Jump to content
MAINOS

Kesäksi töihin ruotsinkieliselle alueelle?


Sukunajo

Recommended Posts

Siis koska hyppy tuntemattomaan on aina hauska juttu, olen vähän miettinyt, että jos kesäksi vaihtaisi kotimaisesti kielialuetta. Muistelen ainakin että Tammisaaressa olisi sairaala på svenska, mutta mitäs muita paikkoja voisi löytyä, joista kesää kohti mentäessä voisi alkaa tiedustelemaan?Ihan siis sairaala ajatuksissa. Kokemuksistakin voi kertoa, ja siitä miten suomenkielinen siellä pärjää. Jottain apua finskaksi ihan varmasti tulen alussa ainakin tarviimaan... Kannattaako siis edes ajatella?Sais tietysti mielellään olla sellainen sairaala, joka epätoivoisessa henkilökuntapulassa auttaa kesäasunnon hankkimisessa jne, kun ei täältä pk-seudulta viitsi kovin kauas alkaa kulkemaan...

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos Turku ei ole liian kaukana tai muuten pois laskuista niin siellähän on Turunmaan sairaala joka palvelee saariston asukkaita ja muutenki ruotsinkielisiä... Ja voihan sitä lähteä Ahvenanmaalle? Sieltä luulis kämpänkin järjestyvän...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuota Ahvenanmaata yksi ohjaaja kerran mainostikin.. mutta mahtaakohan siellä näin finski pärjätä? Olen jotenkin saanut sen käsityksen, että siellä ei kamalan innokkaita olla suomea puhumaan... Perusruotti menee, ja ihan kivasti olen ruotsinkielisten potilaiden kanssa pärjännyt, mutta joku takaportti täytyy olla ;DAjatuksena rupesi kutkuttamaan ;)

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei ihan ruåttalaisten maahan halua, vaan sinnepäin, niin Kirkkonummella asuu paljon ruotsinkielistä porukkaa. Pieniä työsuhde asuntoja on kait.Siellä ei kyllä oo kun tk-os.....

Kaikki me ollaan eläimiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tammisaaressa pärjäs ihan hyvin finskalla niin kaupungilla kuin sitten tk:ssakin, ainakin asiakkaana... Kun alotti finskaa haastamaan niin palvelua sai samalla kielellä... Eivät ehkä tykänneet mutta... Kesän aikana viikko pyörittii niitä saaristokaupunkeja ja kyliä läpi ja hyvin suomella pärjäs...Toki ahvenmaalla voi olla eri tilanne, siellä ei pyörähdetty...Ite oon miettinyt että pitäs uskaltautua lähtee ruottinkieliselle alueelle mutta kun oma ruotsin kielentaito on oikeesti niiin suosta ettei paljoa naurata  :-...Pitäs ensin käydä joku ihan perusteita ja ammattisanastoo kertaava kurssi mutta niitä ei oikein järjestetä täällä itärajan tuntumassa....

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...