Jump to content
MAINOS

I.V. -kanyylit.


Jizis

Recommended Posts

Minä kun tykkään miettiä kaikenlaista...

Mikä on palstamme lukijoiden mielestä paras I.V. -kanyyli?

Onko Braunin valmistama Vasofix hyvä (meillä käytössä polilla ja sitä kautta siis myös lanssissa)?

Vai onko BD:n Venflon ykkönen?

Musta hevonen kenties..?

Kun kanyylitoimittaja meillä vaihtui, alkoivat, ainakin meillä, puheet siitä, että kanyloitavuus olisi huonompi jne. että eroja siis olisi paljon..itse en välttämättä allekirjoittaisi tuota..koskapa Vasofix sujahtaa suoneen samallalailla kun se Venflonkin. Enimmäkseen nyk. kanyyliä moittivat todella kokeneet hoitajat, kuten anestesiahoitajat.

Mene ja tiedä, mutta nyt, arvoisat lukijat, omia kokemuksia ja kommentteja aiheesta.

"Se tietää kakkossakulle taas uikkukyytiä ku ykkönen on keikalla"

- Vanha suomalainen kansanviisaus -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Noita BD:n tuotteita on meidän yksikössä käytössä. Mitään eroa minkään muun valmistajan tuotteisiin en ole huomannut. Kaikki ne sujahtavat (tai ovat sujahtamatta) suoneen yhtä helposti. Ainoa ongelma on meikäläiselle tullut turvakanyyleistä, niitä mä en osaa käyttää. Liikaa liikkuvia osia mun mielestä.  :(

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä BD:n kanyylejä lanssissa. En oo kyllä huomannu muihin merkkeihin mitää eroo... Lainaten edellistä kirjoittajaa; "Kaikki ne sujahtavat (tai ovat sujahtamatta) suoneen yhtä helposti."

Meillä muutenki lanssissa kaikki neulat, ruiskut ja kanyylin kiinnitystarrat yms. ovat BD:n tuotteita.. kaikki  tähän mennessä toimivia...  :(

Onkos täällä kellään kokemusta muunlaisista/-merkkisistä kanyylin kiinnitystarroista?

mikä mä oon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Polilla on käytössä BD:n kanyylit, joissa integroitu 3-tie hana. Jotenkin tuntuu nakkisormiin sopivan tuo malli aika kivasti. Tosin Eipä siinä suurta eroa ole Braunin normaalikanyyleihin, joita taas lanssissa käytössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

J&J:n Optiva 2 oma suosikki, jotenkin liukkaammin uiva kuin muut tuntuu olevan. Se Terumon jokumikäolikaan taas tuntuu sitten jäykimmältä vastaan tulleista. Optivasta vaan puuttuu valkoinen koko käsittääkseni.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista merkeistä en sano mitään, mutta Terumon kanssa on ollut jonkin verran ongelmia. Niissä on tullu joitakin yksilöitä vastaan missä on ollu teräviä reunoja yms.  Taitaapi olla Terumo muuten halvempi kuin moni kilpailijansa...? Ymmärtääkseni tästä syystä niitä käytetään monessakin paikassa vaikka ongelmat Terumossa taitaa olla aika monen tiedossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pari kertaa on tullut vastaan muutama erä B-D:n kanyyleita, joissa neula on jumissa kanyylin sisällä. Eivät lähde irti sitten millään. Laatikot vaan takaisin maahantuojalle. Muiden valmistajien kohdalla en ole törmännyt samaan. Johnsonin kanyylit ovat mielestäni aika hyviä. Niissä on pehmeät reunat, hyvä portti jne. Mutta ei niissä eri valmistajien malleissa ole nyt niin paljoa eroa toisiinsa. Toiset sopii vain toisten käteen paremmin kuin toiset.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei! Mun käsittääkseni vasofixin kärki on teroitettu eri kulmaan kuin venflonin. Minä ainakin pistin aluksi vasofixillä helpommin läpi kuin tuolla toisella...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Molemmat käytössä, mutta henkilökohtaisesti käytän huonosuonisille ja tiheästi iv-hoitoja saaville (sytostaatit) Braunin vasofixiä:  Neulaosa lyhyempi, joten menee kimuraiseenkin suoneen paremmin.

Tässäpä warsinaenen savolaenen tehosekoitin.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ole käytössä juurikaan eroja huomannut. Joko menevät tai ovat menemättä. Joskus laatikkoon on eksynyt muutama susi, mutta harvemmin.

Naisen täytyy olla kaksi kertaa niin pätevä kuin miehen, jotta häntä pidettäisiin puoliksikaan niin hyvänä. Onneksi se ei ole vaikeaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä käytössä Braunin vasofix safety kanyylit. Ongelmia ei ole ollut ja turvakärki etenkin lanssihommissa on todella hyvä. Muista turvakanyyleista ei kokemuksia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...