Jump to content
MAINOS

Noro


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

saas nähdä muuten nyt kun koulut alkaa, että onko mulla paljon Noro-kavereita ::)

Tiettävästi pk-seudulla ainakin noro leviää kuin kulovalkea :)

Ei sitä olla kunnon ripulitaudissa aikoihin oltukaan. Pitääkseni huolta siitä ettei tämä jää kokematta, olen tietysti lupautunut töihin vaaravyöhykkeelle. Ihanaa :-*

En tiedä miten täällä päin on ohjeistus ihan saastuneilla osastoilla, vaikka itse olen ollut puhtaalla niin tehostettu pesu ja käsihygienia (se hirviöhän ei paljon käsidesistä piittaa)  ja itse ainakin käytän hansuja huomattavasti enemmän kuin normaalisti.

Käsittääkseni se tarttuu mukavasti myös pinnoilta ja tekstiileistä, kun ei heitä veiviään samalla tavalla kuin vähemmän vaikeat kaverinsa.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 66
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Käsittääkseni se tarttuu mukavasti myös pinnoilta ja tekstiileistä, kun ei heitä veiviään samalla tavalla kuin vähemmän vaikeat kaverinsa.

Nii-i ja säilyttää tartuttavuutensa hyvässä lykyssä viikkokaupalla. Tarttuu kuin häkä kosketus-ja aerosolitartuntana. Tossapa sitä ois vähän aiheeseen liittyvää lueskeltavaa..

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/julkaisut/ohjeet_ja_suositukset/kaliki_norovirus.pdf

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onneksi Peijaksessa ei vielä ainakaan ole ollut yhtään tapausta tai sitten ne ei vain kerro siitä ääneen ::)

Eipä ole peijaksen päivystysalueella viellä noroa havaittu, ainekaan toissa päivänä ei ollut....mitä tänään se eri asia. Mutta jorvin päivystysalueella on ollut jo noroepidemia. 

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hämeenlinnan terkkarissa riehuu noro-virus. Varoituksen sana: sitä vastaan ei saa vastuskykyä, eli vaikka olisit juuri sen sairastanut, voit saada uudestaan...

ktl:n sivuilta lainaus: Norovirusinfektio ei tuota pysyvää immuniteettia. Lyhytaikainen suoja estää uuden sairastumisen seuraavan 4-6 kuukauden ajan samaa genotyyppiä vastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieläkö noro jyllää ?  ;)

Vielä jyllää. Oulussa ainakin.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kai sitä noroa on vähän siellä ja täällä, mutta nyt tuntuu siltä, että huudetaan sutta, vaikka kyseessä olisi kertaripulointi. Ei siitäkään mitään tule, että osastosulku päälle yhden ripaskan jälkeen...

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Savonlinnassa ainakin on. Äitini oli sisätautiosastolla saamassa punasoluja, ja sai tuon ripulitaudin, ja tartutti sitten lähipiirin. Kukaan osastolla olleista ihmisistä ei kuulemma välttynyt taudilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, Jorvissa on tk-osastoilla vielä jonkinverran, joilalin enemmän joillain vähemmän. TK2:lla yksi huone enää eristyksessä ja se toivon mukaan tänään puretaan. Kaksi viikkoa sitten taas "leimahti" ja miltei kaikki huoneet oli noroja.

Mutta paremaan päin mennään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Miten on keskipohjanmaan tilanne, ilmeisesti Noroa täälläkin  huh.gif

Muutamia tapauksia K-PKS:ssa ollut. Yks osasto tyhjennettiin kokonaan ja puhdistettiin. Tk:n puolella vissiin pahempi tilanne ollut. Nyt kaiketi rauhoittumaan päin.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 vuosi myöhemmin...

Hgissä eräässä tk-tason sairaalassa ekat Norot bongattu.

Ja taas mennään.....*huokaus*

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

voiha viddu.. tällä mun vastustuskyvyl on ees turha kuvitella onnistuvansa välttämään sitä... 5 antibioottii jo menny tänä vuonna...

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...