Jump to content
MAINOS

Kanadaan sairaanhoitajaksi


Vieras: Nova

Recommended Posts

Käytännön neuvoja rekisteröitymiseen, työnhakuun ja muuttoon, anyone? Oisin tosi kiitollinen!! ;D

Päämääränä on Ontario ja siellä Toronton ympäristö ensi vuoden puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Hei!

Itselläniki on kaukainen unelma muuttaa joskus Kanadaan ja mennä leikkuriin töihin. British Columbia, Vancouver kiinnostaa tosi paljon... onko kukaan ollut siellä?

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Sisko asuu Vancouver Islandilla, BC:ssa. Äiti siellä kerran käynyt, ja kehui kovasti. Itse tekisi mieli mennä siellä käymään, ja mikäli jonnekkin ulkomaille haluaisin töihin, niin Kanadaan ;) Itse en ole ottanut selvää työtilanteesta, tai muutenkaan sh:n palkkauksesta, mutta ilmasto siellä siskon alueella lämpimämpi kuin Suomessa (sijaitsee Ranskan korkeudella).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen Ontariossa, Kanadassa edelleen sairaanhoitajana. Lähdin aikoinani Suomesta perushoitajana. Ota yhteyttä College of Nurses of Ontario. He määrittelevät mitä täällä tarvitsee. Heidän sivuiltaan saat tietoa mitä tarviit kanadaan hoitajaksi lähtemisessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 vuotta myöhemmin...

Täällä myös yksi joka haaveilee Kanadaan lähdöstä.  ;D

Oliskos ketään jolla olis tuoretta tietoa asiasta? Täällä näyttää olevan muutaman vuoden vanhoja nuo aiemmat viestit..

Itse olen lähdössä välittäjä firman kautta jahka saan ensin rekisteröitymisen hoidettua. Olen näillä näkymin menossa NewFoundland ja Labrador provinssiin, tai siis tarkoitus on rekisteröityä ainakin sinne. Onko kukaan rekisteröitynyt useampaan kuin yhteen provinssiin kerrallaan?

Kuinkas noi kielikoe asiat? Itse olen nyt pohtinut TOEFL ja IELTS vaihtoehtoja. Välittäjäfirma sanoi että ainakin jälkimmäinen on Kanadassakin hyväksytty. Onko kellään tuoreita kokemuksia kokeista? Olen tilannut tuohon IELTS:n preppauspaketin mutta silti mietityttää kuinka haastava testi mahtaa olla. Mielestäni puhun/luen/kirjoitan kohtuu sujuvaa arkienglantia mutta sanavarasto tuntuu joskus pieneltä..

Olis tosi hienoa jos joku joka on lähtenyt tai on lähdössä Kanadaan, jaksaisi kertoa omia kokemuksiaan. Tuntuu että sinne ei ihan hirveästi ole porukkaa lähtenyt kun vastauksia ei ole mitään läjäpäin kuten jenkkeihin tai norjaan menijöille.

Mukavaa loppusyksyä kaikille  ;)

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä myös yksi joka haaveilee Kanadaan lähdöstä.  ;)

Oliskos ketään jolla olis tuoretta tietoa asiasta? Täällä näyttää olevan muutaman vuoden vanhoja nuo aiemmat viestit..

Itse olen lähdössä välittäjä firman kautta jahka saan ensin rekisteröitymisen hoidettua. Olen näillä näkymin menossa NewFoundland ja Labrador provinssiin, tai siis tarkoitus on rekisteröityä ainakin sinne. Onko kukaan rekisteröitynyt useampaan kuin yhteen provinssiin kerrallaan?

Kuinkas noi kielikoe asiat? Itse olen nyt pohtinut TOEFL ja IELTS vaihtoehtoja. Välittäjäfirma sanoi että ainakin jälkimmäinen on Kanadassakin hyväksytty. Onko kellään tuoreita kokemuksia kokeista? Olen tilannut tuohon IELTS:n preppauspaketin mutta silti mietityttää kuinka haastava testi mahtaa olla. Mielestäni puhun/luen/kirjoitan kohtuu sujuvaa arkienglantia mutta sanavarasto tuntuu joskus pieneltä..

Olis tosi hienoa jos joku joka on lähtenyt tai on lähdössä Kanadaan, jaksaisi kertoa omia kokemuksiaan. Tuntuu että sinne ei ihan hirveästi ole porukkaa lähtenyt kun vastauksia ei ole mitään läjäpäin kuten jenkkeihin tai norjaan menijöille.

Mukavaa loppusyksyä kaikille  :)

Mulla ei ole Kanadasta kokemuksia mutta onnea kuiteski. ton IELTS kokeen olen tehnyt ja se ei ainakaan omasta mielestä ole vaikee. Siinä muistaakseni neljä osioo. Kirjoittaminen,lukeminen,kuunteleminen ja keskustelu.

Noi preppi kirjat on ihan hyviä koska niistä saa hyviä vinkkejä ja voi harjoitella.

Mutta kato noista neljästä aiheesta mitkä tuntuu helpommalta ja mitkä  etukäteen tuntuu vaikeelta ja sit reenaa niitä vaikeempia.

Mulla tossa kirjoittamisessa oli kaks tehtävää jossa annettetiin kaks kuva sarjaa ja niistä piti kirjoittaa sit kaks lyhyttä esseetä. Pisin oli 300 sanaa. Toinen noista mulla oli kuva jossa kuvattiin lohen poikasen laskeutumista jokee alas päin ja sit lohen nousua takas yläjuoksuun laskeen poikasia. Ja tää tapahtuma sarja piti kuvata 300 sanalla!

Tossa keskustelussa mulla oli aiheena muodin erillaisuus eri ikäluokilla ja eri mailla. Sinänsä randomi kysymys ja mulla olis menny hetki miettimiseen vaikka olis saanu vastata Suomeksikin.

Mut niinku sanoin ei todellakaan ole vaikee eikä kannata ottaa turhaa stressiä!

Onnea

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitoksia Emjay, eiköhän se tästä. Tammikuussa on tarkoitus mennä testeihin joten melkein kaksi kuukautta aikaa preppailla..

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Testiin valmistautuessa kannattaa harjoitella varsinkin ajankayttoa kirjoitus osioon. Siina pitaa kirjoittaa kaksi tekstia, 150 sanaa ja 250 sanaa, ja on tunti aikaa kirjoittaa. Eli 20 minuuttia ensimmaiseen ja 40 minuuttia toiseen tekstiin. Minulla meinasi aika loppua kesken, kun piti korjailla teksteja.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ajattelin jotenkin automaattisesti että IELTS pitää tehdä tuon academicin tasolla kun kerran töihin on menossa -> korkeampi vaatimustaso  :D Ja juu, täytyy muutenkin reenata tuota ajassa pysymistä..

Kävin lukemassa maahanmuutto ohjeita Kanadan imigrants sivuilta ja siellä ohjeistettiin että rahaa pitää olla mukana puolen vuoden kustannuksia vastaava määrä, jotta selviää kuluista kunnes löytää töitä. Mites koskeeko tämä raha ohje myös niitä joilla on jo työpaikka sinne mennessä? Eli töitä ei ole tarkoitus hakea sieltä käsin vaan paikka on jo valmiina niin pitääkö silti hankkia iso pesämuna? Kellään kokemusta?

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitanpa minäkin korteni kekoon eli..

Oikeassa olet että academic on se mikä vaaditaan. Ei ole vaikea jos osaa käyttää englantia suht' sujuvasti arkielämässä. Eivät testaa mitään sairaanhoidon erikoissanastoa tms vaan ihan tavallista arkikieltä.

Kanadassa eivät vaadi mitään rahaa tilillä jos on työpaikka valmiina. Olisi ihan hullua mennä sinne ilman työpaikkaa varsinkin nykyisen talouskriisin aikana..Sairaanhoitajana saat melko varmasti tarpeeksi pisteitä maahanmuuttoa varten (kun työpaikkakin valmiina) ja voithan harkita myös sitä PNP reittiä (Provincial Nominee Programme) joka on muutamassa provinssissa tarjolla sopiville ammattiryhmille (joihin mm sh kuuluu).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Firman nimi on medjobs, ihan suomalaispohjainen mikäli oikein ymmärsin. Löysin ilmoituksen työkkärin sivuilta ja otin yhteyttä. Heiltä sai alkuinffoa ja aktiivimmin tulevat kuvaan mukaan jahka saan rekisteröinnin hoidettua. Kyseinen firma toimii ilmeisesti ainoastaan NewFoundlanfd ja Labrador provinssin alueella.

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korjailen tänne noita omia olettamuksiani. Medjobs ei ole suomalainen firma, mutta sillä on suomalaisia töissä hoitamassa suomesta tulevien asioita. Ettei kellekkään jää harhaluuloja mun töppäilyjen vuoksi. ;)

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

No niin. Nyt on kielikoe varattu helmikuulle  :D Tammikuu oli ehtiny mennä täyteen kun oli kaikkea muuta hässäkkää tässä elämässä niin ei ehtiny varaamaan aiemmin. Mut kelläpä olisi kiire..

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei mites te muille maille lähteneet ootte käännättäneet noita papereita?

Koulutodistukset, syntymätodistukset jne? Minkä hintaista siitä prosessista tulee?

Tartteis varmaan pikkuhiljaa alkaa haalii paperit kasaan et saa sit kaikki lähtemään kun kielikoe on tehty.

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei mites te muille maille lähteneet ootte käännättäneet noita papereita?

Koulutodistukset, syntymätodistukset jne? Minkä hintaista siitä prosessista tulee?

Tartteis varmaan pikkuhiljaa alkaa haalii paperit kasaan et saa sit kaikki lähtemään kun kielikoe on tehty.

Pitää olla virallinen kääntäjä, kannattaa etsiä googlen kautta omaltapaikkakunnalta ja lähettää heille tarjouspyyntö. kerrot mitä papereita ja kuinka paljon niitä on käännettäväksi. Itse sain 50e/sivu käännätettyä Helsingissä. Paikkaa en enä muista. Käännätin Valmistumistodistuksen (1sivu) ja 2 työtodistusta Englanniksi (150e meni).

Sit maistraatista saat kaikki todistukset pyytäessä kuten syntymä/perhetodistus Englanniksi eikä maksa paljon mitään. Lisäksi tilasin Virvalta? (vai mikä se on se uusi TEO?) Laillistumistodistuksen Englanniksi, heillä on vielä erikseen Eu-todistus Englanniksi, että olet rekisterissä suomessa ja saat harjoitaa sairaanhoitajan ammattia. Vielä yksi paperi kannattaa tilata, eli rikosrekisteriote, sen saa myös 10e maksaa ja 4 kielellä muistaakseni (Englanti, suomi, ruotsi ja saksa).

tovoittavasti tosta nyt vähän apua saat :D

ps. Niin ja sit kun sulla on viralliset kaikki paperit (käännökse, laillistustodistus, rekikosrekisteriote ja maistraatilta syntymätodistus) niin kannattaa käydä ne kopioimassa maistraatilla että julkinen notari on todistanut kyseiset kopiot, se maksaa joku 3-4e/kopio. mutta kannattaa tehdä se jo suomessa että kaikki on valmiina ja voi vain lähettää paperit ja alkuperäiset säilyy sinulla.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Toi olikin hyvä tieto että maistraatista voi pyytää paperit valmiiksi englanniksi käännettynä. Loistavaa.

Ja juu, tuo kopiointi on varmasti aiheellista.

Odottavan aika on pitkä  ;D

Be safe at night, sleep with a nurse

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...