaikat he kolusivat läpi kuin itsekin. Monet heistä tosin tekivät harjoittelut ulkomailla koulun vaihtokohteissa esim. Etelä-Afrikassa, Intiassa jne. Oppitunnit ja kirjallisuus olivat englannin kielisiä. Jos nyt itse saisin valita, kävisin itse ehdottomasti tutkintoni Nursena. Vaikutti paljon haastavammalta ja opiskelijat olivat motivoituneemman oloisia. Kielten opiskelu meidän ryhmässämme oli ihan pelleilyä mm. englannin tunnilla luettiin yhteen ääneen aakkosia, kun itse odotin, että käytäysiin läpi ammattisanastoa...hohhoijaa.. Hae ilman muuta nurseksi, suosittelen!!  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Bachelor of Nursing, kaikki käyään läpi englanniksi, tuntiopetus ja tentit. Mitä itse opiskelun aikana mietin, oli että opinko asiat sitten myös suomeksi (terminologia jne), mutta ajattelin että käytäntö hoitaa sitten sen asian. Meitä oli kenialaisia, kiinalaisia, suomalaisia jne. Ihan ok, joskin välillä tosi väsyttävää ja rasittavaa. Joskus mietin oliskoos sitä tajunnut esim anatomian paremmin (no varmasti?) jos olis suomeksi käyny. Mutta takana on ja hyvin oon pärjänny.

Ulkomailla en oo olllu, et siit en osaa sanoo. Opettajavaihtoa kyseisessä ohjelmassa on paljon mikä sinänsä on intresanttia. meillä oli jostain San Fransiscon polilta yks ope. Mutta, silti aina on ruoho vihreempää aidan toisella puolella, mä meinaan mietin silloin  välillä että kyllä toi noitten toisten koulutus on parempaa. Tosi tylsää oli se että opettajat oli paljon samoja, kielen takia, ja jos ope oli peestä niin jipii. No, en tiiä auttoiko. Jos jotain spesiaali mietit, tässä yleiskuva. Mut oli se hieno tunne, kun sekin urakka oli ohi. onhan siinä oma extrahommansa kuiteski. Itse lähinnä ajauduin sinne, että muut haut oli menny, enkä jaksanu oottaa puolta vuotta suomenkieliseen  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...