Jump to content
MAINOS

Noro


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Huhu kertoo, että laivalastillinen picnic-risteilyllä olleita on sairastunut ripuliin..noroa epäillään...

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 66
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Juu...hyge hoitajajilta tuli kirje asiasta sähköpostiin asiasta... ;D ja YH:n saatekirjelmällä saatettuna...

Kenen joukoissa seisot, kenen lippua kannat? Ei synny rakkautta ilman oikeutta. Ei synny oikeutta ilman taistelua, ei taistelua ilman yhteistä rintamaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mikäs on norotilanne muualla; vieläkö jyllää vai onko vasta tulossa?

Tänne se on selvästi iskemässä nyt oikeen kunnolla. Ainaki noita psktautisia alkaa putkahdella osastoille ihan kiitettävästi. Yyh.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Lentäähän se. Potilaat tulee jatkohoitoon "lievää hyponatremiaa" sitten soitetaan perään kun potilas on jo osastolla että "se muuten oksentaa ja ripuloi". Helkkarin siistiä.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koko viikon hoitanu oksentelevia- ja ripuloivia potilaita. Ja nyt oksettaa! Ei oo ainakaan (vielä) diagnosoitu noroa kenelläkään, mut pakko jotain on olla liikkeellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Ja taas. Ihmettelyä aiheutaa tämä myöhäinen saapuminen.

Hmm.. Onkohan nyt jotain toistakin liikkeellä? Meidän perheessä oli nimittäin verrattaen lievä vatsatauti, mutta tietääkseni nyt on ollut noroa. Voiko noro olla noin lievä?

nimim. kerran oksentanut

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja taas. Ihmettelyä aiheutaa tämä myöhäinen saapuminen.

Hmm.. Onkohan nyt jotain toistakin liikkeellä? Meidän perheessä oli nimittäin verrattaen lievä vatsatauti, mutta tietääkseni nyt on ollut noroa. Voiko noro olla noin lievä?

nimim. kerran oksentanut

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että mä en kerinnyt kyseenalaistamaan kaikkea tänään aamuvuorossa. Meillä on vaan tosiaan varsinainen rilla päällä koko osastolla.

Pitää selvitellä, onko ekat näytteet todella vahvistunut noroksi. Luulisin että on, koska toimenpiteet on maximissaan ja porukkaa putoaa tasaisesti niin dunista kuin muutenkin.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja taas. Ihmettelyä aiheutaa tämä myöhäinen saapuminen.

Hmm.. Onkohan nyt jotain toistakin liikkeellä? Meidän perheessä oli nimittäin verrattaen lievä vatsatauti, mutta tietääkseni nyt on ollut noroa. Voiko noro olla noin lievä?

nimim. kerran oksentanut

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että mä en kerinnyt kyseenalaistamaan kaikkea tänään aamuvuorossa. Meillä on vaan tosiaan varsinainen rilla päällä koko osastolla.

Pitää selvitellä, onko ekat näytteet todella vahvistunut noroksi. Luulisin että on, koska toimenpiteet on maximissaan ja porukkaa putoaa tasaisesti niin dunista kuin muutenkin.

Niin juu, ei tää esim. appiukolla ollut näin lievä. Tosin tässä on lasten kanssa sairastettu vuos toisensa jälkeen noita tauteja, ehkä jonkinlainen muistijälki on jäänyt, vaikkei kunnon vastustuskykyä kehittyisikään  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

argh, meille tuli meikusta (jossa noroa) yksi potilas, osastolta johon norot oli keskitetty. tällä potilaalla ei mitään oireita, eikä sairastuneiden kanssa samassa, mutta kummasti jotenkin meille tultuaan sitten rupes ripuloimaan...laitettiin kyllä eristykseen jo kun kuultiin mistä tulee, vaikka oireita ei vielä silloin ollutkaan..

nyt on sitten ainakin kaksi lisää, ei siis vielä näytteistä ole tullu vastausta, mutta vahvoja epäilyjä ne on.

lisäksi yksi potilas tuli meille huonovointisuuden takia, oksenteli yms kolme päivää meillä. kysyttäessä sanoi että ei kellään lähipiirissä tämmöstä ole ollut...sitten lähtiessään ilmotti että kyllä koko perheellä ja kaikilla kavereilla on juuri nyt sama juttu...saakeli, olis voinu heti kertoa ni olis voitu eristää heti.

toivottavasti sitä ei itse saa, ei kauheesti houkuttele toi tauti....meillä on ohje että jos sairastuu noroon tai epäilee sitä, eli oireet on sen mukaiset, niin kotona pitää olla 48h oireiden loppumisen jälkeen vielä, ja vasta sitten palata töihin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä tauti taantui nopeasti, töissä siis.

Oliko kanta eri, oliko myöhäinen tuleminen syy, en tiedä.

Noista duunarin oireista: viimeinen rajumpi oksenus/pasko=> siitä 48 h kunnes palaa tak.työelämään.

Ei niin, että mua heikottaa==> viisi päivää pois kuvioista

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...