Jump to content
MAINOS

Yötyön esteet


Vieras: Tyyne

Recommended Posts

Mitä lääkärintarastuksessa ilmeneviä esteitä voisi olla yötyölle?

Selvennykseksi: Olen melko tuore lähäri, teen 3 vuorotyötä ja pidän siitä. En siis todellakaan toivo vapautusta yövuoroista, olen vain miettinyt että mitä esteitä sillä voi olla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: 3-vuorotyö

Jos hakeutuu työpaikkaan missä tehdään 3-vuorotyötä niin satunnaisia yövuoroja voi joutua tekemään vaikkapa ei saisi päivällä nukuttua.

Nämä vuorotukset usein neuvoteltavissa jos muutoin halukkaita yötyöntekijöitä löytyy ja yleensä löytyykin.

Yhdellä työkaverilla oli aikoinaan lääkärinlausunto siitä että hänen ei pidä tehdä yövuoroja.Oli kuntoutunut vakavasta masennuksesta ja palannut työhön.

Tämä oli avoimesti tiedossa ja järjestely todellakin ok!

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tiedän kahden ihmisen yötyön kieltävän lääkärinlausunnon syyt heidän itsensä kertomana. Toisella syynä yötyön aiheuttamat sydämen rytmihäiriöt ja toisella unihäiriö. Lisäksi yhden tiedän, jonka lääkärintodistus kieltää yksin työskentelyn ja hänen työpaikassaan näin myös yötyön. Hänellä syynä tuki- ja liikuntaelinongelmat kertomansa mukaan.

 

Paljon enemmän tiedän niitä, jotka ovat työnantajan kanssa sopineet, että tekevät korkeintaan yksittäisiä, satunnaisia öitä uniongelmien, jaksamisen yms. takia. Oma nykyinen työpaikkani on iso, joten erilaisia myönnytyksiä on työnantajan helppo tehdä, koska paljon riittää meitäkin, jotka yötyöstä tykkäämme. Mutta monille taitaa viimeistään eläkeiän lähestyessä muuttua vaikeammaksi valvominen, eikä siinäkään ole mitään järkeä, että kokeneimmat, kaiken osaavat, poltetaan yötöillä aiemmin eläkkeelle kuin muuten lähtisivät kun samalla on törkeä pula pätevistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...